Meteorenregen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: meteooregen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Aaaaa so des ne......! Dat is het woord dat ik zocht. Geen alledaags woord. Ze spreken ook over geschoepte velgen. Het plaatje laat goed zien waarom. Een velg met ventilatorwerking dat zou kunnen dienen als koeling van de remschijven bij raceauto's.
Geschoepte velg
Geschoepte velg
image.jpeg (16.61 KiB) 5683 keer bekeken

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: meteooregen

Bericht door dita »

Geen meteoregen maar een doodgewoon Noorderlicht. Foto is niet van mij.
Maar kwam van een Facebook kameraad.
Go Go Martin
Bijlagen
noorderlicht.jpg
noorderlicht.jpg (101.45 KiB) 5682 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: meteooregen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Voor dat oppervlak van kristal en banden en zo zou "geribbeld" eigenlijk nog wel zo eenvoudig zijn, al dekt dat de lading misschien niet helemaal.

Martin, sinds kort weten we dat dat groene Noorderlicht ontstaat door groene Heinekensflesjes die vanuit het Space Station op drift zijn geraakt en nu in de ruimte zweven. Zie HIER. :-D

Meteooregen meteoregen ... als de moderator daar nou even Meteoorregen van maakt, is ook dat weer goed. :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Meteorenregen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb er maar meteorenregen van gemaakt. :wink:
C.Donner
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jul 2014 21:26

Re: Meteorenregen

Bericht door C.Donner »

wat een 1 april mop al niet losmaakt....
Jos Komen (R.I.P)

Re: Meteorenregen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zijn we er toch ingetuind.... :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Meteorenregen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

:-D :-D
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Meteorenregen

Bericht door ferryvaneeuwen »

image.jpeg
image.jpeg (15.4 KiB) 5966 keer bekeken
Wwwat......Meteooregen? Ieuw bah....¿
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Meteorenregen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo, ik zal toch eens uitkijken naar die Bresser telescoop, die wil ik wel hebben. Ik ga vanaf nu die reclamefolders van Lidl die in de bus komen volgen. Ik zag dat ze tijdens de lopende Griekse week de gigantes te koop hebben. Die noemen ze reuzenbonen. Van Dale Online kent dat woord trouwens niet. Het kan een soort eigen vertaling zijn. Ook Halloumi bakkaas, die ik wel lekker vind, is nu verkrijgbaar.
image.jpeg
image.jpeg (37.74 KiB) 5896 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Meteorenregen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Die gigantes noemen we in het Nederlands boterbonen of ook wel limabonen. Het zijn dus géén tuinbonen, zoals Harry dacht.
Mijn vrouw wil ze niet klaarmaken. Ze liggen veel te zwaar op de maag, zegt ze. Als ik dat nou echt wil, zal ze het wel doen, maar ach ... :-D
Als we een enkele keer uit eten gaan bestel ik ze wel bij de voor- en bijgerechten. Nou doen we dat niet zo vaak meer want de keukens zijn overal vies, zegt ze. Ik zeg dan dat dat wel meevalt en dat ik in verre, vreemde oorden soms op plaatsen heb gegeten waarvan ik zelf dacht: nou nou ... en dat me daar ooit iets van is overkomen.
We lagen met de Kroonborg in Barcelona, bijna met de voorsteven op de Ramblas. Ik was met meester Groenendal aan de wal en we zaten op de Ramblas in een tentje waar direct achter de bar de heerlijkste gerechten werden klaargemaakt. Ik nam een bord paella en meester Groenendal keek wat verbijsterd toe en zei: "Daar raak je vast van aan de schijt."
Waarop ik zei: "Hoe viezer, hoe lekkerder, meester."
Na lossing in Barcelona gingen we naar Valencia om te laden. Daar kwam meester Groenendal me tegen lunchtijd halen. "Ik heb nou een leuke tent gevonden waar jij vast heel lekker kunt eten," zei hij.
Hij nam me mee naar een open eetgelegenheid even verderop op de kade. Het rook allemaal lekker, maar daar kropen zoveel grote groene vliegen over de diverse heerlijkheden, dat ik mijn "Hoe viezer hoe lekkerder" niet waar durfde te maken. :-D
Daarop zijn we aan boord de mond gaan spoelen met jenever voordat we gewoon de hap van Jan van der Haven gingen eten. Een goeie hap, want Jan de Jood was een waar kunstenaar die desnoods van een ouwe slipper nog een prima biefstuk kon maken. Moge hij rusten in vrede. Ik rekende hem tot mijn vrienden. Te jong benam hij zichzelf het leven.
Maar ik dwaal gigantisch af.

Halloumi - χαλλούμι - spreek de "H" uit als de g in galgenmaal, galóémi - heb ik nog nooit gegeten. Maar ze hebben hier dan ook zo ontzettend veel verschillende kaassoorten, dat valt sowieso niet bij te benen. Iedere streek en elk eiland heeft zijn eigen kaas. En halloumi komt van Cyprus. De Nederlandse kaas, gewoon afkomstig van Campina of Frico, is hier stukken goedkoper dan in Nederland. Altijd al geweest en dat heb ik altijd vreemd gevonden. Helaas komen ze niet verder dan half belegen en dat dan alleen nog bij Lidl, want voor de rest is het allemaal jonge goudse. Bij Vasilopoulos in Thessaloniki en Athene is wel oude kaas te koop - Old Amsterdam, een heel lekkere kaas - maar dat is dus net als met de witlof: daar kun je bezwaarlijk 200 kilometer voor gaan rijden.

Die telescoop van Lidl is echt een goede koop voor zijn geld. Hij komt binnenkort vast wel weer een keer. Bij Bresser kun je er dan desgewenst ook nog een apparaat bij kopen waarmee je hem via je laptop zo op de gewenste hemellichamen kunt richten. Ik heb hem alweer jaren niet gebruikt, maar nu het weer wat warmer begint te worden, zal ik hem toch weer eens in de achtertuin opstellen. Toen we hier kwamen wonen was het 's nachts zo donker dat kon je je film rustig bij ontwikkelen. Dan zag je vaak een prachtige sterrenhemel. Later trokken ze een nieuwe weg achter ons huis langs met hoge lampen en was het bekeken. Dat is de vooruitgang. :wink:


Plaats reactie