Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Re: Rotterdam Intercontinental Line
Hallo allmaal
Theo ik weet het niet precies meer of Pool ook bij ASD gevaren heeft.
Uit al zijn verhalen weet ik nog wel dat bij PSD gevaren had.(Provinsiale Stoomboot Dienst)
Hij kon leuk vertellen en heb hem na zijn pensioneering nog wel eens bezocht in Vlissingen.
Hans
Je fotos zijn helaas te wazig om de mensen te herkennen.
Ik heb van Oktober 1976 tot 1 Mei 1982 op de Altair gevaren.
Ik herinner me dat Blok toen kapitein was, van der Velde heeft hem een paar keer afgelost, en ook de kapitein van de Auriga was even aan boord.
Zijn naam ben ik vergeten. Ook de eerste stuurman Piet de Kwant heeft nog als aflos kaptein gevaren.
Groetjes
Kees Klap
Theo ik weet het niet precies meer of Pool ook bij ASD gevaren heeft.
Uit al zijn verhalen weet ik nog wel dat bij PSD gevaren had.(Provinsiale Stoomboot Dienst)
Hij kon leuk vertellen en heb hem na zijn pensioneering nog wel eens bezocht in Vlissingen.
Hans
Je fotos zijn helaas te wazig om de mensen te herkennen.
Ik heb van Oktober 1976 tot 1 Mei 1982 op de Altair gevaren.
Ik herinner me dat Blok toen kapitein was, van der Velde heeft hem een paar keer afgelost, en ook de kapitein van de Auriga was even aan boord.
Zijn naam ben ik vergeten. Ook de eerste stuurman Piet de Kwant heeft nog als aflos kaptein gevaren.
Groetjes
Kees Klap
- Hans Schild
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 30 jul 2012 12:25
- Locatie: Bremen
Re: Rotterdam Intercontinental Line
Hans Schild schreef: ↑03 mei 2018 16:06 Ik ben zelf in de jaren 1975 op de Altair begonnen met Kapt. van Heyst. Bij het binnenlopen in de haven van Pori (16.12.1975) tijdens de reis van Turku naar Mantyluoto had de 2. Stm. een verkeerde koers aangehouden. We hadden 9 gaten in de bodemtanks en zaten vast op de Kolmikulma-Bank.
Chef Pool vroeg waarom hij de motor niet gestopt had. Antwoord: Ik mocht van de Kapt. nergens aanzitten!!
Kapt. Heyst had ontslag genomen (gekregen). Na hem is Kapt. Blok gekomen (Blokkie). Onze aflos Kapt. zijn naam kan ik mij niet meer herinneren.
Lectori salutem
den lezer, heil.
den lezer, heil.
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rotterdam Intercontinental Line
Dag Hans, In 1975 was de ALTAIR nog van Nefkens.
R.Konigers schreef: ↑10 dec 2014 10:43 in 1977 werd de Panamese Rico verkocht en ook de Greif werden verkocht. In dat jaar richtte Argo Reederei Richard Adler & Sn , ( in dat jaar is volgens mij dhr.Hoekstra ook gestopt (volgens bronnen is hij in 1978 overleden) in Rotterdam een nieuwe rederij op : ROTTERDAM INTERCONTINENTAL LINE.
De schepen onder beheer van Nefkens , de Altair en Auriga werden overgeheveld naar de nieuwe RIL. (ik weet niet wat dhr. Nefkens nog met de RIL te maken had , maar waarschijnlijk niets).
De oprichting van de nieuwe officiele rederij had waarschijlijk te maken om scheepsbouwsubsidie te krijgen voor een nieuwbouwschip die gebouwd zou worden bij de toenmalige Jonker & Stans...
De voorwaarden voor die scheepsbouwsubsidie was dat het in Nederland geregistreerd bedrijf moest zijn en het schip min. 6 jaar onder Nederlandse vlag moest blijven varen....waardoor er zogenaamde "subsidierederijtjes"in Nederland werden opgericht alwaar vaak Duitsers achter zaten (bijv.Red.Equator en Red.Noordlijn).
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Rotterdam Intercontinental Line
Op het moment vaar ik met een kok die begonnen is als bediende bij de RIL, heb hem dit topic even laten zien en herkende de mensen wel. Onze kok heet Antonio Fortes.
- Hans Schild
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 30 jul 2012 12:25
- Locatie: Bremen
Re: Rotterdam Intercontinental Line
<r><QUOTE author="Mathieu" post_id="381233" time="1526551293" user_id="1349"><s>
Mathieu schreef: ↑17 mei 2018 12:01</s>
Op het moment vaar ik met een kok die begonnen is als bediende bij de RIL, heb hem dit topic even laten zien en herkende de mensen wel. Onze kok heet Antonio Fortes.
<br/>
Mathieu,<br/>
Vriendelijk dank voor de reactie op mijn bericht. Ik kan mij werkelijk niet meer herinneren hoe de kok zijn naam was. Ik had zijn woonadres in Spanje van hem gekregen maar na zo een lange tijd is deze niet meer voorhanden.
Wat ik nog wel bezit zijn een paar kiekjes. Ik heb deze gefotografeerd vanuit mijn fotoalbum wat de onscherpe
van de foto's verklaard.
Graag had ik van hem geweten de namen die hij nog kent en hoe ik aan mijn been verwonding gekomen ben?
Lectori salutem
den lezer, heil.
den lezer, heil.
Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Ik heb zojuist het recent geopende topic over dit onderwerp samengevoegd met het reeds bestaande topic.
Heb tijdelijk de beheerdersfuncties weer overgenomen, maar als er een goede enthousiaste nieuwe beheerder zich meldt dan is hij van harte welkom.
Ik trek me dan weer terug als "gemeen lid".
Heb tijdelijk de beheerdersfuncties weer overgenomen, maar als er een goede enthousiaste nieuwe beheerder zich meldt dan is hij van harte welkom.
Ik trek me dan weer terug als "gemeen lid".
Re: Rotterdam Intercontinental Line
Ik heb drie jaar op de Altair gevaren als sparks (1979-1982) en vervolgens nog drie jaar op Alamak. Doe de groeten van me aan Antonio. Zijn broer Quirino zat ook op de Altair, als steward.
Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Zal ik doen Ron. Op de foto die een hierboven staat is de bediende Manuel. Dat wist Antonio te melden. Ook dat Kees getrouwd was met een Finse dame.
Groet,
Mathieu.
Groet,
Mathieu.
Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Antonio Fortes (midden) op de Altair in het Kielerkanaal.
- Bijlagen
-
- Altair-077.jpg (97.21 KiB) 4749 keer bekeken
Re: Rotterdam Intercontinental Line (H. Nefkens)
Quirino Fortes (steward) op de Altair.
- Bijlagen
-
- Altair-084.jpg (103.86 KiB) 4749 keer bekeken