Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Na hun eerste reis is de vrijgezelle "wereldreiziger" deze woorden wel vertrouwd,en zal hij bij thuiskomst in Nederland zijn "woordenschat" laten horen aan vrienden die aan zijn lippen hangen om zijn ervaringen in Pattaya aan te horen.........
Meestal blijft de man alleen maar in Pattaya hangen en denkt dat hij Thailand heeft gezien.......
Bijna wekelijks kom ik dit soort mensen tegen in Nederland en willen graag hun ervaringen met mij uitwisselen...maar daar ben ik in het algemeen snel mee uitgel*ld. :?

Verliefd geworden als de neten op een jonge meid,die hem klaarblijkelijk aanbid omdat hij zo goed voor haar is.......
98% trapt er in en wordt tot op het bot financieel los gemaakt.
Het liedje "Guus kom naar huus" schiet mij dan automatisch in gedachten.... :idea:

Klik >>> HIER

In mijn twee-jarig verblijf in Pattaya heb ik altijd verschrikkelijk moeten lachen om die gasten die helemaal met hun hoofd in de wolken waren........
Waarschuwen helpt niet op dat moment,aangezien het verstand welliswaar in het verkeerde koppie zit. :?

Afbeelding

Die meiden in verschillende bars konden mij onderhand wel als ik s, middags een biertje kwam kopen,dus hoefde ik gelukkig niet hun slap geouweh*er aan te horen in het Thenglisch.........
Altijd maar dezelfde woorden gebruiken omdat hun woordenschat logischerwijs maar beperkt is........aangezien Engelse les op school alleen maar op privé scholen wordt gegeven.
Zelfs daar is het nog een geluk als er een Engelse leraar aanwezig is.

Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Snappie.............!? :lol:

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
aegis R.I.P.

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door aegis R.I.P. »

Geweldige borden met humor :-D en toch een hoop waarheden :wink: je beschrijf het ook allemaal heel nuchter over de gang van zaken daar. Ik hoop dat je nog veel over verteld en de foto's met ons deelt!

Groet Feike.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bedankt voor jou support Feike.
Verhalen en foto's genoeg maar moet even een logische volgorde maken door de jaren heen.
Heb links en rechts wat opgeslagen in Picassa en Photobucket maar 16 jaar geleden was ik nog niet zo gewend met computers en wist niet hoe die foto's op te slaan.
Moet later eens die oude computers uit mijn opslagruimte gaan halen,en de foto,s die daarop staan opslaan in een fotoprogramma op het net.
Eigenlijk toen Jeab in mijn leven kwam is er pas een computer hier in huis gekomen....tja het kan verkeren,haha. :?

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Dierentuinen etc.in Thailand (1)

ZOO in Sriracha

Mocht je eens in de buurt van Pattaya komen,en je hebt kinderen,dan is een bezoekje aan de dierentuin in Sriracha aan te bevelen.
Verwacht er niet al te veel van,maar een leuke middag kun je er wel hebben.
Zoals eigenlijk alles (in MIJN beleving) in Thailand,wat atractie,s speelparken,dolfinaria,etc.aan gaat,zijn al dit soort dingen hier gewoon slechte kopieen van de westerse wereld.


Afbeelding

Maar daarom zal de belevenis van de kinderen er zeker niet onder lijden,aangezien de Thaise dompteur of trainer er heilig van overtuigd is dat hier een ongelooflijke voorstelling wordt weggeven,en zoals altijd met een opzwepende Thaise speakermijnheer die met geluiden en harde kreten de stunts nog meer spannender maakt voor de kids.

Afbeelding

Afbeelding

In ZOO Sriracha heb je verschillende voorstellingen,zoals tijgershow,varkens-loopwedstrijd,en Olifantenshow.
Ook mogen de kinderen de tijgerwelpjes de fles geven,wat ze dan ook prachtig vinden.

Afbeelding


Afbeelding

De olifantenshow wordt druk bezocht........


Afbeelding

Afbeelding

Kevin en zijn nichtje MinK uit NK,vinden de olifanten prachtig...........

Afbeelding

Mijn schoonzusje Joy met de meiden Pink en Mink en hun neefje Kevin.

Afbeelding

Een ritje op de olifant mag natuurlijk niet ontbreken

Afbeelding

Afbeelding

Ook gewoon een leuke lokatie om wat foto,s te schieten,alhoewel HEEL thailand daar een prachtig decor voor is.
tja,DAT is ook Thailand.

Dierentuinen etc.in Thailand
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Op bezoek bij Siam in Phangkhon


Wij rijden ieder maand zeker wel een keer naar het Noordoosten van Thailand om een paar familieleden op te zoeken.
Wij slapen dan meestal een paar dagen in het huis van Jeab,s tante Siam,welke ook wel eens 3 maanden bij ons in Amsterdam is geweest.

Afbeelding
Vroeg in de morgen kom ik deze aardige dame tegen terwijl ik op mijn brommer onderweg ben naar mijn koffiehuis om een krantje te lezen.


Ik vind dat een heerlijke afwisseling op het roerige Pattaya en Bangkok.
Kom hier altijd even tot mijn rust in deze ongedwongen omgeving.
Echter begint het na een weekje alweer te kriebelen en mis ik de grote stad weer....

Zoals ik ook in Amsterdam ben gewend,is het altijd lekker om een vast koffiehuis te hebben waar je s, morgens vroeg een lekkere bak koffie en een vers broodje kan bestellen.
In het huis van Siam is altijd genoeg aanwezig hoor,maar ik vindt het gewoon altijd fijner om zo de dag te beginnen.

Evenzo als ik in Amsterdam gewend was,gaat ook hier in Phangkon het tentje om 05.00 open,en ben ik meestal 1 van de eerste gasten.

Kom hier nu zo,n beetje al 16 jaar over de vloer als ik in dit dorp ben,en al ben ik 1 van de enigste westerlingen hier in de buurt,men is mij ondertussen wel gewend en wil nog wel eens een praatje maken,welke vaak over voetballen gaat,en wat niet zo zeer mijn interesse heeft,maar dat vertel ik niet aangezien zij dit niet zullen begrijpen......haha.


Afbeelding

Kevin en Jeab komen daar later ook altijd naar toe,en heb ik de Bangkok-Post al uitgelezen.

Afbeelding

De kleine pannetjes waar de eitjes in worden gebakken,had ik tijden terug ook meegenomen naar Nederland,maar staan natuurlijk nog ongebruikt in de kast....

Afbeelding

Het is een drukte van jewelste,in het kleine keukentje.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Op bezoek in Waritsapum

Ook even vorige week bij een Tante en Oom van Jeab langs geweest,in een 20km verderop gelegen stadje Waritsapum,alwaar deze mensen twee winkels hebben.
Jeab,s familie komt van oorsprong allemaal uit Vietnam en is generatie,s geleden daar gevlucht voor de oorlog.
Zwemmend over de Mekong met gevaar voor eigen leven hebben ze allemaal een goed bestaan opgebouwd in Thailand en zijn allen hardwerkende mensen.
Eigenlijk heeft Jeab,s familie allemaal hun eigen bedrijf of winkels en werkt er echt geen 1 voor een Thai in loondienst.

De orginele Thai is lui,drinkt te veel en slaat zijn vrouw en kinderen,zegt men........en voelt zich daarboven verheven.
Dit ondernemende apparte stukje bevolkingsgroep,doet mij vaak denken aan de Joden in Europa voor de tweede wereldoorlog,welke door handelen en zaken doen rijker werd dan menigeen.......

Deze familie helpt elkander altijd met het opzetten van nieuwe bedrijven,en financiert alles uit eigen geld......
Echter zal alles tot op de laatste cent moeten worden terug betaald,welliswaar zonder maar enige rente te hoeven voldoen.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Tante is blij met de nieuwe telg Simon in haar familie,en Jeab en Kevin mogen gratis even winkelen,haha

Afbeelding

De plaatselijke monnik timmert goed aan de weg,en neemt plaats in de pick-up om huisbezoek af te leggen,onder het motto:Komt Mozes niet naar de berg,dan komt de berg wel naar Mozes......

Afbeelding

Afbeelding

Alles kost geld......ook geluk en gezondheid moet je met wat bath betalen.

Afbeelding


Groet,Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het platte land van Thailand.

Ik wil de liefhebbers van Thailand in haar eenvoud niet onthouden van onderstaande foto,s.

Ik maakte deze plaatjes in het Noord-Oosten van Thailand (in de volksmond ISAAN) in de provincie Sakhon Nakhon,waar trouwens honden op een vreemde manier verdwijnen,als je begrijpt wat ik bedoel.(kom daar later op terug)

Zelf kan ik op dat moment de pracht van eenvoud meteen inschatten,en neem graag foto,s van dit soort mensen en dieren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Nog maar een beetje humor tussendoor.......... :P

NB.let wel.........veel foto,s zijn gewoonweg realiteit in Thailand. :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten