KNSM
MS Hermes 1962
Heb geen idee wat dit voor forum is maar ik vond fotos van MS Hermes gemaakt in 1965 weet niet waar of die te plaatsen als er iemand interesse voor heeft.
Met groet Henri
Met groet Henri
Re: MS Hermes 1962
Hallo Henri,
kun je de foto's naar mij mailen, dan kan ik bekijken waar ze eventueel geplaatst kunnen worden.
Vr.Gr.
Jos Komen
kun je de foto's naar mij mailen, dan kan ik bekijken waar ze eventueel geplaatst kunnen worden.
Vr.Gr.
Jos Komen
Re: KNSM
De Ganymedes 1962
IDNo: 5126093 Year: 1962
Name: GANYMEDES Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 6951
Country of build: NLD Builder: Pot Location of yard: Bolnes
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
[1966 Lg 139.0/127.1m, 6236gt/7744dw] - 79 COSMOS
BU Cartagena, Colombia 19.2.86
IDNo: 5126093 Year: 1962
Name: GANYMEDES Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 6951
Country of build: NLD Builder: Pot Location of yard: Bolnes
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
[1966 Lg 139.0/127.1m, 6236gt/7744dw] - 79 COSMOS
BU Cartagena, Colombia 19.2.86
Re: KNSM
Twee reizen gemaakt op de Ganymedes in 1965/1966, 1 reis naar Midden Amerika en 1 reis naar Suriname.
Op sommige schepen werd in de vrije uren geklaverjast, op andere schepen werd gescrabbeld en op de Ganymedes werd gepokerd, en wel om bier. Heb zelf maar weinig bonnen hoeven te tekenen dus ik had blijkbaar een pokerface.
Overigens hadden we toen van containers nog nooit gehoord dus de foto is van veel later. Ook die staafantenne met dat hoepeltje stond er toen nog niet op, ik had nog een conventionele draadantenne.
Voor het onderhoud van al het houtwerk voeren we een timmerman. Op de latere es-boten werd de timmerman afgeschaft, evenals het hardhout rond het front van de brug.
Groeten,
Koos van der Elst
Op sommige schepen werd in de vrije uren geklaverjast, op andere schepen werd gescrabbeld en op de Ganymedes werd gepokerd, en wel om bier. Heb zelf maar weinig bonnen hoeven te tekenen dus ik had blijkbaar een pokerface.
Overigens hadden we toen van containers nog nooit gehoord dus de foto is van veel later. Ook die staafantenne met dat hoepeltje stond er toen nog niet op, ik had nog een conventionele draadantenne.
Voor het onderhoud van al het houtwerk voeren we een timmerman. Op de latere es-boten werd de timmerman afgeschaft, evenals het hardhout rond het front van de brug.
Groeten,
Koos van der Elst
Re: KNSM
Nou Koos, ook op de latere ES boten zonder houten schotje zat nog een Baas Timmerman hoor. Ik heb zelf op Ulysses en de Hercules gevaren, beide met Baas Timmerman..en de Hercules was helaas niet voorzien van zo,n prachtige houten brug. Dat maakte het schip toch net een ietsje minder aantrekkelijk. Overigens zijn later op sommige schepen die houten bruggen wit geschilderd. Doodzonde. Maar ja, op zo,n kantoor kijkt men meestal alleen naar de kosten.
Re: KNSM
De Kreon 1960
Als Merino Express
IDNo: 5196660 Year: 1960
Name: KREON Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 4373
Country of build: NLD Builder: Vuijk Location of yard: Capelle
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
[1966 Lg 119.5/110.6m, 3836gt/4833dw] - [1976 cv to livestock carrier, 3369gt] - 73 CARIBBEAN EXPRESS - 74 CAP FARINA - 76 MERINO EXPRESS
BU Alang 25.11.89
Als Merino Express
IDNo: 5196660 Year: 1960
Name: KREON Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 4373
Country of build: NLD Builder: Vuijk Location of yard: Capelle
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
[1966 Lg 119.5/110.6m, 3836gt/4833dw] - [1976 cv to livestock carrier, 3369gt] - 73 CARIBBEAN EXPRESS - 74 CAP FARINA - 76 MERINO EXPRESS
BU Alang 25.11.89