Hudig en Veder

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Hudig en Veder

Bericht door K.Brouwer »

Daar gingen ze zover ik weet pas rond 1990 moeilijk over doen Jos. We hadden een Portugese 2e wtk welke al 15 jaar in dienst bij DvdH op de koelschepen was. Heb die man toen zelf aangemonsterd en op het aanmeldingsformulier waar gevraagd werd of hij gediplomeerd was "ja" ingevuld zonder het te controleren. Na de reis lag er een brandbrief van de S.I. dat die 2e er ONMIDDELIJK! af moest daar hij geen diploma's had. Chef P.Z. gebeld en die had niemand beschikbaar dus maar weer een rondreisje Barry-Carib-Barry gedaan. Lag weer een brief op poten van het hoofd S.I. ( een of andere zus) dat men nog steeds geen afmonstering formulier van deze 2e wtk ontvangen had. Chef P.Z. weer gebeld en kreeg een andere 2e wtk dus deze afgemonsterd. Kreeg later tijdens mijn verlof een brief van de waterpolitie Rotterdam met de vraag wat er nu gebeurt was want ze hadden van de S.I. een boze brief over mij gehad. Heb toen per brief de zaak uitgelegd en er nooit meer wat van gehoord.
Die 2e werd gewoon naar een buitenlandse vlag boot gestuurd en voer daar weer vrolijk verder.

Groeten, K.Brouwer

sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Hudig en Veder

Bericht door sparks »

weer een rondreisje Barry-Carib-Barry gedaan.

Heer Brouwer klinkt als kapitein van een Seatrade-schip in charter voor Geest?
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Hudig en Veder

Bericht door K.Brouwer »

Ja, dat klopt Sparks.

Groeten, K.Brouwer
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Hudig en Veder

Bericht door sparks »

Zelf ook tijdje in dat charter gevaren in 1990 maar dan op een Anthony Veder koelschip in de pool van Seatrade.

Ook uitgeleend aan Seatrade rond die periode op de Neptunic (Chili - VS vooral) en de Normandic (Radiohut door de keuring halen in Barry of Cardiff, ben ik even kwijt). Ik ben waardeloos in namen helaas, maar kan me nog wel 2 Seatrade kapiteins herinneren van de Neptunic Jan Buter en de Boer. Op de Normandic een kapitein waar ik dus echt de naam niet meer van weet, maar die had af en toe last van malaria is me toen wel verteld door iemand aan boord.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Hudig en Veder

Bericht door K.Brouwer »

Sparks, wellicht ter herinnering hier nog even de ( gedeeltelijke) radiohut van een N- schip. Je ziet de RT- en TOR installatie. De Satcom-A telex,fax en telefoon staat hier nog voor en uit beeld. Maar ik begin weer af te dwalen denk ik :wink: .
D1000097.JPG
D1000097.JPG (395.31 KiB) 6338 keer bekeken

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hudig en Veder

Bericht door jdbvos »

Op de Normandic een kapitein waar ik dus echt de naam niet meer van weet
Kapitein Borg heeft een tijd 'vast' op de Normandic gevaren, en hwtk Vriend...
Maar ja, dat waren er wel meer, zo door de jaren....
Ik heb nog wel wat scans van de bemanningslijsten uit het Bulletin, van ca 1985 tot 1988, geloof ik
Maar dat zijn nou niet bepaald alle bemanningslijsten.......
Oost, west...ook best
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Hudig en Veder

Bericht door sparks »

Jan, kapitein Borg doet geen belletje bij me rinkelen. Ik ben in 1990 op de Normandic geweest dus geen idee of de crew-lijsten van 85-88 veel soelaas zouden bieden.

De radiohut van de Neptunic was wel heel afwijkend van de Normandic. Op die laatste een redelijk vierkant hok terwijl de Neptunic echt een pijpenla was. Op de Neptunic ook een geheel afwijkende Satcom van JRC.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Hudig en Veder

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Hagno 1938.
Hagno.jpg
Hagno.jpg (456.09 KiB) 5893 keer bekeken
NvhN 19-09-1949: „Cowboys” maakten „Wild-West” op schip. Twee "cowboys", die toezicht houden op de veelading van het Nederlandse s.s. Hagno in de haven van Rotterdam, kwamen dezer dagen dronken aan boord terug, waar ze ruzie kregen met cowboy nummer drie, oud 61 jaar, die rustig in zijn bed lag.
Meer hierover is HIER te lezen. :wink:
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Hudig en Veder

Bericht door Knisten »

Leuke foto van -een deel- van de radio-hut op zo'n N-schip.
Ziet er goed uit, en vooral die Sailor T.O.R. spreekt me wel aan.
Goed afgeregeld kwam de "Oceaan-post" er zo uitrollen, inclusief leesbare kopietjes.
Altijd met veel plezier met die Sailor apparatuur gewerkt.
Vraagje: Wat is dat voor een sticker, boven de stations-klok ?
't Lijkt me daar nou niet echt gevaarlijk of heb ik dat mis ?

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Hudig en Veder

Bericht door K.Brouwer »

Helemaal zeker ben ik niet meer van, maar ik dacht dat het te maken had met de voeler van het brandalarm. Daar zat wat radio actief materiaal in verwerkt.En daar moest je dan weer voor gewaarschuwd worden.

Groeten, K.Brouwer


Plaats reactie