Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Rek'n EN d'r bie bliev'n Martin......rek'n en d'r bie bliev'n!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All,
De dokbeurt is voorbij en voel me fit. Het was overigens wel een hectische week.
Dinsdag: vrouw naar de dokter. Donderdag: huis en grond verkocht.
Vrijdag: koopcontract opgemaakt. We blijven hier zitten tot eind augustus, indien er dan nog geen woning gevonden is dan mag het ook langer zei de koper. Er is dus geen haast. Zaterdag: rustdag.
Maandag: zelf naar het ziekenhuis. En ben vandaag, donderdag, begonnen met alle boeken en meer spullen dat niet mee naar een flat hoeft in grote 'bananendozen' te pakken voor verder vervoer naar de papiermolen. Een antikwariaat man komt over een uurtje om me van het overige spul los te maken. En dan is de garderobekamer aan de beurt. Ja na 47 jaar in hetzelfde huis wonen geeft wel heel wat spul. De mast aan het strand is van aluminium en die wil mijn zoon bij hem aan de rivier neerzetten. De mast is 12 meter lang dus hoe krijg ik die 30 km verderop. Even een nadenkertje dus.
Gelukkig wonen er hier nog twee Hollanders die me hielpen losmaken en de 'betere' boeken mee naar huis namen. Bedankt Kees en Hans. En lees ze.
Verder is het bekant voorjaar. Temperaturen van rond het vriespunt.
En verder iedereen bedankt voor het geestelijk support dat jullie me gaven. KIITOS zogezegd.
Martin
Bijlagen
WP_20170211_07_21_33_Pro.jpg
WP_20170211_07_21_33_Pro.jpg (134.06 KiB) 4284 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door rspeur »

Welkom terug, je hebt vast nog wel wat moois te vertellen en te laten zien.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Hoi Martin, het mastje maak je drijvend en transporteer je over het water. Zo doen de Portugezen dat en ik zou het ook zo doen.
Mooi dat je de hut zo snel kwijt bent, als het dan toch moet, dan maar asap :). We hopen dat alles daar bij jullie goed afloopt. Wij zijn aan de terugreis begonnen en zitten nu in Sagres, waar morgen een tijdrit is van een wielerronde en de hele zooi afgesloten wordt..
Fijn dat je weer op het kombuis zit.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

Welkom terug Martin ! En gefeliciteerd met de overhaulde, en nieuw ingerolde vlampijpen.
Jammer van je hutje, maar op een gegeven moment zal je eens toe moeten geven dat al dat gewroet in een tuin niet meer zo bekomelijk is voor de knibbels, moet je maar denken....
Succes met het vinden van een mooie flat met een mooi uitzicht....ik denk zomaar dat jullie dat laatste juist zoeken.
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Martin,
Ut zal un mensuh mah GOED goan, zei mijn beste Vader zaliger dan en dat is je tesamen met DE Direktie van harte toegewenst. Ik sluit me bij de woorden van Jan V+D aan " As ut dan TOCH moet, dan maar zo rap mogelijk".....Het ei is dus gelegd maar je hebt nog wel wat tijd om " e.e.a. te regelen" en da's een mooie zaak.
We hebben hier de laatste 5 dagen meeeer sneeuw gehad dan een dronken zeeman kan wensen zogezeid :lol: :mrgreen: EN terwijl ik daar redelijk goed voor gesteld sta loop ik toch na te denken " hoe dat moet" bij het stijgen der jaren.......een karretje met een hokkie d'r op EN verwarming en een houder voor een borrel glaassie EN een ploegje lijkt me de oplossing :lol: :roll: Tot horens en GOUD goan!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

goed je weer terug te zien op het fietspad Martin en dat de doorspoeling dus goed verlopen is. Ja we wonen allemaal op een mooi stekje, maar bij het stijgen der jaren blijkt het stekje nog wel mooi te zijn maar moeilijk te bewonen en het valt dan niet mee om wat anders en ook mooi te vinden, maar we zullen ons allemaal aan moeten passen. Ik wens je veel succes en ik hoop dat je door kunt blijven gaan met het fietspad al dan met of zonder fiets. :lol:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Fijn te horen dat het weer goed met je gaat, Martin. :-D
Gelukkig heb je alle tijd om naar een andere woning uit te kijken, maar na 47 jaar zo mooi en rustig gewoond te hebben zal het niet meevallen in een appartement, daar zijn wij na slechts 7 jaar Warffum achter gekomen. :(
Als je in de buurt van alle voorzieningen een vrijstaande bungalow kan vinden lijkt me dit een uitstekende optie.
We zitten nu al in het derde appartement binnen 2,5 jaar, maar als we het geld ervoor hadden zouden we toch voor een vrijstaande bungalow kiezen.
Go Go! :wink:
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Langs het fietspad

Bericht door Knisten »

Sluit me bij alle voorgaande sprekers/schrijvers aan: "Welcome back Martin". Blij met het goede nieuws en succes alvast met alles wat je verder gaat ondernemen.

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All,
De mast achter een bootje aan. Dat is een optie want op die manier hebben we hem toendertijd ook hier gekregen.
Alleen was de afstand niet zo bar groot hoogstens een kilometer waar toen nog een scheepssloperij stond.
Die er nu niet meer is. iets met milieuvervuiling en ze moesten er mee ophouden.
De sleepafstand is nu over zee en de rivier op met de stroomversnellingen zie ik niet zo zitten. En dan is de afstand toch zeker 40 km.
Ik heb ook al gedacht om hem in tweeën te branden . Maar junior zeg dat aluminium lassen niet zo erg gemakkelijk is. Dat moet dan een expert doen. Nou ja we zullen wel zien.
Inmiddels hebben we nu wel een flat op het oog, een splinternieuwe en gaan maandag kijken. Die ligt ook aan zee en heeft een mooi uitzicht. En nieuw is altijd nieuw. (Er heeft dus nog niemand in z'n blote kont in de sauna gezeten en dat is ook wat waard.)
Haast hebben we niet. Eventjes een plaatje van de zonsopkomst van vandaag en eentje van zoals het er uitzag op het avondrondje.
Wel hoog water en een lage druk. met temperaturen van rond het vriespunt. Overigens dit is al het tweede jaar dat er weinig sneeuw ligt en zodoende niet het dak op hoef om de last te verkleinen.
Groeten
Martin
WP_20170218_07_13_17_Pro.jpg
WP_20170218_07_13_17_Pro.jpg (94.29 KiB) 3096 keer bekeken
Bijlagen
WP_20170218_15_15_41_Pro.jpg
WP_20170218_15_15_41_Pro.jpg (127.31 KiB) 3096 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie