Problemen met Very Large Ore Carriers
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14383
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Kippevel en nekhaar!En dan bekruipt je toch een heel akelig gevoel bij het lezen van die twee verklaringen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Iemand vraagt zich af of het zinken en de problemen die Polaris heeft met andere omgebouwde tankers niet het einde betekent van het ombouwen van tankers naar bulkers.
http://splash247.com/could-stellar-dais ... rted-vloc/
http://splash247.com/could-stellar-dais ... rted-vloc/
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
-------------------------------
De STELLAR QUEEN, dat is de vroegere VLCC Hydra Star, ligt in Sao Luis, Brazilië nadat er tijdens de ballastreis van China naar Brazilië scheuren in het hoofddek zijn gevonden. De rederij overlegt met de klasse wat er nu moet gebeuren, maar kan geen idee geven wat dit zal zijn en hoe lang dit gaat duren.
Polaris is de rederij met de meeste VLOC's ter wereld en wilde deze zomer naar de New Yorkse beurs, maar kan dat volgens ingewijden nu wel vergeten.
Bron: SPLASH
De Stellar Queen werd in 1994 gebouwd als de VLCC Hydra Star van 305846 DWT. In 2009 omgebouwd tot ertscarrier.
De STELLAR QUEEN, dat is de vroegere VLCC Hydra Star, ligt in Sao Luis, Brazilië nadat er tijdens de ballastreis van China naar Brazilië scheuren in het hoofddek zijn gevonden. De rederij overlegt met de klasse wat er nu moet gebeuren, maar kan geen idee geven wat dit zal zijn en hoe lang dit gaat duren.
Polaris is de rederij met de meeste VLOC's ter wereld en wilde deze zomer naar de New Yorkse beurs, maar kan dat volgens ingewijden nu wel vergeten.
Bron: SPLASH
De Stellar Queen werd in 1994 gebouwd als de VLCC Hydra Star van 305846 DWT. In 2009 omgebouwd tot ertscarrier.
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Volgens Splash vond de ombouw in 2012 plaats.
Intressant ook dat het artikel over 'vintage' carriers spreekt.
Er zijn, als ik het goed heb, tijdens hun reis naar China twee Stellar schepen voor inspectie naar Zuid Afrika uitgeweken. Klopt mijn veronderstelling dat voor een goede inspectie de lading gelost moet worden?
Intressant ook dat het artikel over 'vintage' carriers spreekt.
Er zijn, als ik het goed heb, tijdens hun reis naar China twee Stellar schepen voor inspectie naar Zuid Afrika uitgeweken. Klopt mijn veronderstelling dat voor een goede inspectie de lading gelost moet worden?
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Dat heeft Splash dan fout. Dergelijke verschillen komen naar voren als je niet domweg kopieert en plakt, maar voor de berichtgeving aan fact checking doet door ook andere bronnen te raadplegen voordat je plaatst.Volgens Splash vond de ombouw in 2012 plaats.
De Hydra Star werd in 2009 omgebouwd tot ertscarrier en kreeg toen de passende naam ORE GORO. In 2012 werd ze eerst omgedoopt tot ORE YANTAI en in datzelfde jaar uiteindelijk tot STELLAR QUEEN.
-------------------------------
Er zitten twee scheuren in - voor zover nu gevonden. Eentje van 1,5 en eentje van 2,5 meter lengte. Dat levert aardige fonteintjes op ... Ik heb zo'n vermoeden dat de volgende halte het sloopstrand wordt.
----------------------------------------------
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Ik noemde Splash en 2012 omdat jij daar de link naar toe vermeldde.Dat heeft Splash dan fout. Dergelijke verschillen komen naar voren als je niet domweg kopieert en plakt, maar voor de berichtgeving aan fact checking doet door ook andere bronnen te raadplegen voordat je plaatst.
Moet het schip voor een gedegen inspectie niet helemaal gelost worden? Dat zal ook weer veel om handen hebben, inclusief het herladen na eventuele reparatie en waar laat je die lading, tijdverlies, etc. Kostbaar!
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Grt.
Mario
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
-------------------------------
Ik las het als eerste bij Splash en daarom vermeldde ik dat als bron, want dat was het voor mij. Maar mij interesseert daarna vooral welke tanker dat is geweest en daarvoor ga ik naar Miramar, waar dan meteen de hele levensloop staat.
Hij kwam van China en was in ballast onderweg naar Brazilië toen de scheuren werden ontdekt. Er valt dus niets te lossen. Dat omhoog spuitende water is ballast.
Het zal mij benieuwen. Dat los je niet op met een paar stukkies staal oplassen, denk ik. Wat zit er nog meer? Een schip van 23 jaar oud, afgejakkerd in die ertsvaart. Slopen die handel. Het zou me absoluut niet verbazen als dit het einde van Polaris inluidt.
Ik las het als eerste bij Splash en daarom vermeldde ik dat als bron, want dat was het voor mij. Maar mij interesseert daarna vooral welke tanker dat is geweest en daarvoor ga ik naar Miramar, waar dan meteen de hele levensloop staat.
Hij kwam van China en was in ballast onderweg naar Brazilië toen de scheuren werden ontdekt. Er valt dus niets te lossen. Dat omhoog spuitende water is ballast.
Het zal mij benieuwen. Dat los je niet op met een paar stukkies staal oplassen, denk ik. Wat zit er nog meer? Een schip van 23 jaar oud, afgejakkerd in die ertsvaart. Slopen die handel. Het zou me absoluut niet verbazen als dit het einde van Polaris inluidt.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Drijft de Stellar Cosmo nog?
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Problemen met Very Large Ore Carriers
Theo,Er zijn, als ik het goed heb, tijdens hun reis naar China twee Stellar schepen voor inspectie naar Zuid Afrika uitgeweken. Klopt mijn veronderstelling dat voor een goede inspectie de lading gelost moet worden?
Van een schip, de Stellar Unicorn, wordt vermeld (wederom door Splash) dat het met ijzererts geladen was en van Brazilië naar China reisde toen het voor inspectie naar Kaapstad moest uitwijken.