Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ragnar, het is maar goed dat jouw Russissche colllega op de "Arklow Ranger" voer, daar viel niet zoveel te sjorren.
Maar dat hij zo trots staat te poseren, DAT snap ik dus niet.
Maar wat Jurrie ook al stelde: ze denken natuurlijk dat de sjorders in de laadhaven de schuldigen zijn, maar vergeten even dat zij verantwoordelijk zijn.
Maar inderdaad hele mooie foto's om te laten zien hoe het niet moet, ter leringh ende vermaeck.
All the best
Jos

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Jos,

degene die op de foto's staan zijn andere lui, geen idee wie het zijn kan me daar ook niet druk over maken. Dit geeft in ieder geval een idee hoe een groot deel van onze Russische comrads te werk gaat.

Zal op de Nederlandse vloot ook welleens wat misgaan maar daar is meestal moeilijk achter te komen. :wink:

mvgr,

Ragnar
Hans B

Bericht door Hans B »

Doha, Qatar

Hier nog een probleempje.

Geladen stenenbak. Omgeslagen met slecht weer.
Resultaat: 2700ton grote stenen, bovenop de enige gasleiding in
de hele omtrek. En een hoop papierwerk natuurlijk.......

Afbeelding


Groetjes,
Hans B. te D.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Busan, Z. Korea.
Eerste reis APL INDONESIA, de containerkraan was op de zelfde werf gebouwd en ook net in gebruik.
Een gevleugelde uitdrukking aan boord:
What ever you do, NEVER buy a Deawoo !!
Afbeelding

Deze kraan in Baltimore had een zoen van een Evergreen schip gehad.

Afbeelding

Gr. Arie.
Jon

schade aan deklading

Bericht door Jon »

Hallo Hessel,

deklading wordt normaal gesproken vervoerd "for shippers risk"
dus voor de vervoerder. wil niet zeggen dat dan de verantwoording van de master/owners daarmee gedaan is natuurlijk. Staat zelfs standaard op een "bill of lading" geprint.

"houtje touwtje" is een gebruikelijk sjormanier voor auto's aan dek (of bovenop containers) maar normaal gesproken wel met een ijzeren kern.

groeten jon
Hessel schreef:Hallo Ragnar,

Het lijken wel koekblikken zo in elkaar gedrukt..
Maar op school hoorde ik van mijn leraar scheepskennis (vak/onderdeel op school) dat als je een product stuk afleverd dat de kosten voor het schip zijn was dat hier ook het geval??
ben ik wel benieuwd naar...
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Há die Jon,
Je bedoelt dat oranje spul, Hercules?
Da's inderdaad best spul.
Om zoveel autootjes te sjorren heeft zo'n schip niet genoeg sjormateriaal bedacht ik mij later, en wat ze hebben zal wel te groot zijn.
Met een beetje sjorring trek je zo'n Chinees bakblikje uit elkaar.
Conclusie is eigenlijk dat ze voor dit soort lading carcarriers hebben uitgevonden.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Bellen . :!: :?:
Afbeelding
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Effe Apeldoorn bellen#2

Bericht door Jancorjoh »

Op onderstaande link staan er nog een paar van de APL China

http://www.ilwu19.com/history/china.htm

Gr.John
jurrie

Bericht door jurrie »

vroeger was alles beter ........ dat hoor je mij vast niet zeggen ..... alleen toen wisten wij met 10 m/h en alleen een radio telefonie, een radar en gyro als je geluk had, aardig om een typhoon of hurricane mis te varen . het liefst ook nog met de wind van achteren. nu met sateliet bewaking en weerkaarten schrijvers varen ze op de pacific er recht door heen zo te zien. dachten zeker,wij zijn groot ons gebeurd niets. zo te zien er ook nog effe lekker dwars door heen want we moeten op tijd in seatlle zijn. op het oog wel flink wat extra ligdagen daar om die puinhoop te lossen.
ik zou er ook niet verbaasd over zijn , dat de gezagvoerder daar weer een het excuus aan voerde, dat hij op aandrang van de rederij, charteraar en de agent zo gehandeld heeft van wege het scedule.
mijn broek zakt weer eens voor de zoveelste keer af van de amateurs die er rond varen .

gr jurrie
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding


Plaats reactie