Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Geert Woord

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Geert Woord »

Ruud Zwart is op 13 januari 2014 overleden te Den Helder.

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Vandaag zijn de bijgewerkte geschiedenissen van de "Willem Barendsz -I-" en "Willem Barendsz -II-" geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T-Z/Willem ... 917_-_1919

http://bureau-wijsmuller.nl/?T-Z/Willem ... 921_-_1928

Wat betreft de "Willem Barendsz" II, ik was benieuwd wat ze zoal had gedaan als "Ganges" in dienst van de 'concurrent'.

En dat was een flinke lijst, dus ik denk dat ik ook een stukje geschiedenis van een sleepboot van L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst Mij. te Rotterdam op de site is komen te staan.

De komende tijd gaan ik nog een poosje door met de "Willem Barendsz" maar nu de laatste de "Willem Barendsz" van 1963 tot 1981.

Heeft u nog fotomateriaal en informatie over deze "Willem Barendsz" dan zou ik u zeer erkentelijk zijn als u die zou willen delen.

Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de U, komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de T die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kees de ru »

Longbow, ex Ocean Servant 2, scrapped Aliaga 10/2012

http://www.vesseltracker.com/en/Ships/L ... 09116.html

mvg, Kees
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Sold for 775,000.00 UKpounds to scrapyard.
Departed under commercial tow from Portsmouth , August 2, 2012
Arrived August 24, 2012 at Aliaga.

Scrapping ended ; january 10, 2014
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Na een maand hard werken, dochter verhuizen dus in het nieuwe huis schilderen en wat loodgieterswerk en natuurlijk ook wat stopcontacten en schakelaars verplaatsen etc. En het oude 'huur' huis weer aflever klaar maken gaten stoppen en overtollige zaken van de muur halen. Is het me toch gelukt om tussen de bedrijven door de "Willem Barendsz" voor de pasen op de site te krijgen.

Heeft iedereen een goede smoes om op tweede paasdag NIET naar de meubeltoonzaal te moeten gaan.

Vanavond is de bijgewerkte geschiedenis van de "Willem Barendsz" 1963-1981 geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Willem ... 1963_-1981

De hele geschiedenis is bijgewerkt en er staat bijzonder fotomateriaal op de site, waarvoor de inzenders bedankt worden.

Van de "Willem Barendsz" is tot 1972 goed te volgen, zowel met informatie als met foto's, wat ze allemaal heeft gedaan. Maar vanaf 1972 wordt het erg vaag en zou het heel erg leuk zijn als ik alsnog een handje kan worden geholpen met informatie en foto's.

De komende tijd gaan ik beginnen aan de Zeeland 1915-1930 en dan komen de Zeeland uit 1955 tot 1964 en de Zeeland 1982 tot heden

Heeft u nog fotomateriaal en informatie over welke "Zeeland" dan ook? Ik zou u zeer erkentelijk zijn als u die zou willen delen.

Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen alfabetisch af, dus na de Zeeland, komt de als laatste de Zwitserland nog aan bod.

Daarna gaan we de fouten en foutjes wegwerken uit de site en alles wat er nog aan informatie binnen komt wordt dan geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Allen »

Proet, onderstaande staat niet bij de geschiedenis van ZEELAND II :mrgreen:
Ik ben en was niet thuis in de sleperswereld. :wink:
Ik neem aan dat je op deze knipsels niet zit te wachten.
Te gevoelig misschien. :oops:
Holland-Doeksen en Zeeland-Wijsmuller.JPG
Holland-Doeksen en Zeeland-Wijsmuller.JPG (138.89 KiB) 5999 keer bekeken
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor degenen die dit bericht gemist hebben,
HIER staat het overlijdensbericht van Ome Huus Hennevanger.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Na weer een maand hard werken, zoon verhuizen dus in het nieuwe huis schilderen en wat loodgieterswerk en natuurlijk ook wat stopcontacten en schakelaars verplaatsen etc. En het oude 'huur' huis weer afleverklaar maken, gaten stoppen en overtollige zaken van de muur halen.

Is het me toch gelukt om tussen de bedrijven door de "Zeeland" 1915 – 1930 helemaal bij te werken en met de geschiedenis en fotomateriaal weer op de site te plaatsen.

Ook ben ik druk geweest met de "Zeeland" 1956 – 1964 bij te werken wat betreft de geschiedenis en de bemanningslijst.

Er staan nu ook weer foto's van de diverse bemanningsleden op de site en een klein deel van de foto's van de "Zeeland" zelf zijn geplaatst, nog niet alles maar dat komt nog.

Verder zijn er een aantal verhalen van Pjotr herschreven en voor een deel geplaatst, als voorbeeld het verhaal van de Utrecht-Bishr

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Utrech ... a_el_Brega

En dan gaat het even stil worden met het bijwerken van de site.

Morgen begin ik aan een sleepreis, per slot de caravan aan de trekhaak is toch ook een vorm van slepen, naar Italië.

En de verwachting is dat we eind juni begin juli weer terug zijn.

Maar de laptop is mee dus iedereen kan doorgaan met mailen en foto's sturen.

Ik ontvang ze en kan de mails lezen en beantwoorden en de foto's bewonderen en opslaan.

Alle informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen alfabetisch af, dus na de Zeeland, komt de als laatste de Zwitserland nog aan bod.

Daarna gaan we de fouten en foutjes wegwerken uit de site en alles wat er nog aan informatie binnen komt wordt dan geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Na een rondreis door Italië en Frankrijk in de maanden Mei en juni koste het wat moeite om weer aan de slag te gaan maar het is uiteindelijk gelukt.

De "Zeeland" 1956 – 1964 is helemaal bijgewerkt de geschiedenis de bemanningslijst en 2 verhalen zijn geplaatst waarbij een prachtig verhaal/versla van een reis op de Zeeland.

Ook alle foto's van de Zeeland zijn geplaatst en er is een aparte pagina met foto's waarop de bemanningsleden van de Zeeland door de jaren heen.

Ik hoop dat als er ergens foute namen staan dat u de moeite neemt om dat door te geven. Het is een kleine moeite maar een hoop mensen stellen het erg op prijs.

Ik ga nu verder met het verwerken van de gegevens van de Zeeland uit 1982 en alle informatie die u heeft is erg welkom net zoals foto's van de Zeeland uit 1982.

Alle informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen alfabetisch af, dus na de Zeeland, komt de als laatste de Zwitserland nog aan bod.

Daarna gaan we de fouten en foutjes wegwerken uit de site en alles wat er nog aan informatie binnen komt wordt dan geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door cor »

Hallo Proet hier ook nog gegevens van de Zeeland uit de Beting van
september 1963 ik heb de vier pagina's van BW slepersjounaal er bij

Cor Boer
Bijlagen
IMG_0001.jpg
IMG_0001.jpg (244.34 KiB) 5189 keer bekeken
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg (219.82 KiB) 5189 keer bekeken
IMG_0003.jpg
IMG_0003.jpg (253.66 KiB) 5189 keer bekeken
IMG_0004.jpg
IMG_0004.jpg (152.58 KiB) 5189 keer bekeken


Plaats reactie