Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Ambuggiebar

Bericht door Bertus. »

Goedemorgen Chris,

Ja Chris, dit was weer eens even "Goud van Oud". :lol: :wink:
De danspasjes deden me weer even denken aan de
kroegen in Indonesië en o.a Cebu. :-D :-D :wink:

Groeten, Bertus.

Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Ambuggiebar

Bericht door Chr.Vr. »

En o.a. Singapore, " Street cabaret" dat je een bonnetje moest kopen om met een van die lok eenden te dansen
Chris
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Doe maar een echt bruin rummetje voor de hele mikmak, Maria....
Wordt je weer wat warm van.....hartje zomer, en 13º....

Las vandaag ook dat het woord zomer eigenlijk een afkorting is...."zwaar onweer met eindeloze regenbuien" schijnt het in werkelijkheid te zijn....

Proost !
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ach, Jan.
Over een week vallen de mussen misschien weer dood van het dak en snakken we weer naar een koud Hertog Janneke.
En dat gaat er altijd wel in, weer of geen weer. :)
Salute!
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Ambuggiebar

Bericht door hrobbers »

Ik heb er sinds vanmiddag een hond er bij, een vriend van mij zijn vrouw heeft vanmorgen een Tia gehad, en of ik een paar weken zijn hond in huis wil nemen.
Gezien het een hele lieve hond is en ook goed met mijn honden overweg kan is hij welkom, mijn mannetjes hond Boy heeft hem wel even de regels van het huis bij gebracht dat hij de baas is.
Maakte wel indruk op hem, was gelijk poeslief ook tegen de dames :-D :-D
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Ambuggiebar

Bericht door hrobbers »

Zo zijn mandje op getuigd kijken of hij zo gaat slapen, moet toch zijn vrouwtje missen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou nemen jullie dan allemaal maar een "trinkie par a me"........Maria heeft vast nog wel wat in de fles.Ik kreeg bijna de pest in toen ik zag dat Ome Koomuh dat nieuwe onderwerp van met een Onervaren schippertje in een Joseph-vletje de Ijssel op te varen weer afsloot. Het praatje kwam net goed op gang vondt ik. Theodorus had net even goed uitgelegd welke onderwerpen er in feite allemaal bijhoorden en daar sprak mij " trekkers" en " Afrika" heel erg van aan. Ik moest denken aan dat Hollandse meissie dat met een trekker naar de Zuidpool is gegaan en om daar te komen moest ze vanzelf van Noord naar Zuid door Afrika rijden OP die trekker. Ik dacht dat daar vast wel wat over te ouwehoeren viel, want er zijn vanzelf plenty Kombuizers die wel eens in Afrika zijn geweest :roll: En nu we het toch even over Afrika hebben, kunnen we ook gelijk het sexuele leven van de Sprinkhanen in de Sahara weer eens even opfrissen, dat was vroegaah ook een veel besproken onderwerp op d'n Langen Omhaal. Dat St.Josephvlettenschippertje mist nog een hoop.........EN...behalve het varen in een vletje moettie nog heel veel leren :roll: ...waarschijnlijk allemaal mis gelopen toen ie in Afrika met ijzerdraadjes aan trekkers zat te prutsen :lol:
BOEKOMSLAG-Op-de-tractor-naar-de-Zuidpoolkopie.jpg
BOEKOMSLAG-Op-de-tractor-naar-de-Zuidpoolkopie.jpg (375.54 KiB) 3585 keer bekeken
attach_video_585049245001_3874649995001_HV141104MANONmm-480x270-1.jpg
attach_video_585049245001_3874649995001_HV141104MANONmm-480x270-1.jpg (57.86 KiB) 3585 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ik heb in de jaren 90-tig hier en daar een extruder geleverd, opgebouwd en in dienst gesteld in Zuid-Afrika. Het was maar goed dat ik ooit gevaren had en een beetje gewend was aan improviseren en lang op je poten staan :wink: Helemaal vrolijk werd ik er niet van, mooi land met prachtige natuur :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

ik zag dat Ome Koomuh dat nieuwe onderwerp van met een Onervaren schippertje in een Joseph-vletje de Ijssel op te varen weer afsloot
Ik kreeg opeens een hoop gezeur aan mien kop, dus maar even gesloten.
Inmiddels is dit leerzame topic weer geopend. :wink:
Er werd ook gevraagd hoe het met Mart is, hij blijkt dus nog steeds onder de bananenboom van zijn Presidente te genieten.
Na de voorlaatste update van Kombuispraat was hij nogal knorrig omdat hij zich steeds opnieuw moest aanmelden en dat na jaren trouwe dienst hier. :P
Daarvoor heette het inloggen, nu aanmelden.
Maar ik neem een lekker Hertog Janneke van je Harry, de verhuisdozen zijn op twee na al weer leeg en we genieten hier van de rust.
Alleen Mabel is nog steeds schrikkerig, ze hoeft maar ergens een klein knalletje te horen en ze ligt onder het bed. :(
Maar hopen dat dit snel weer overgaat.
Salute!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Daarvoor heette het inloggen, nu aanmelden.
Nou jaaa Koomuh, wees nou eerlijk, van zulke zaken zou een ouwe massinist ook knap van in de war raaak'n! :lol:
Maar ik neem een lekker Hertog Janneke van je Harry
Ik zou zo zeggen stuurman, doe er dan nog maar een kouwuh overheen, blij te horen dat de verhuisdoossies weer bijna leeg zijn.........als ik hier om me heen naar al dat " potentiele brandstapel materiaal" kijk dan slaat de schrik om mijn hart als ik aan verhuizen denk :lol:
Volgens Martje zitten er geen bananen aan de boom i.v.m. de droogte! :lol: Tjaa die arme Mabeltje heeft wat extra aandacht nodig na al dat traumatische verhuis gebeuren, ze zijn erg gehecht aan hun eigen stekkie!! Smaakt goed zo'n Hertog Jannetje, hep er pas nog een paar geproefd aan jouw kant van de plas. :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie