Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

De 5 grootste roddels over prinses Sirindhorn van Thailand

http://www.beaumonde.nl/royalty/buzz-ro ... n-thailand

Over de Kroonprins denkt men zo ongeveer......

http://www.vorsten.nl/2016/07/28/thaise ... t-64-jaar/
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Martinus
Berichten: 1006
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Interessant wat je over de Sonkran en het gooien van water vertelt.

In het Noordoosten van Brazilië waar Zuid-Amerika in de oksel van Afrika past, is het met carnaval traditie om mensen nat te spuiten. Dit gaat met een soort fietspompen en gebeurt langs de weg. Er zit dan meel bij het water, of talkpoeder maar sommige belhamels mixen er ook wel verf doorheen.

In de auto moet je er voor zorgen dat je de ramen dicht houdt.

Via internet zag ik dat de traditie eigenlijk teruggaat tot de Griekse oudheid (zonder fietspompen toen :( ), of dat voor Thailand geldt is me onbekend.

Tijdens voetbalwedstrijden wil men op bovenliggende tribunes ook wel eens meel of talk op de toeschouwers lager gooien. Of dat er verband mee houdt, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

L.S.Thailand bevat vele eilanden waarvan ik er door de jaren heen wel enkele bezocht heb.
Zal proberen er een paar te laten zien en er natuurlijk wat over te vertellen.


De eilanden van Thailand.(1)

Koh Chang (1/3)

Afbeelding

Ko Chang, dat letterlijk vertaald Olifanten eiland betekent, is een tropisch paradijs dat bij de meeste Nederlanders nog veelal onbekend is of op z'n minst te boek zal staan als een van de minder bekende eilanden in Thailand.
Wij waren er al een paar keer geweest en dat was ons zo goed evallen dat we graag nog een bezoekje wilden brengen.

In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd op dit tropische eiland aan de Oostkust van Thailand. Het is al lang niet meer het onherbergzame eiland dat moeilijk bereikbaar was en alleen voor de echte backpacker was weggelegd.
Tegenwoordig is er op Ko Chang voor ieder wat wils. Gelukkig heeft het eiland veel van zijn authenticiteit weten te behouden en is het nog altijd een prachtig groen eiland met wilde jungle en witte stranden.



Om naar Koh Chang te gaan vanuit Pattaya is het mogelijk om per (mini)bus tegaan of per taxi.
Voor ons in ieder geval GEEN optie aangezien ik in de jaren al genoeg capriolen heb meegemaakt met Thaise chauffeurs,waar mijn gezin en ik ons niet veilig bij voelen.
Eerst dus naar Trat rijden,alwaar je op de veerpont de oversteek kan gaan maken.......


Afbeelding

Afbeelding

Ik rij nu sinds 16 jaar alles zelf in de auto,zover dit mogelijk is.....
De afstand zal zo,n 250 kilometer bedragen naar Trat,waar de veerboot naar Kho Chang ligt te wachten.


Afbeelding

Soms moet je even wachten op de boot,maar is wel lekker om de benen even te strekken.........

Afbeelding

Ook de jongens hebben wel even genoeg van het auto rijden...

Afbeelding

Afbeelding

We scheepten als 1 van de eersten in,maar kregen een plaats aangewezen (zwarte Toyota Fortuner linksvoor) die als 1 van de laatsten het schip konden verlaten......
Maar ach....vakantie dus tijd zat
.

Afbeelding

Na een half uurtje komen we aan op Koh Chang.

Afbeelding

Wel zo makkelijk om van te voren te weten waar je naar toe wil,aangezien je vanaf de pont gelijk de keuze moet maken tussen rechts of linksaf......

Afbeelding

Afbeelding

Rechtsaf is de beste keus met de mooiste stranden,linksaf is een dood stuk van het eiland waar weinig te beleven valt.....
Daar zijn wel veel slaapgelegenheden en worden meestal geboekt voor hun goedkopere prijs,maar wie nog nooit op Koh Chang is geweest en niet goed de documentatie heeft bekeken van te voren,kan zich wel eens achter de welbekende oortjes krabben,aangezien 95% van de activiteiten en stranden zich aan de Westkust bevinden.......
Goedkoop lijkt dan wel weer duurkoop...


Ben je zonder auto is een brommer huren dan ook zeker een noodzaak,wil men wat van het eiland zien en dit geeft natuurlijk ook meer een gevoel van vrijheid.......

Afbeelding

Er zijn wel hele steile wegen op het eiland,dus rijervaring op een motor is wel gewenst.....
Buiten de talrijke verhuurpunten voor de motor-bikes zijn er natuurlijk ook auto's in de verhuur........


Afbeelding

De eilanden van Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het verkeer in Thailand (3)

Een Thai noemt alles op 2 twee wielen een "motobike"........behalve de fiets dan!

Ik schreef in het stukje van Koh Chang over brommerverhuur,maar dat zijn wel brommers die ver over de 100lm/p.u gaan....

Afbeelding
De Honda Scoopy van Jeab noem ik een brommertje, maar toch 110km/p.u.

Dat hier in NL een motor tot 49,9cc een brommer wordt genoemd en dat in Azie die dingen onbegrensd worden gelaten is het verschil,maar qua uiterlijk blijft het voor de westerling gewoon een brommertje....
Doet de Thai op het lichtste brommertje zijn/haar examen,dan kan hij/zij na geslaagd te zijn op elke tweewieler gaan rijden en maken de cc niets uit......begint je te begrijpen dat er wel eens een ongelukje gebeurt.
Heb daar foto,s van waar een Rus zich in tweeën reed tegen een verkeerszuil in Pattaya Citty op zijn gehuurde motor,maar dat later.


Afbeelding
Mijn Honda PCX 150 is een motor......? top130km/p.u

Afbeelding
Mijn Kawasaki noem ik eigenlijk meer een motor...

Afbeelding

Afbeelding

Het verkeer in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron,
Was weer genieten van jouw verhalen en foto's. Ik heb er niets aan toe te voegen, geheel in overeenstemming wat er hier dagelijks aan de hand is. Ja, de eisen m.b.t. wonen hier worden bijna maandelijks aangescherpt. Niets gedogen, overstay, voorheen kon je dat nog afkopen maar nu eruit. Afhankelijk van de duur van overstay minimaal één jaar Thailand uit. Geen pardon heb het zelf gezien in Sakon Nakhon. Deze regering wil geen illegale westerlingen meer hebben hier. Papieren worden ook regelmatig langs de weg gecontroleerd. We wachten m.b.t. dit onderwerp weer jouw bevindingen af. Hier nog geen nieuws over de toestand van Z.K.H. op het nieuws. Maar dat er iets gaat gebeuren staat vast als hij komt te overlijden. Het hele land zal in rep en roer zijn, alle diensten gesloten etc. Afwachten in binnen de poort blijven lijkt mij het beste.

Groeten, Wycher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Hi Ron,
Maar dat er iets gaat gebeuren staat vast als hij komt te overlijden. Het hele land zal in rep en roer zijn, alle diensten gesloten etc. Afwachten en binnen de poort blijven lijkt mij het beste.
Groeten, Wycher
Hi Wycher.

Je weet dat het een taboe is om over de naderende dood van het Staatshoofd te praten......... 8)
Dat hij aan de beademing ligt en kunstmatig in leven wordt gehouden is een publiek geheim maar mag absoluut niet over gesproken worden eveneens over het feit wat er na zijn dood gaat gebeuren.

1 jaar rouw en tenminste de eerste 15 dagen alles dicht is een aannemelijk scenario.

De South China Morning Post schreef gisteren een stukje..........
Lees het eens en kijk vooral naar de reacties van de Thaise lezers.

De South China Morning Post KLIK >>> HIER

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Degene die de geruchten verspreidde over het welzijn van de Koning en daarmee de beurs een aardige knauw gaf,wordt gezocht.

http://www.bangkokpost.com/news/general ... t-the-king

Jeab kreeg net bericht uit Thailand:Laatste nieuws:De koning is 14.00 Thaise tijd overleden.(inside information).

In de media trouwens nog niets officieel geschreven tot nu toe.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding
]De koning van Thailand, Bhumibol Adulyadej, is op 88-jarige leeftijd overleden.

Wie is de Thaise koning Bhumibol Adulyadej?

NU.NL 13 oktober 2016 11:47

De koning van Thailand, Bhumibol Adulyadej, is op 88-jarige leeftijd overleden. Hij lag al enkele dagen in het ziekenhuis en kampte met gezondheidsproblemen. De koning is voor zijn volk bijna heilig.

Zondag werd bekend dat de toestand van de koning instabiel was. Hij kampte met een longonsteking en nierproblemen, maar verder werden geen mededelingen gedaan. De Thaise beurzen kelderden.

Bhumibol Adulyadej werd in Cambridge, in de Amerikaanse staat Massachusetts, geboren omdat zijn vader daar destijds studeren. Zelfde studeerde Bhumibol in Zwitserland en keerde hij later terug naar Thailand.

Bhumibol is de langst regerende vorst ter wereld. Op 9 juni 1946 werd hij op 18-jarige leeftijd koning, nadat zijn broer Ananda Mahidol overleed na een schietincident in het Koninklijk Paleis in Bangkok. Nog altijd is onbekend wat er precies gebeurd is.

In zijn beginjaren ondervond de koning veel hinder van enkele machtige militaire leiders, maar dankzij de steun van andere leden van de koninklijke familie en enkele generalen lukte het hem om de monarchie een nieuw imago te geven. Dat deed hij door provincies te bezoeken en grootse projecten te lanceren ter bevordering van de agricultuur in het land.

Bhumibol heeft als monarch beperkte bevoegdheden, maar wordt door zijn volk als semi-heilige gezien. Zijn publieke uitingen worden vaak ontleed voor mogelijke verborgen adviezen.

Ook heeft de koning herhaaldelijk een rol gespeeld in politieke kwesties. Zo greep hij in toen een manifestatie voor de democratie in Bangkok in 1973 werd beschoten door soldaten: de demonstranten mochten het koninklijk paleis als vluchthaven gebruiken. Dit zorgde voor de val van de regering van de toenmalige premier generaal Thanom Kittachorn.

In 1981 bood de koning weerstand tegen een groep legerofficieren die een coup had uitgevoerd. Groepen die loyaal waren aan de koning kregen vervolgens de macht terug.

Tijdens de politieke crisis ten tijde van premier Thaksin Shinawatra in 2006 werd de koning herhaaldelijk om zijn mening gevraagd, maar hij hield zich afzijdig omdat hij een reactie ongepast vond. Toch was zijn invloed van belang toen de verkiezingswinst van Shinawatra door rechters werd teruggedraaid. Zijn precieze rol hierin is altijd onduidelijk gebleven.

Er is ook kritiek op de koning, bijvoorbeeld vanwege zijn steun voor militaire acties en zijn zwijgen over schendingen van mensenrechten in Thailand.

In 2006 kreeg de koning de eerste Human Development Lifetime Achievement Award van toenmalig secretaris-generaal Kofi Annan.

De Thaise koninklijke familie heeft geen vaste lijn voor de troonopvolging: de koning moet beslissen wie hij als opvolger aanstelt. Na een wetswijziging in 1974 is het ook mogelijk dat een vrouw koning wordt. De dochter van de koning, prinses Ubolratana Rajankanya, kan hierdoor ook de troon bestijgen.

Uit door Wikileaks gelekte informatie van ambassades bleek in december 2010 dat er twijfels bestonden over de geschiktheid van de kroonprins om de plek op de troon over te nemen. Maha Vajiralongkorn staat bekend als een womanizer en ook zijn banden met een voortvluchtige Thaise oud-premier worden niet op prijs gesteld, schreef The Guardian destijds.

Autoriteiten vrezen dat de kroonprins voor verdeling onder het volk en daaropvolgende politieke onrust kan zorgen. Drie adviseurs van een machtige kroonraad, door de koning aangesteld, hebben destijds een alternatief gepresenteerd.

De militaire junta in het land heeft al uitgesproken de kroonprins te steunen als hij troonopvolger wordt. Tot dusver is niet bekend of de koning over zijn opvolging heeft gesproken.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het Thaise kabinet komt in een spoedzitting bijeen en om 12.30 uur (Nederlandse tijd) komt het Thaise paleis met een officieel statement.


Live tv from Thailand KLIK >>> HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

De eilanden van Thailand.(2)

Koh Chang (2/3)


Afbeelding

Alhoewel ik het met de Tempels al een beetje bekeken heb zowel als met de Thaise watervallen, ging ik deze keer ook mee om Jeab wat te ontlasten met die 2 kinderen.
Ik heb de afgelopen jaren wat afgeklommen op die rotspaden, en dan was meestal het resultaat niet wat ik er echt van verwacht had.



Klong Plu Waterfall

Afbeelding

Ik had al klimmend over die paadjes met m,n sandalen toch wel weer last van m,n poot,en heb tussendoor MAAR een pauze ingelast.......
Ik heb nog niet verteld wat er met mijn voet was gebeurd vorig jaar in Nederland,maar doe ik na dit stukje.... :?


Afbeelding

Ook deze keer was het na de klim,niet zo,n enorme waterval maar de kinderen hebben zichzelf daar wel even vermaakt.

Afbeelding

De kinderen zijn echte berggeiten blijkbaar.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alhoewel het maar een kort uitstapje was naar Koh Chang,
besef ik mij later als ik de foto,s zo,n beetje aan het bekijken ben,
dat het toch wel de moeite waard was geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Niet echt voor de "doe"dingen,maar eerder de vergelijking
van het strand van Pattaya of Jomtien,waar om de minuut wel
iemand wel wat te koop aanbied,en de handelswaar je opgedrongen wordt.


Afbeelding

Heerlijk ontspannen die paar dagen veelal aan het
strand doorgebracht,echt een aanrader als je van rust houdt.


Afbeelding

We zijn het hele eiland in de rondte gereden,
en bemerkten dat aan de Oostzijde van het eiland niet veel te beleven is,
dus kijk uit waar je vooraf een hotel of appartement reserveert.


Afbeelding

In de maand Juli kan je beter op de bonnefooi gaan,aangezien er aanbod genoeg was.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker je eten geserveerd krijgen,terwijl je kan genieten
van de rust en het mooie panorama van de zee...........
Was niet verkeerd......


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De natuurlijke opruimploeg was ook aanwezig.....

Afbeelding

Het neefje van onze jongens Dew heeft ook
wel genoten van die paar dagen.........


Afbeelding

alhoewel die gasten ook geen 5 minuten
zonder hun mobieltje kunnen.


Afbeelding

We zullen hier zeker nog wel eens een keertje terug komen.

Afbeelding

De eilanden van Thailand
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten