Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roelf Wentholt

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Roelf Wentholt »

Dank allemaal voor de veelheid aan informatie. Ik had niet verwacht zo enorm snel zoveel informatie te ontvangen. Zeker zeelui? Ik ben zelf geen zeeman geworden maar cameraman. Hartelijke groet en nogmaals dank, Roelf Wentholt

Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Sparkymul »

Ebay

Op Ebay UK wordt of werd bijgaande foto aangeboden. Een US Coast Guard reddingboot met overlevenden van de Doros.

Als je wat dieper spit op internet dan kom je ook veel informatie tegen uit Amerikaanse kranten.

Vriendelijke groet,

Sparkymul
Bijlagen
Doros 1.jpg
Doros 1.jpg (38.91 KiB) 4479 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ben Gernaat is zo vriendelijk geweest om het officiële verslag van de Raad voor de Scheepvaart over het vergaan van de DOROS online te zetten. Dat is HIER te vinden.
Daar staat verder niets in wat niet al hierboven te vinden is. Ik vind dat heel vreemd voor zo'n grote ramp met 11 doden en een gezonken schip. Het is niet anders. De vragensteller is op zijn wenken bediend, zou ik zeggen. :wink:
Roelf Wentholt

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Roelf Wentholt »

Dank! Ik kan de foto nu op Ebay niet vinden. Misschien hebt u een linkje? Of een andere tip?
Hartelijke groet, Roelf Wentholt


quote="Sparkymul"]Ebay

Op Ebay UK wordt of werd bijgaande foto aangeboden. Een US Coast Guard reddingboot met overlevenden van de Doros.

Als je wat dieper spit op internet dan kom je ook veel informatie tegen uit Amerikaanse kranten.

Vriendelijke groet,

Sparkymul[/quote]
Roelf Wentholt

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Roelf Wentholt »

Theo Horsten schreef:Ben Gernaat is zo vriendelijk geweest om het officiële verslag van de Raad voor de Scheepvaart over het vergaan van de DOROS online te zetten. Dat is HIER te vinden.
Daar staat verder niets in wat niet al hierboven te vinden is. Ik vind dat heel vreemd voor zo'n grote ramp met 11 doden en een gezonken schip. Het is niet anders. De vragensteller is op zijn wenken bediend, zou ik zeggen. :wink:

Inderdaad! Ik hoop nog een foto te vinden van mijn opa na de ramp. MIsschien staat hij op de foto met de reddingboot. Maar het is moelijk te zien op de vage copie. We zullen zien. Dank voor alle hulp. Hartelijke groet, Roelf Wentholt
Roelf Wentholt

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Roelf Wentholt »

Ha, ik vond de foto: http://www.ebay.com/itm/1949-Survivors- ... 0683708887
Ik stuurde hem al aan mijn oom die kan zien of mijn opa er op staat.
Hartelijke groet, Roelf-Jan

Roelf Wentholt schreef:Dank! Ik kan de foto nu op Ebay niet vinden. Misschien hebt u een linkje? Of een andere tip?
Hartelijke groet, Roelf Wentholt


quote="Sparkymul"]Ebay

Op Ebay UK wordt of werd bijgaande foto aangeboden. Een US Coast Guard reddingboot met overlevenden van de Doros.

Als je wat dieper spit op internet dan kom je ook veel informatie tegen uit Amerikaanse kranten.

Vriendelijke groet,

Sparkymul
[/quote]
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Sparkymul »

Hallo Roelf-Jan,

Na het lezen van je berichten ben ik net even naar ebay gegaan en zag dat de verkoop van de foto via Ebay.uk.com vanmorgen is beëindigd.
Het betekent dat de foto niet verkocht werd binnen de periode die er bij Ebay voor stond.

De omschrijving bij de foto was: 1949 Survivors of Sunken Dutch Ship SS Doros in Coast Guard Boat Press Photo

De verkoper is: cootsimagery-deluxe, Whiteville, Tennessee, United States

Ebay geeft aan: selling ended 1-6-2015 at 06.03.21 BST

Ik ben vanmorgen zo vrij geweest om Cootsimagery-deluxe te vragen of de foto nog beschikbaar is. Ik wacht het antwoord af.

Door op Google "1949 Survivors of Sunken Dutch Ship SS Doros in Coast Guard Boat Press Photo" in te voeren kom je de informatie tegen.

Vriendelijke groet.

Sparkymul
Patru (R.I.P)

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ter informatie:
Op 10 december 2005 plaatste "tina" op pagina 21 van het KNSM-topic deze foto met bijschrift.
Bemanning Doros 1949.jpg
Bemanning Doros 1949.jpg (53.67 KiB) 2088 keer bekeken
DE 8 OVERLEVENDEN VAN HET M.S. DOROS 1938 KOMEN AAN OP SCHIPHOL MET DE SCHEEPSKIST IN 1949.

Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Sparkymul »

Hallo Roelf-Jan,

Van de Ebay-verkoper van de foto van de lifeboat met de geredde Doros bemanning kreeg ik zojuist het bijgaande antwoord op mijn vraag...

Hello Charles,

Thank you for your inquiry. Actually, that photo sold less than 2 hours before I received your email. Someone in Amsterdam bought it.
I hope it was the family member that you mentioned.

Thanks, Helen
Ebay-cootsimagery-deluxe


Vriendelijke groet,

Sparkymul
Roelf Wentholt

Re: Scheepsramp Doros 1949, Roelf Helmers

Bericht door Roelf Wentholt »

Ja, inderdaad, ik heb de foto meteen gekocht toen ik hem vond. Bedankt voor de tip!
Hartelijke groet, Roelf


Sparkymul schreef:Hallo Roelf-Jan,

Van de Ebay-verkoper van de foto van de lifeboat met de geredde Doros bemanning kreeg ik zojuist het bijgaande antwoord op mijn vraag...

Hello Charles,

Thank you for your inquiry. Actually, that photo sold less than 2 hours before I received your email. Someone in Amsterdam bought it.
I hope it was the family member that you mentioned.

Thanks, Helen
Ebay-cootsimagery-deluxe


Vriendelijke groet,

Sparkymul


Plaats reactie