Griekenland

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo ik heb nog even een radiopeiling genomen en dan kom ik voor je QTH ongeveer hier uit. Zo te zien zijn er naast je nog wat kaveltjes te koop dus wie weet krijg je nog een paar Kombuizers als buurman.....

image.jpeg
image.jpeg (380.4 KiB) 5768 keer bekeken
Klik op het plaatje voor een rondritje.
image.jpeg
image.jpeg (144.18 KiB) 5768 keer bekeken
Als dit inderdaad de kerk op de Homonym is dan heeft deze ooit betere tijden gekend maar is intussen wel voorzien van een moderne antenne....... :wink: De Turken moesten toestemming geven voor de bouw, wellicht mocht het daarom niet op een kerk lijken.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Griekenland

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Prima peiling, Ferry. :-D

Toen we hier gingen bouwen, had ik dat lappie net naast ons graag willen kopen, ongeveer net zo groot als het onze, pakweg 1500 vierkante meter, alleen maar om zeker te weten dat ik daar geen buren zou krijgen.Toen ik dat tegen de eigenaar zei, begon hij hartelijk te lachen. "Dat stuk is van minstens twintig mensen, als het er geen vijfentwintig zijn en die zijn over de wereld verspreid, dus als je die allemaal opzoekt en het met allemaal eens kunt worden, niet eentje uitgezonderd, dan maak je een kans." Dat is hier altijd de pest met een lapje grond: vaak is het een onverdeelde boedel en moet je alle ooms en tantes en nichtjes en neefjes opzoeken en vragen of ze hun deel willen verkopen. Als er eentje dwars gaat liggen, kun je het schudden.
Bang voor buren aan die kant hoef ik dus niet te zijn. :-D

Die oude kerk is helemaal opgeknapt, zowel van binnen als van buiten en is nu populair voor huwelijken en doopplechtigheden. Plenty ruimte om een of meer partytenten op te zetten en ook ruime parkeergelegenheid. Op de galerij is het in de zomer goed toeven, maar er is ook plenty schaduw onder de bomen.De klokkentoren staat los van het gebouw. Jarenlang moest de tv vabaf de heuvel komen, maar dat is afgelopen sinds we digitale televisie hebben. Die antenne is inmiddels verdwenen.
Toestemming van de Turken was destijds geen probleem. Turken zijn altijd zeer tolerant geweest als het om religie ging.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Griekenland

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------------------------------------Afbeelding


De bijverschijnselen van een crisis. Sinds 2008, het jaar waarin de ellende aan de oppervlakte kwam, is de omzet van de Griekse verzekeringsmarkt met 28 procent gekrompen. Door werkeloosheid en de alsmaar hoger wordende belastingdruk is het besteedbaar inkomen van de Grieken dusdanig teruggelopen dat er geen geld meer is om verzekerinspremies te betalen. Wie een levensverzekering heeft of een lijfrentepolis, maakt die te gelde. Alleen al in 2015 keerden de verzekeringsmaatschappijen 815,5 miljoen euro uit aan mensen die hun verzekering voortijdig beëindigden, het hoogste bedrag sinds 2008.

Je vraagt je toch af ... Je kunt de belastingen nu wel verhogen, maar als de mensen geen werk hebben en geen geld om die belasting te betalen, heb je nog steeds niks. Er gaan steeds meer stemmen op dat het zo niet door kan gaan, maar niemand lijkt te luisteren. Europa vraagt hervormingen van Griekenland en dat is terecht. Maar belastingverhogingen zijn geen hervormingen.
    • Afbeelding
      Links premier Tsipras, rechts de minister van Financiën, Euclid Tsakalotos
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

image.jpeg
image.jpeg (37.95 KiB) 5429 keer bekeken
GeenStijl schreef:In Athene gooien ze wederom molotovcocktails naar de Europese droom: om de one size fits none-Euro te redden wordt Griekenland nog verder kapotbezuinigd, zodat het land uw geld krijgt om de banken te betalen. Superhandig, allemaal: de openbare voorzieningen terugbrengen tot niveautje Somalië, de ouderen in de kou laten staan, maar wel gedwongen worden om mee te blijven spelen met een munt die never nooit enige connectie met de economische realiteit heeft gehad. Bovendien wordt de BTW verhoogd; ideaal, natuurlijk, dingen duurder maken als je de economie probeert te stimuleren. Iedereen met een rekenmachine ziet al jaren dat zonder kwijtschelding Griekenland er nooit meer bovenop gaat komen; zelfs het IMF roept dat tegenwoordig, maar de Brusselse octopus wil maar niet luisteren. De Grieken zijn tot deze maatregelen gedwongen om een voortzetting van de vorig jaar afgesproken bail-out van €86 miljard door te zetten, waarover de Eurogroep later op de dag een beslissing over neemt. Niet dat Griekenland veel aan het geld heeft: het grootste gedeelte wordt direct weer doorgeschoven naar de grootbanken. Vestzak, broekzak - maar wel uit uw broekzak. Yannis met de pet heeft daar natuurlijk ook niet zoveel aan, maar wanneer is de Europese Unie ooit in het belang geweest van de burgers?
Tja, wat zal ik zeggen? Waarheden als een koe. Het is één groot politiek machtsspelletje. Hoe zijn we er ooit ingerold? De Europese droom of nachtmerrie, take your pick........
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Griekenland

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Als iemand nou eindelijk eens de moeite nam om de economische geschiedenis van Griekenland na te kijken, zo vanaf pakweg 1921, dan hoef je toch echt geen groot geleerde te zijn om te begrijpen dat dit nooit meer goedkomt, hoe je het ook doet, of je linksom of rechtsom gaat, of je het dik, dun of door een doekie doet. Scheld Griekenland morgen gerust al zijn schuld kwijt. Dat maakt niets uit, want de centen zijn hoe dan ook weg. Maar ook dat lost niets op, want ook dan verandert er hier niks en begint het opbouwen van nieuwe schulden gewoon van voren af aan. Dus als je dat allemaal binnen de euro wil doen, ga dan vooral je gang, maar dan moet niemand klagen dat het toch zoveel kost, want dat had je van tevoren kunnen weten. Ik hoop echt dat de Britten de eersten zullen zijn die uit de EU stappen. Dat zou een goed begin zijn om een eind te maken aan deze dwaasheid.

De maatregelen die gisteravond laat door het parlement zijn goedgekeurd, zijn zonder meer absurd. En dat alleen maar om die 5 miljard los te krijgen, inderdaad: om schulden af te lossen, dus de banken te betalen. Dit komt niet goed. Yannis met de pet heeft echt niets meer te verliezen, dus die kan net zo goed het hele parlement in brand steken en naar de bajes gaan in de hoop dat hij daar in elk geval elke dag een hap eten krijgt.

Een enkele regel uit de Kathemerini van vandaag ...

  • ... the government will also be responsible for the social explosion that will, undoubtedly, follow the absurd increase in taxation and social security dues that Parliament voted on last night.

Nou ja, we hebben er gelukkig mooi weer bij, dat scheelt.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Griekenland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou ja, we hebben er gelukkig mooi weer bij, dat scheelt.
DAT....schijnen ze oook in de Philipijnen te hebben :lol: ..........Hier is het nog steeds geen korte broeken weer...........maaar ik zie ook geen witte troep meer en heb reeds mijn eerste pilsje gedronken in de schaduw van een denneboom. Ik had dat graag onder een grote platanenboom of een palmboom gedaan ( die donderse dennenaalden prikken als de pest!) .......maar jaa een mens kan nu eenmaal niet alles hebben! :lol:

PS.je: In de Joe Naait nog Steeds zijn binnenkort alle problemen opgelost door Trump en hier in Canada hebben we nu ook "een grote oplosser" Trudeau(tje) er bij, dus WIJ zijn binnenkort " uit de brand"..........( nou jaaa Fort MacMurray staat flink in de hens,daar is voor een dikke 10 Biljoen ++++ afgebrand en de hele olie handel ligt op zijn reet, maar een kniesoor die daar op let) ik zal eens kijken of ik niet kan regelen dat die klanten dan naar Griekenland vertrekken om daar even schoon schip te maken.........en dan gelijk even door te kachelen naar de Phillipijnen..........een soortement " ontwikkelings hulp" of zo :roll: :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo schreef:Ik hoop echt dat de Britten de eersten zullen zijn die uit de EU stappen.
Wij moeten maar een goede tweede zijn met een Nexit, zeker als ik die idiote ongekozene Juncker, zonder land, zonder leger of politie, expliciet hoor zeggen dat "Prime Ministers must stop listening so much to their voters and instead act as “full time Europeans." Het is toch niet te geloven. Dus weg met de democratie en souvereiniteit, Brussels rules......
CompuAddict
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 nov 2011 14:21
Locatie: Apeldoorn

Re: Griekenland

Bericht door CompuAddict »

De EU was een CIA operatie (Tom Lassing
Uit vrijgegeven documenten van de CIA blijkt dat in de jaren vijftig en zestig de CIA doelbewust Europa rijp maakte voor een eenheidsstaat. Ze realiseerden zich dat het een lange termijn rit zou worden, maar de VS wilde liever met één Europese regering te maken hebben, dan met zo veel verschillende regeringen. Daarbij had met het over "control" niet over "contact".
Nog altijd is de VS voorstander van de ééngeworden EU en Engelsen krijgen nu vanuit Washington nog altijd waarschuwingen dat een apart Engeland veel zwakker zal staan.
De VS wil pertinent geen Brexit.
Volgens de VS kan het "kleine Engeland" apart geen vuist meer maken.
Beetje vreemd als je kijkt hoe het nog veel kleinere Noord Korea toch een forse vuist weet te maken en zich nergens wat van aantrekt. Klein hoeft dus niet te betekenen "machteloos".
Een apart Engeland kan ook een aparte lijn gaan volgen en dat kan ook inhouden dat de EU zich zonder trouwe bondgenoot Engeland wat los gaat maken van de lijn van de VS. De EU is een opzetje van de VS omdat het goed is voor de VS. En daarom moet wat de Amerikanen betreft Engeland ook deel blijven uitmaken van de EU. Puur omdat het in het belang van de VS is.
Dit verklaard wel veel hoe de macht bij de US is.
Het is nooit te laat voor een mooie kindertijd.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door ferryvaneeuwen »

CompuAddict schreef:De EU was een CIA operatie
Mij dunkt er schuilt veel waars in wat Gij zegt. Zo werd dat vroeger geduid. De CIA is berucht om zijn interventies in binnenlandse zaken van vele landen met maar één doel, het naar hun hand zetten van regimes of ze zonodig te verwijderen en van stromannen te voorzien. De bemoeienissen met bijvoorbeeld de Ukraïne is een recent schoolvoorbeeld hiervan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Griekenland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

bijvoorbeeld de Ukraïne
Alleen Ukraine?? Zouden de Bilderberg Conferentie lieden in slaap gevallen zijn??? :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie