Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Het begint goed, wel gevaren maar nooit in de sloperij gezeten maar wel in het, laat ik het zo zeggen in de enigzins onduidelijke diensten die soms ook goed werden betaald. Maar ik ben er nooit rijk van geworden.
Ja, de regeltjes... .

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

v+d schreef:Ron, ik wist niet dat je ook Psychologie in je aktetassie had :wink:
Ik heb het woord asbest niet gebruikt, het ging mij meer om het veilig werken van de Amerikanen :roll:

Maar laat je door mij niet ophouden, als er een is die zijn kop niet in het zand steekt dan ben ik het wel :lol:
Het stukje ging over veiligheid en wat voor rotzooi je in je longen kreeg destijds v+d,niets meer/minder.
Als jij het alleen over het stukje "yankees" hebt,is dat mij in ieder geval niet duidelijk over gekomen,mijn excuses daarvoor.

Mijn antwoorden in mijn vorig bericht zijn trouwens welgemeend en een ieder moet daar maar het zijne van denken.
Ik ben zelf heus niet heilig en heb in het werk ook wel eens dingen moeten doen die niet in het draaiboek stonden maar onmogelijk waren om uit te voeren zoals men het op papier had uitgedacht.

Ik zorgde in die omstandigheden er wel voor dat er geen personeel bij aanwezig was om hun leven (later) niet in de welbekende waagschaal te stellen......
Juist dat is de zeeman van weleer WEL overkomen en de opdrachtgevers (lees rederijen) komen er makkelijk mee weg,in het motto:dode zeelui spreken niet!
Psychologie in mijn aktetas...?............ach ik denk dat jij met jou wereldbanen/ervaringen waarschijnlijk ook wel genoeg mensenkennis hebt opgedaan om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt....
:wink:

Interessant trouwens om oude topics eens te bekijken. > :idea:

Groet Ron
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Feesten in Thailand (2)

16 juni 2013

Gisteravond was Jeab met nicht Peggy al een tijdje in de keuken bezig.
Morgen (vandaag dus) zouden we bijtijds naar de tempel in Nong Prue moeten gaan,aangezien de hoofdmonnik jarig is,en dat het elk jaar wordt gevierd met een groot eet en drink festijn.


Afbeelding

S,middags had ik mij al het schompes gesleept aan twee balen suiker,welke zij gehaald had bij de groothandel.

Afbeelding

Later bleek dat er allemaal kilo-verpakkingen in de zakken zaten,en toen ik vroeg waarom ze dat niet gehalveerd hadden voor het makkelijker tillen,kreeg ik weer zo,n glazige blik in de trant van "hoe bedoel je".....

Afbeelding

Wat voor soort vrucht Jeab er nu voor gebruikt is mij niet duidelijk,maar de boel wordt fijngemaakt en later gekookt met de suiker.
Ik denk dat de vrouwen zo,n honderdvijftig liter hebben gemaakt,welke in grote zakken in de kofferbak werden geladen.


Afbeelding

Ik zou eigenlijk niet meegaan,maar omdat er weer eens een chauffeur met auto had afgezegd omdat het bleek dat hij moest werken :o en dus niet kon komen,besloot ik met Jeab mee te gaan.
Eerst nog wat familie en vrienden ophalen,die ook een aandeel in dit gebeuren zouden moeten hebben.[/
i]


Afbeelding

Eenmaal bij de tempel te zijn aangekomen heerste daar een drukte van jewelste.
Iedereen stond hun spullen uit te laden,en al heel veel mensen waren al flink aan het eten en drinken.


Afbeelding

Later bleek dat vele familie,s eten en drinken verzorgen voor het feest van de hoofdmonnik en eigenlijk iedereen is uitgenodigd om vandaag gratis te komen eten en drinken.
Elke groep maakt dan ook een papier met hun naam er op geschreven,en legt dat op de tafel waar hun produkt wordt aangeboden.


Afbeelding

Bij de "limonade" van Jeab stonden de namen van onze jongens Kevin en Simon opgeschreven,aangezien Jeab voor de kosten zorg heeft gedragen........

Afbeelding

Afbeelding

De mensen vonden het heerlijk,en Kevin moest flink zijn best doen om de weggooi bekers te vullen met ijs waarna een ander de limonade er met een grote lepel in schonk.

Afbeelding

Er waren echt heerlijke hapjes te verkrijgen,en dat allemaal voor niks........leuk en lekker!!

Afbeelding

Ik ben blij dat ik per ongeluk mee was gegaan,en heb mij daar al etend en drinkend goed kunnen vermaken.

Afbeelding

Ik was even een rondje gelopen en zag een vuur wat al aardig heet was als je er voorbij liep.
Op mijn vraag waar dat voor was,antwoorde Jeab dat later op de middag er goud zou worden gesmoltem en daarna in de vorm van Boedha zou worden gegoten........


Afbeelding

Daar hebben wij niet op gewacht,en nadat Jeab "uitverkocht"was en de pannen en andere dingen had afgewassen,zijn we terug naar Pattaya gereden.

Afbeelding

Ik heb nog wel wat foto,s gemaakt van het terrein van de tempel,waaronder het crematiehuis met de typerende hoge schoorsteen er op.

Afbeelding

En nog wat foto,s aldaar genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Feesten in Thailand.
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron, weer mooi om te zien en te lezen. Het eettentje in Pattya ziet er goed uit. Krijg er bijna trek van. Is me net even te ver rijden (+ 600 km)anders was ik morgen de eerste kunde. Weet jij hier in de buurt nog zoiets. In Udon Thani schijnt ook een Duitser te zitten maar die heb ik nog niet kunnen vinden en zit ook op ruim 200 km. Het feesten, dat kunnen ze hier goed, zeker als het uit iemand anders zijn knip komt. Vorige week een paar mensen uitgenodigd voor een hapje en een biertje/borreltje. Zouden hooguit 6 mensen komen maar er stonden vijftien man /vrouw voor de poort. Namen de buren ook maar want de farang betaalt. Zo gaat dat hier en is niet altijd leuk. Voor de rest alles nog steeds rustig hier. Zie wel weer wat de volgende aflevering gaat worden en de discussies die daarop volgen.

Groet, Wycher
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Knisten »

Prachtige, goed verwoorde en interressante informatie Ron en ik lees alles met veel genoegen. Thanks !
Geeft m.i. een goed beeld van het leven aldaar. Ben er meerdere malen geweest, maar of geen tijd, of
door de agent afgeraden de wal op te gaan. Nu, jaren later, wordt er een tip van de sluier opgelicht.
Geweldig !
Groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Hi Ron, weer mooi om te zien en te lezen. Het eettentje in Pattya ziet er goed uit. Krijg er bijna trek van. Is me net even te ver rijden (+ 600 km)anders was ik morgen de eerste kunde. Weet jij hier in de buurt nog zoiets. In Udon Thani schijnt ook een Duitser te zitten maar die heb ik nog niet kunnen vinden en zit ook op ruim 200 km. Het feesten, dat kunnen ze hier goed, zeker als het uit iemand anders zijn knip komt. Vorige week een paar mensen uitgenodigd voor een hapje en een biertje/borreltje. Zouden hooguit 6 mensen komen maar er stonden vijftien man /vrouw voor de poort. Namen de buren ook maar want de farang betaalt. Zo gaat dat hier en is niet altijd leuk. Voor de rest alles nog steeds rustig hier. Zie wel weer wat de volgende aflevering gaat worden en de discussies die daarop volgen.

Groet, Wycher
Meestal ga ik even langs Dieter in Udun Wycher.

http://www.goudonthani.com/german-food- ... ensmittel/

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Ziet er goed uit Ron op die folder , zeker die Duitse kartoffel-salade
Vond ik altijd heerlijk daar in Germany
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Knisten schreef:Prachtige, goed verwoorde en interressante informatie Ron en ik lees alles met veel genoegen. Thanks !
Geeft m.i. een goed beeld van het leven aldaar. Ben er meerdere malen geweest, maar of geen tijd, of
door de agent afgeraden de wal op te gaan. Nu, jaren later, wordt er een tip van de sluier opgelicht.
Geweldig !
Groeten,
Dirk
Bedankt voor het compliment Dirk.
Leuk als iemand het waardeert. :P

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

leo-shof schreef:Ziet er goed uit Ron op die folder , zeker die Duitse kartoffel-salade
Vond ik altijd heerlijk daar in Germany
Ben nog even verder in mijn fotoalbum aan het kijken Wycher,want ik dacht dat er in Sakon ook een tent zat,je hoort/leest het later.

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

leo-shof schreef:Ziet er goed uit Ron op die folder , zeker die Duitse kartoffel-salade
Vond ik altijd heerlijk daar in Germany
Is zeker lekker Leo,smaakt mij in ieder geval stukken beter dan het typische isaan-food............brrrrrrrrrr

Afbeelding

Afbeelding

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten