SMN
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
- Locatie: El Albir, Spanje
Re: SMN
En het was ook niet Tawara. Het is het eiland Tarawa.
Re: SMN
Hallo Piet.
Hartelijk dank voor uw reactie.Het was een leuke reis geweest op de ms Karimata.Op eiland Tawara hadden wij in zo'n strandhuisje (zie foto die ik via Google Earth gemaakt hebt,daar hadden wij groot dansfeest .Toen ook het bootje naar het schip gemist.Geslapen op de grond in de strandhuisje.Wat betreft,over die zeilboot,ik was daar ook aanboord geweest met een paar collega's.Helaas geen foto'en dia's meer.Misschien komen er nog wel eens berichten van collega's SMN,die nog foto's hebben van deze reis.
Groeten;Jacob de Mos.
Hartelijk dank voor uw reactie.Het was een leuke reis geweest op de ms Karimata.Op eiland Tawara hadden wij in zo'n strandhuisje (zie foto die ik via Google Earth gemaakt hebt,daar hadden wij groot dansfeest .Toen ook het bootje naar het schip gemist.Geslapen op de grond in de strandhuisje.Wat betreft,over die zeilboot,ik was daar ook aanboord geweest met een paar collega's.Helaas geen foto'en dia's meer.Misschien komen er nog wel eens berichten van collega's SMN,die nog foto's hebben van deze reis.
Groeten;Jacob de Mos.
- Bijlagen
-
- Bemanninglijst ms Karimata
- 100_2750 (4000 x 3000) (3000 x 2250).jpg (507.05 KiB) 4974 keer bekeken
-
- Strandhuisje eiland Tawara.
- 100_2744 (3000 x 2250) (1500 x 1125).jpg (545.97 KiB) 4974 keer bekeken
Re: SMN
Hallo Jacob,
Leuke dingen die je plaatst.
Naarmate de jaren vorderen denk ook ik vaak terug om de zegeningen te tellen.
Zo herinner ik me van de Neder Lek (1968/1969, ik weet niet meer welke reis) nog eens met Herman Robben en 2 handlangers in een taxi het eiland Viti Levu (Fiji) over gecrosst te zijn van Suva naar Lautoka. Herman wist wel een leuke tent. Op de terugweg hadden we in het donker bijna een aanrijding met zo'n suikerriettreintje; van verlichting op zo'n ding hadden ze nog nooit gehoord. De taxi kon door krachtig remmen net op tijd tot stilstand komen en werden er dankgebedjes gepreveld.
Ik meen dat Willy KLeian de ene handlanger was, maar dat weet ik niet zeker; ik ben vergeten wie de andere was. Was jij dat toen?
Ook als model was het een mooi schip.
Groeten, Paul Gortworst
Leuke dingen die je plaatst.
Naarmate de jaren vorderen denk ook ik vaak terug om de zegeningen te tellen.
Zo herinner ik me van de Neder Lek (1968/1969, ik weet niet meer welke reis) nog eens met Herman Robben en 2 handlangers in een taxi het eiland Viti Levu (Fiji) over gecrosst te zijn van Suva naar Lautoka. Herman wist wel een leuke tent. Op de terugweg hadden we in het donker bijna een aanrijding met zo'n suikerriettreintje; van verlichting op zo'n ding hadden ze nog nooit gehoord. De taxi kon door krachtig remmen net op tijd tot stilstand komen en werden er dankgebedjes gepreveld.
Ik meen dat Willy KLeian de ene handlanger was, maar dat weet ik niet zeker; ik ben vergeten wie de andere was. Was jij dat toen?
Ook als model was het een mooi schip.
Groeten, Paul Gortworst
Re: SMN
Hallo Paul.
Inderdaad was ik ook in die taxi,samen met Willy Kleian.Gelukkig hadden wij een goede bescherm Engel.En was die taxichauffeur niet dronken!
Maar dat kun je verwachten dat daar treintjes zonder licht rijden.Verder hadden wij een fijne en mooie reis gehad.
Groeten; Jacob de Mos.
Inderdaad was ik ook in die taxi,samen met Willy Kleian.Gelukkig hadden wij een goede bescherm Engel.En was die taxichauffeur niet dronken!
Maar dat kun je verwachten dat daar treintjes zonder licht rijden.Verder hadden wij een fijne en mooie reis gehad.
Groeten; Jacob de Mos.
- Bijlagen
-
- 100_2796 (3000 x 2250).jpg (487.9 KiB) 4766 keer bekeken
Re: SMN
Bedankt Jacob, het komt weer boven.
Voorafgaand aan die reis nummer 4 had ik een kustreis gemaakt op de Neder Lek en zat met verlof thuis toen op 19 augustus het bericht kwam van het overlijden van Jan Hooijschuur. Ik ben toen naar Panama gevlogen en kwam op 27 augustus in Cristobal aan boord. Daarom sta ik niet op die bemanningslijst. Op pagina 308 van dit topic heb al eens iets geschreven over die gebeurtenis.
De reis ging na de eilanden in de Zuidzee verder naar de Philipijnen, Noord-Borneo, Singapore, Colombo en rond de Kaap terug naar Europa.
Jan was een goede vriend. Wat zijn jouw herinneringen aan hem?
Groet, Paul G.
Voorafgaand aan die reis nummer 4 had ik een kustreis gemaakt op de Neder Lek en zat met verlof thuis toen op 19 augustus het bericht kwam van het overlijden van Jan Hooijschuur. Ik ben toen naar Panama gevlogen en kwam op 27 augustus in Cristobal aan boord. Daarom sta ik niet op die bemanningslijst. Op pagina 308 van dit topic heb al eens iets geschreven over die gebeurtenis.
De reis ging na de eilanden in de Zuidzee verder naar de Philipijnen, Noord-Borneo, Singapore, Colombo en rond de Kaap terug naar Europa.
Jan was een goede vriend. Wat zijn jouw herinneringen aan hem?
Groet, Paul G.
Re: SMN
Hallo Paul.
Wat betreft Jan Hooijschuur heb ik maar kort op deze reis meegemaakt.Het was een zeer leuke collega,maar wel tragisch dat hij overleden was aanboord.Wij hebben samen met Herman Robben,Willy Kleian en mijn persoon,de kist die Kwatiermeester/timmerman Zwitser had gemaakt,met ijzer opgevuld.Het was een emottionele gebeutenis,zeemansgraf van Jan Hooyschuur.Dat zal ik nooit vergeten.
Verder kan je nog herinneren,dat wij in een haven van de Philipijnen lagen,copra te laden,werd met vrachtauto's aangeleverd.Het was een haven waar bijna de trossen in (kroeg) danstent lagen. Het was een gezellige danstent.De dag van vertrek in de avond waren wij nog in deze danstent.Het schip was klaar voor vertrek,maar zaten nog steeds in die danstent.De scheephoorn werd regelmatig geblazen,om aan boord te gaan.Ik meen, dat toen een paar stuurlieden ons moest ophalen,maar die vonden deze danstent ook zo gezellig.Iedereen kwam te laat aanboord.Ik weet niet, of je ook die avond er bij was?
En die copra torren waren ook heel gezellig aanboord.
Groet ; Jacob de Mos.
Wat betreft Jan Hooijschuur heb ik maar kort op deze reis meegemaakt.Het was een zeer leuke collega,maar wel tragisch dat hij overleden was aanboord.Wij hebben samen met Herman Robben,Willy Kleian en mijn persoon,de kist die Kwatiermeester/timmerman Zwitser had gemaakt,met ijzer opgevuld.Het was een emottionele gebeutenis,zeemansgraf van Jan Hooyschuur.Dat zal ik nooit vergeten.
Verder kan je nog herinneren,dat wij in een haven van de Philipijnen lagen,copra te laden,werd met vrachtauto's aangeleverd.Het was een haven waar bijna de trossen in (kroeg) danstent lagen. Het was een gezellige danstent.De dag van vertrek in de avond waren wij nog in deze danstent.Het schip was klaar voor vertrek,maar zaten nog steeds in die danstent.De scheephoorn werd regelmatig geblazen,om aan boord te gaan.Ik meen, dat toen een paar stuurlieden ons moest ophalen,maar die vonden deze danstent ook zo gezellig.Iedereen kwam te laat aanboord.Ik weet niet, of je ook die avond er bij was?
En die copra torren waren ook heel gezellig aanboord.
Groet ; Jacob de Mos.
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: SMN
Zeker weten dat het Cebu was, ik heb in Cebu samen met 1ste stuurman Koppenol in 1960 de bijna hele crew van de Neder Ebro uit de kroeg gehaald.
Maar wij hadden hem toen ook goed zitten.
Wat een tijd !
Maar wij hadden hem toen ook goed zitten.
Wat een tijd !
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Hallo Bertus.
Was het niet van voor naar achter en van links naar rechts
Groetjes Bob.V.
Was het niet van voor naar achter en van links naar rechts
Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.