Nedlloyd Dejima

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Frans
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:22
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

Nedlloyd Dejima

Bericht door Frans »

:D Hallo, ik heb gevaren op de Nedlloyd Dejima van 27-06-1980 t/m
26-08-1980. de enigste die ik tot nu gevonden heb, is Sjaak Verheij
Ik heb zijn foto gezien en kan hem nog herinneren! Ik heb nog de bemanningslijst van die reis. Dus Sjaak na 25 jaar kan ik je nog herkennen en hebben wij nog gedamd. Kan mij ook nog goed herinneren
Gerard Troost, Peter Pieksma, de jonge garde, ikzelf was toen 17 jaar,
een echte ketelbinkie, o ja, en natuurlijk Jos, meer van jouw generatie.
Frans Aalsma

S.Verheij

Nedlloyd Dejima

Bericht door S.Verheij »

Hallo Frans.

Eerst nog prettige feestdagen gewenst.
Ik heb je stukje gelezen over de Dejima, En er staat me nog wel iets van bij, maar ik weet nog niet pricies wie je bent ,Daar moet ik nog even over na denken, zonder foto, want het is toch wel 25 Jaar geleden, Ik weet wel dat ik altijd gewonnen heb met dammen !!.volgens mijn. of niet.??????
Je kunt de lijst bij bemaningslijsten in voeren als je wilt. Graag.
Hoor nog wel van je

Groetjes Sjaak.
Frans
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:22
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

Bericht door Frans »

Hoi Sjaak, natuurlijk van mij ook fijne feestdagen gewenst
Nou wat ik mij kan herrinneren,dat je de eerste keer verloor van mij en dat je dat niet zo leuk vond van zo'n jong broekie, maar direkt volgde er revanche en won jij daarna weer, maarja of we verder nog gedamd
hebben kan ik niet zo meer herinneren, mischien zo af en toe nog eens.
Vaak Mexicaantje gegooid kan ik wel herinneren, tja nog wat bijzondere dingen waren o.a. het stappen in de havens, waarvan ik de details maar niet vermeld. En het oppikken van Vietnaameese vluchtelingen in de Zuidchineseese Zee, brandje op dek van een container met soort chemicalieën of zo.Oja uitstapje in Tokyo naar o.a. de Fuji berg,
georganiseerd door Nedlloyd, aangezien men niet loste daar op zondag.
Ik kwam trouwens van de Pollux met nog een jongen doordat er net een hut te kort was sliepen wij in één hut, er waren toen diverse familieleden van voornamelijk stuurmannen mee op die reis.
Wij sliepen in de hut achterin de gang op dekhoogte aan bakboordzijde.
Zelf sta ik ook vermeld op www.schoolbank.nl staan ook foto's bij, zal hier ook nog één plaatsen aan het roer op de Dejima En er is ook nog een website vrienden van de Pollux waar o.a een lijst van leerlingen opstaan van de jaren 40 t/m 1982 Ik zat er 79/80 De bemanninngslijst plaats ik ook nog, alleen nog even kijken hoe precies, ben net aan het bekijken hoe het één en ander werkt op deze website, Groeten Frans.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier het bewuste schip.
Misschien zijn er nog meer foto's van.
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
S.Verheij

Dejima

Bericht door S.Verheij »

Hallo Frans.

Ja nu weet ik wel welke reis het geweest is, Daar ik er een paar keer op gezeten heb. was ik er niet zeker van.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik geen foto's heb van het oppikken
van die bootvluchtelingen, terwijl het dek volstond met mensen die foto's aan het maken waren. Heb jij er toevallig nog wat van ?
Zijn leuke herrineringen uit die tijd.
Hoor het wel van je.

Gr.Sjaak
Frans
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:22
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ja Sjaak, ik heb nog diverse foto's van de vluchtelingen inclusief het bootje waar ze allemaal inzaten, ik heb ook nog geld van één van die gasten gehad, stinkt nog steeds, hebben ze weken lang in de zak gehad, doorzweet en al, kochten zij de kustwacht mee om en in het buitenland was het niets waard, plaats de foto's nog wel. Ben nog even aan het kijken hoe ik ze moet plaatsen, al even aan Jos gevraagd die plots al foto's geplaats had van de Dejima, zelf heb ik ook nog een foto toen we Valencia binnenvoeren, had een fotograaf gemaakt ,die ze daarna weer verkocht. We kwamen in Valencia terecht omdat er toen een haven staking was in Fos-Marseille, hebben we even voor anker gelegen en toen verdere naar Valencia. Groet Frans.
Frans
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jul 2007 11:22
Locatie: Voorthuizen
Contacteer:

Frans aan het stuur

Bericht door Frans »

Afbeelding

Aangepast (hotlinks voor forums 1)
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

toen we Valencia binnenvoeren
Hij staat er nu op. Mooie actiefoto!
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Nedlloyd Dejima bij hoogwater voor Cuxhaven-Groden 80er jaren.
Afbeelding
foto.WdeMeier.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Deze Foto's zijn in 1979 of 1980 genomen aan boord van de DEJIMA.

Basje de hond van de scheepsvoorman Jan Bos.
Afbeelding
Bel van de DEJIMA,niet erg goed onderhouden.
Afbeelding
Gr. Arie.


Plaats reactie