De zegen van Internet

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De zegen van Internet

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Boxershorts zag ik voor het eerst in november 1945, toen mijn vader na zes jaar thuiskwam, rechtstreeks uit Amerika. Opeens had ik ook een vader en als elfjarige volgde ik hem overal en keek wat hij deed, hoe hij zich schoor en zijn schoenen poetste, alles. Bij die gelegenheid maakte ik ook kennis met het fenomeen kleurige, geblokte, wijde onderbroeken en daaronderuit in een schril contrast dan benen met zwarte, bij het uniform passende sokken met sokophouders, want dat was, volgens mijn vader, de enige manier om sokken te dragen zoals dat behoorde. Speciaal voor dit stukkie ben ik even in de geschiedenis van de boxershorts gedoken en nu blijkt me dat dat in 1945 nog iets heel nieuws was. Ze kwamen in 1941 in Amerika voor het eerst in gebruik als herenondgoed en zijn nooit meer verdwenen.
Zelf ben ik ze pas op latere leeftijd gaan dragen en waarderen. Boxershorts ... Er zijn geen betere. Maar dan wel de echte originele klassieke en niets anders! :wink:

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door dita »

Een bootsman van weleer zei eens dat hij er niet zo voor was, want je zou er een hangzak van krijgen.
gr. Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: De zegen van Internet

Bericht door leo-shof »

Hebbie ook foto´s ?
1a.jpg
1a.jpg (31.85 KiB) 5701 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door Brazuca »

Ik koop zeker al 10 jaar via internet, en eigenlijk probleemloos. Je moet er wel voor zorgen dat je de nodige bescherming van je persoonlijke gegevens in de gaten houdt, en de anti-virus en andere beveiligingsprogramma´s op je PC of tablet actueel houdt.

In de periode 2005-2007 verbleef ik voor langere periodes in de Verenigde Staten en liet daar diverse zaken in mijn hotel afleveren, wat als voordeel had dat je op de reeds lage prijs geen VAT (BTW) betaalde. De snelheid waarmee de Amerikaanse websites hun zaken opsturen is een exempel waar veel Europese webwinkels een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ook is het de laatste jaren stukken makkelijker geworden om je pakketje via het web in de gaten te houden, je kunt vrijwel on-line zien waar het pakketje zich bevindt.

Het nadeel van diverse Europese (Nederlandse) websites dat ze geen orders accepteren uit Brazilië, zoals Bol.com, of absurde verzendkosten in rekening brengen, waardoor het voordeel via internet te bestellen ongedaan wordt gemaakt. Ook rekenen ze de BTW door, terwijl het in mijn geval geëxporteerd wordt en opnieuw import duties betaal bij het importeren in Brazilië.
Dat is eigenlijk ook de reden, dat ik boeken vrijwel altijd via Amazon in de Engelse taal bestel, Engelstalige pockets zijn in de VS zeker de helft goedkoper dan Nederlandstalige boeken.
En het bestellen via Amazon, heeft als voordeel dat bestellingen door de Braziliaanse douane snel worden vrijgegeven (zonder importbelasting) als het boeken betreft.

Wat onderbroeken betreft .... :roll: had ik zo mijn Nederlandse voorkeuren, maar heb intussen goede locale pendekken gevonden, maar die koop ik gewoon in de winkel. voor mij geen boxer-shorts, maar gewoon katoenen 'jockey briefs' (is daar een Nederlands woord voor ? )
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door jdbvos »

Één van de grootste zegeningen van internet is, dat je van alles aan informatie kunt zoeken & vinden....
"Nee" bestaat niet op internet......zegguh zuh....
E tóch kan ik nergens iets vinden over het volgende:

Op m'n boot vond ik in een vergeten hoekje een (nieuw in blister) mesje....
...een héél kort mesje.....met een soort stootrand...... :roll:

En nou vraag ik me af of er kombuizers (ex CD-ers ?) zijn die dit mesje wellicht herkennen.... :wink:
Wát is dit voor een mesje, en wát kun je ermee ???
Bijlagen
resized_WP_20160826_19_10_04_Pro.jpg
resized_WP_20160826_19_10_04_Pro.jpg (219.9 KiB) 4525 keer bekeken
resized_WP_20160826_19_10_15_Pro.jpg
resized_WP_20160826_19_10_15_Pro.jpg (224.81 KiB) 4525 keer bekeken
resized_WP_20160826_19_10_26_Pro.jpg
resized_WP_20160826_19_10_26_Pro.jpg (249.61 KiB) 4525 keer bekeken
resized_WP_20160826_19_10_38_Pro.jpg
resized_WP_20160826_19_10_38_Pro.jpg (214.37 KiB) 4525 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: De zegen van Internet

Bericht door Drentenier »

Hallo Jan,
Volgens mij is dit een oestermes.
Als je daarop googelt kom je vergelijkbare messen tegen.
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: De zegen van Internet

Bericht door peelander »

Geen geloof Hans, maar IS, zonder terreur, een oestermes.
Maar je kan jezelf en anderen er flinke wonden mee toebrengen.
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: De zegen van Internet

Bericht door Drentenier »

Klopt. Vandaar dat je er beter ook een 'oesterhandschoen' bij kunt gebruiken.
Misschien ligt die nog wel in een ander vergeten hoekje van Jan z'n boot :lol:
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door jdbvos »

Kijk eens aan: een oestermes.....
Wat een luxe....wij deden dat gewoon met een werkmes, of eventueel met een pakkingmes.....
Maar ik ben toch niet zo dol op oesters: ze ruiken naar zout water, en ze smaken naar zout water, en al gooi je er een hele citroen in, hij blijft naar zout water smaken.... 8)
Althans: naar mijn mening ! :lol:
Een ander die ze wél kan waarderen, en dus overduidelijk iets anders proeft dan ik, zal mij nu -zoals gewoonlijk- stomverbaasd (virtueel) aankijken :lol: :lol:

Maar zonder dollen: bedankt mannen !
Oost, west...ook best


Plaats reactie