Haven van Rotterdam
Re: Haven van Rotterdam
CAPE WATER
EXCELLO
EEMS CARRIER
RMS NEUDORF
Re: Haven van Rotterdam
Zonet op de Nieuwe waterweg ging er een stukje Scheveningen voor bij
en als achterboot de Catharina 11
De Dutch Pioneer met op sleep de Matador 3 van Bonn - Mees met een eiland van de pier van Scheveningen en als achterboot de Catharina 11
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Haven van Rotterdam
Gisteren arriveerde het Duitse onder Portugese vlag varende
containerschip MALLECO komend van Tilbury bestemd voor Uniport
pier 6 Waalhaven. Het schip gebouwd in 2009 in opdracht van
Peter Dóhle Schiffahrts KG Hamburg/Portugal op de werf van China
Shipbuilding Corp Kaohsiung Taiwan. Dit ruim 300 meter lange
containerschip kan 6589 containers vervoeren.
Nog een fijne zaterdag voor allen.
containerschip MALLECO komend van Tilbury bestemd voor Uniport
pier 6 Waalhaven. Het schip gebouwd in 2009 in opdracht van
Peter Dóhle Schiffahrts KG Hamburg/Portugal op de werf van China
Shipbuilding Corp Kaohsiung Taiwan. Dit ruim 300 meter lange
containerschip kan 6589 containers vervoeren.
Nog een fijne zaterdag voor allen.
Re: Haven van Rotterdam
Bakkenzuiger of netjes gezegd een Profielzuiger met zeef-
en schepenlaadinstallatie aan boord.
Buda II uit 1989 is net terug van het Breeddiep en is voor
onderhoud even op palen gezet op het RDM terrein.
Zo is ze volop bezig op het Breeddiep en maak je een
paar foto's van deze zuiger en een week later kom je
Buda II weer tegen op pootjes, voor natte voeten .
en schepenlaadinstallatie aan boord.
Buda II uit 1989 is net terug van het Breeddiep en is voor
onderhoud even op palen gezet op het RDM terrein.
Zo is ze volop bezig op het Breeddiep en maak je een
paar foto's van deze zuiger en een week later kom je
Buda II weer tegen op pootjes, voor natte voeten .
Re: Haven van Rotterdam
Het was een mooi gezicht op de Maas tientallen viskotters
onderweg naar de Holland Amerikakade op de Kop van Zuid.
Deze ludieke actie is een statement tegen het visserijbeleid
van de Europese Unie. Die wil dat te kleine vissen in bepaalde
gebieden meegenomen worden door de vissers.
Normaal wordt deze bijvangst in zee teruggegooid.
De aanlandplicht zou er voor zorgen dat de vissers straks geen
cent meer te makken hebben. Vanwege deze regel moeten schippers
ook de bijvangst meenemen aan land. In 2015 is een aanlandplicht
geïntroduceerd in de pelagische visserij (visserij op vissoorten die in
scholen zwemmen zoals haring en makreel). Tussen 1 januari 2016
en 1 januari 2019 wordt de aanlandplicht gefaseerd ingevoerd
in de demersale (bodem) visserij. Wat wij begrepen hebben
van Job Schot de woordvoerder en voorzitter van vissersorganisatie
Eendracht Maakt Kracht, is het aanland brengen van de bijvangst
is bijzonder frustrerend omdat deze bijvangst die nog levensvatbaar
zou zijn komt gegarandeerd dood aan wal. En wat gebeurt er met
dat dode spul? Dat zal waarschijnlijk op kosten van de visserman
naar de destructie afgevoerd worden. Dat is de druppel die de
vissersemmer doet overlopen.
Met deze reportage over de actie van deze vissers
willen wij als toeschouwer dit beleven en leven wij mee met deze mannen.
Wij spraken een paar schippers op de kade die vertelde dat deze actie
alleen kon worden uitgevoerd dankzij de medewerking van het havenbedrijf.
Daarvoor wilde de vissers het havenbedrijf Rotterdam bedanken.
Even terug naar de motor van deze stoet visserskotters Job Schot
uit Tholen, deze 53-jarige schipper van de Z-201 'Job Senior'.
Die vanmiddag ook nog een schilderij overhandigde namens
de vissersorganisatie. En een leuke bijkomstigheid was dat de
visser mannen gebakken vis uitdeelde deze publieksvriendelijke
acties willen ze houden, want ze zijn al te vaak negatief in het nieuws
geweest. Wij wensen alle vissers een behouden vaart.
onderweg naar de Holland Amerikakade op de Kop van Zuid.
Deze ludieke actie is een statement tegen het visserijbeleid
van de Europese Unie. Die wil dat te kleine vissen in bepaalde
gebieden meegenomen worden door de vissers.
Normaal wordt deze bijvangst in zee teruggegooid.
De aanlandplicht zou er voor zorgen dat de vissers straks geen
cent meer te makken hebben. Vanwege deze regel moeten schippers
ook de bijvangst meenemen aan land. In 2015 is een aanlandplicht
geïntroduceerd in de pelagische visserij (visserij op vissoorten die in
scholen zwemmen zoals haring en makreel). Tussen 1 januari 2016
en 1 januari 2019 wordt de aanlandplicht gefaseerd ingevoerd
in de demersale (bodem) visserij. Wat wij begrepen hebben
van Job Schot de woordvoerder en voorzitter van vissersorganisatie
Eendracht Maakt Kracht, is het aanland brengen van de bijvangst
is bijzonder frustrerend omdat deze bijvangst die nog levensvatbaar
zou zijn komt gegarandeerd dood aan wal. En wat gebeurt er met
dat dode spul? Dat zal waarschijnlijk op kosten van de visserman
naar de destructie afgevoerd worden. Dat is de druppel die de
vissersemmer doet overlopen.
Met deze reportage over de actie van deze vissers
willen wij als toeschouwer dit beleven en leven wij mee met deze mannen.
Wij spraken een paar schippers op de kade die vertelde dat deze actie
alleen kon worden uitgevoerd dankzij de medewerking van het havenbedrijf.
Daarvoor wilde de vissers het havenbedrijf Rotterdam bedanken.
Even terug naar de motor van deze stoet visserskotters Job Schot
uit Tholen, deze 53-jarige schipper van de Z-201 'Job Senior'.
Die vanmiddag ook nog een schilderij overhandigde namens
de vissersorganisatie. En een leuke bijkomstigheid was dat de
visser mannen gebakken vis uitdeelde deze publieksvriendelijke
acties willen ze houden, want ze zijn al te vaak negatief in het nieuws
geweest. Wij wensen alle vissers een behouden vaart.
Re: Haven van Rotterdam
Wereld havendagen 2016.