Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart Frits
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
ROTTERDAM-64
De 2e Petroleumhaven,met gezicht op Shell-Nederland
grn,Frits Hoogstrate
De 2e Petroleumhaven,met gezicht op Shell-Nederland
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-64-950.jpg (295.97 KiB) 4768 keer bekeken
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
De Chemiehaven
In 1967 verhuisde de GEM vanuit de Maashaven naar de Chemiehaven; aldaar werden zware elevators ingezet,verrijdbaar op een vaste steiger.Dit monster is er zo een-op zondagmorgen.Geweldig,voor wie er oog voor heeft. Inmiddels is alles daar alweer gesloopt.
grn,Frits Hoogstrate
In 1967 verhuisde de GEM vanuit de Maashaven naar de Chemiehaven; aldaar werden zware elevators ingezet,verrijdbaar op een vaste steiger.Dit monster is er zo een-op zondagmorgen.Geweldig,voor wie er oog voor heeft. Inmiddels is alles daar alweer gesloopt.
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-66-950.jpg (369.83 KiB) 4712 keer bekeken
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
Petroleum haven SHELL.
Ik kwam van een kuster en begon op de SHELL raffinaderij als ketel operator in een van de ketelhuizen.Soms was ik daar ook KETELBINK, en ging op de fiets koffie halen voor de ploeg in de cantine nabij de petroleum haven.Soms bleef ik even staan te kijken naar de schepen daar ,allemaal tankers en tankertjes uiteraard Na een half jaar werd het mij ondanks de redelijke betaling te eng en zocht de oude ALBATROS weer op waar ik nog lang en gelukkig op gevaren heb tot de verkoop. Daarna nog een pitstop bij ISOVERBEL als ovenist, en toen nooit meer ''aan de wal''.Laat varen hen die varen lusten''...tja nu al een kaliepoosje aan het rusten.
Ik kwam van een kuster en begon op de SHELL raffinaderij als ketel operator in een van de ketelhuizen.Soms was ik daar ook KETELBINK, en ging op de fiets koffie halen voor de ploeg in de cantine nabij de petroleum haven.Soms bleef ik even staan te kijken naar de schepen daar ,allemaal tankers en tankertjes uiteraard Na een half jaar werd het mij ondanks de redelijke betaling te eng en zocht de oude ALBATROS weer op waar ik nog lang en gelukkig op gevaren heb tot de verkoop. Daarna nog een pitstop bij ISOVERBEL als ovenist, en toen nooit meer ''aan de wal''.Laat varen hen die varen lusten''...tja nu al een kaliepoosje aan het rusten.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
De Tina Onassis
In 1958 liep de eerste supertanker Rotterdam binnen: het was de Tina Onassis,gebouwd in 1953,bij de Howaldwerke,Hamburg.Draagvermogen: 45000 ton.Hier verlaat ze de 1ePetroleumhaven,geassisteerd door "de Beer" Siberie en de Amerika.
grn,Frits Hoogstrate
In 1958 liep de eerste supertanker Rotterdam binnen: het was de Tina Onassis,gebouwd in 1953,bij de Howaldwerke,Hamburg.Draagvermogen: 45000 ton.Hier verlaat ze de 1ePetroleumhaven,geassisteerd door "de Beer" Siberie en de Amerika.
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-65-950.jpg (218.07 KiB) 4651 keer bekeken
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
Verolme,1961
Verolme vestigde zich in 1957 in de Botlek,Rozenburg.Hier bouwde hij in 1961 de Esso Hampshire,voor Esso England,78000 ton DW.
grn,Frits Hoogstrate
Verolme vestigde zich in 1957 in de Botlek,Rozenburg.Hier bouwde hij in 1961 de Esso Hampshire,voor Esso England,78000 ton DW.
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-67-950.jpg (252.32 KiB) 4553 keer bekeken
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
VEROLME Botlek 1969
Tewaterlating van de Esso Cambria,draagvermogen:234.000 ton,in Mei 1969.Gouache,30x42cm.
grn,Frits Hoogstrate
Tewaterlating van de Esso Cambria,draagvermogen:234.000 ton,in Mei 1969.Gouache,30x42cm.
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-68-950.jpg (212.51 KiB) 4446 keer bekeken
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
De FAUSTUS
Ik ben nu klaar met de havens op de Zuidoever,want Westelijk van Verolme was de Europoort nog in ontwikkeling.De Noordoever begint bij Hoek v. Holland-en dan komt de stranding van de Faustus op de Noordpier als eerste gebeurtenis naar voren.Hier afgebeeld terwijl de reddingboot President Jan Lels voor de eerste keer naar het schip ging.De Faustus lag op dat moment achter twee krabbende ankers en was nog 1 n.mijl van de pier verwijderd.Gouache,30x42cm
grn,Frits Hoogstrate
Ik ben nu klaar met de havens op de Zuidoever,want Westelijk van Verolme was de Europoort nog in ontwikkeling.De Noordoever begint bij Hoek v. Holland-en dan komt de stranding van de Faustus op de Noordpier als eerste gebeurtenis naar voren.Hier afgebeeld terwijl de reddingboot President Jan Lels voor de eerste keer naar het schip ging.De Faustus lag op dat moment achter twee krabbende ankers en was nog 1 n.mijl van de pier verwijderd.Gouache,30x42cm
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-69-950.jpg (325.43 KiB) 8570 keer bekeken
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
Is weer prachtig Frits.... vooral die reddingboot.Groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
De COCCINELLE
Rotterdam-70
Op weg naar de Merwehaven passeert de Coccinelle de ferries op Harwich: de Koningin Juliana(Mij.Zeeland) en de Avalon(British Rail).Links de Noorderpier en seinpost van H.v.Holland
grn,Frits Hoogstrate
Rotterdam-70
Op weg naar de Merwehaven passeert de Coccinelle de ferries op Harwich: de Koningin Juliana(Mij.Zeeland) en de Avalon(British Rail).Links de Noorderpier en seinpost van H.v.Holland
grn,Frits Hoogstrate
- Bijlagen
-
- ROTTERDAM-70-950.jpg (227.05 KiB) 8458 keer bekeken
Re: Haven van Rotterdam 1945-70 door mar.schilder Old Fart F
Mooi zeg! Ik had nog nooit vernomen of gedacht over de mogelijkheid om met plakkaatverf over zwart te schilderen!Old Fart schreef:Nacht op de Dokken.
De Cartago en Alnati in dok voor knippen en scheren.NiGoCo koos daarvoor meestal Niehuis&vd Berg.Daar is zo'n Chiquita-bananenjager (Calamares,Carillo,Cartago) ooit in dok op één zij gevallen,door het V-bodemvlak van deze snelle meiden.....Gouache op zwart papier.
grn,Old Fart Frits Hoogstrate