Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Dank je Leo.
Mooi leesvoer?....haha :-D

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Het leest heerlijk met een beetje dromen er bij :roll:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Komt wel goed Leo,heb nog wel wat te schrijven en foto,s genoeg......... :wink:
Moet alleen Jeab even oplazeren want die vindt het maar niks met die schrijver/fotograaf in huis,haha

Afbeelding

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Knisten »

Uit het leven gegrepen Ron en heel herkenbaar. Thanks... enne, oh ja, de vooroordelen liggen al een pikheetje over de muur zonder een kruisje op het potdeksel 8)

Groeten
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron,
Wederom een zeer herken baar verhaal. Ik denk dat wij onze tijd vooruit waren want wij deden toch aan ontwikkelingshulp. Het ontwikkelingsgeld direct bij diegene die dat het hardst nodig hadden. Geen strijkstokken waar alles aan bleef hangen. Wij gebruikten ons eigen strijkstokje. Man als ik die foto's zie van Pattya, those were the days my friend. Ik wacht op de volgende aflevering.

Groet uit Kalasin. Wycher
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Toch blijft het altijd voor een paar mensen een taboe om er openlijk over te praten lijkt het wel.
Vrouwen zetten hun jaloersheid ook in de achteruit :( . Je kunt er beter met hen niet veel of diepgaand over te praten anders raak je daar weer een hoop tijd aan kwijt!
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Dank voor jullie oprechte reacties Wycher,Knisten en Martinus.
Ik weet dat we allemaal gelukkig anders in elkaar zitten anders zou het leven te voorspelbaar zijn.
Als de lezer mijn verhaal helemaal gelezen heeft,en niet zomaar een passage, leest men tussen de regels door dat ik het met mijn relaties echt wel goed voor had maar toch op de 1 of andere manier besodemieterd werd door hen.

Laat ik wel vooropstellen dat ikzelf natuurlijk ook niet een lekker jongetje was, aangezien mijn werkzaamheden (zowel die van in de haven alsmede de periode van de Horecaverbouwing) veel zuipwerk in de kroeg meebracht......
Dus hand in eigen boezem stekende weet ik natuurlijk wel dat het spreekwoord "2 kijven,2 schuld" hier soms ook van toepassing was.

Wat betreft het woordje "vreemdgaan" is zeker nooit aan mij besteed geweest terwijl zich daar toe in mijn leven vele gelegenheden hebben voorgedaan en niet met de eerste de beste snol.
De boel besodemieteren heb ik gewoon een hekel aan,aangezien dit mij in de jaren zelf genoeg is overkomen door partners en mij echt goed pijn hebben gedaan.
Doodziek was ik daarvan en het snijdende gevoel in mijn maag ervaar ik nu weer terwijl ik deze letters op papier neer schrijf......

Nadat ik destijds dus mijn zoontje op ging halen bij mijn ex-vrouw en mijn vriend Rein de deur open deed, heb ik zo'n knak gekregen dat ik dat gevoel mijn leven lang met mij mee heb gedragen.
Iemand echt in mijn hart dragen is gewoon moeilijk geworden en vooral het woordje "vriend" heeft voor mij een totaal andere betekenis gekregen.

Mijn levenspartners hebben het bij mij nooit echt verkeerd gehad en kregen alles wat hun hartje begeerde,alleen moest (en dat wisten ze van tevoren) men er rekening mee houden dat die centjes niet door Sinterklaas of de Kerstman s, nachts door de brievenbus werden gegooid maar dat ik daar heel hard voor moest werken.

Dagelijks zat ik om 04.30 in het koffiehuis om mijn krantje door te nemen en de planning van de ploeg mensen op te schrijven.
Natuurlijk altijd wel een zieke,dronken of onderweg,waarna je het hele schema weer om kon gooien en zelf met een klere gang naar Nijmegen kon karren,en je s, avonds kapot om 21.00 thuis kwam een douche ging pakken en zonder eten uit vermoeidheid je kooi in dook.

Dat soort dingen moet de partner kunnen begrijpen, en dan het liefst op die manier dat ze uit "verveling" geen kattenkwaad gaan uithalen in de vorm van een vriendje erbij of gewoonweg iedere dag 500 ballen in de gokkast te gooien.......
Ik heb mijn hele leven altijd geprobeerd om wat op te bouwen,maar vrouwen en vrienden hebben goed de boel lopen ondermijnen........

Dat ik na al die jaren anders denk over partners en vrienden dan de doorsnee man,heeft veel te maken met bovenstaande ervaringen in mijn leven.
Vergevingsgezind ben ik echter wel,terwijl mensen die mijn verhaal kennen mij voor gek verklaren als ze horen dat ik normaal met mijn ex-vrouw/vriendin praat en haar bij gelegenheid ook nog wel eens help als er een probleem is.

Ron.

P.S.
Knisten schreef:Uit het leven gegrepen Ron en heel herkenbaar. Thanks... enne, oh ja, de vooroordelen liggen al een pikheetje over de muur zonder een kruisje op het potdeksel 8)

Groeten
Dirk
jij begrijpt waarschijnlijk als enigste de bedoeling van mijn stukje "Op hun rug zichzelf staande houden" Dirk.
Wat ik in dat stukje wil zeggen is het feit dat sommige van die stiekeme hoerenlopers (waar feitelijk niets mis mee is) meestal het soort mensen zijn die fluisteren tegen vrouwlief "moet je die viezerik eens zien met dat Thaise hoertje" of nog smerigere opmerkingen....
Want zij zijn "netjes"............en willen met respect door het leven.

Kijk,daar veeg ik dan mijn r**t mee af,en kom gewoon voor mijn gedachten uit zonder een ander te kwetsen of te beledigen.
Het liedje van Malle Babbe is hier goed op zijn plaats... :wink:
Ik schreef hierboven trouwens een gezegde "de hand in eigen boezem steken" ik raad velen aan om dat eens te doen voordat men vooroordelen roept/schrijft terwijl men niet precies weet wat voor een verhaal achter sommige dingen speelt.......

De klok horen luidden,maar niet weten waar de klepel hangt..........!? :roll:

Afbeelding

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron,

Ja ook dit is herkenbaar. Je kunt nog zo goed zijn er wordt altijd wel door iemand misbruik van gemaakt en dan ook nog door diegene waar jij het niet van verwacht. Ook ik heb dit geleerd en dat is één van reden dat ik hier rustig wil wonen. geen farang over de vloer en met mijn boerenmeisje een beetje genieten. Toen die de eerste keer buiten het dorp kwam heb ik haar ook meegenomen naar Pattya. Ze kon niet geloven dat dat bestond in Thailand. Ik heb nog nooit zo snel in de bus gezeten richting Udon Thani. Zij heeft mij in ieder geval veel geleerd in Thailand. In Nederland kon ze helemaal niet aarden. Vol spanning zie ik uit naar het volgende smeuïge verhaal want opa heeft het niet zo druk met al die regen hier.

Groeten, Wycher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hi Wycher

Ja die welbekende regenbuitjes heb ik natuurlijk genoeg meegemaakt,haha.
Nadat ik mijn zoon naar school bracht ging ik iedere morgen wat foto,s schieten links en rechts.
Zoals je weet kom je iedere dag wel opmerkelijke dingen tegen wat je op de gevoelige plaat wil vastleggen om later bijvoorbeeld in dit forum te plaatsen.

Wat voor jou en mij eigenlijk de gewoonste dingen zijn geworden omdat je te lang in Thailand hebt vertoeft en dus die dingen eigenlijk niet meer "ziet" ,is voor een onbekende met dit land een vreemd gebeuren.
Ik wil daarom ook in dit topic dat soort dingen laten zien aan de lezer.........
Het verkeer,de betaalde liefde,de ongelooflijke stomme/domme dingen,de Thaise scholen,het gewone huishouden en nog veel meer.........

Afbeelding
Mooi weertje denk je.....ga ik lekker met de motor die jongen naar school brengen...

Afbeelding

Afbeelding

Een paar foto's die ik nam terwijl ik met een onbewolkte lucht vertrok van huis naar de school van mijn zoon Kevin,maar toch werd verrast door een buitje..........

Afbeelding
Een half uurtje later valt de regen met bakken uit de lucht.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Was dan altijd blij als ik doorweekt eindelijk thuis was en een douche kon nemen........

Afbeelding

Afbeelding

Een half uur later zijn de straten weer opgedroogd en lijkt het wel of er geen drup is gevallen,yes thats Thailand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten