Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Geep »

Theo. Albatrossen...., Koningen, trotse Keizers van de Zee
Zij nemen jouw in hun midden op, zweeft met hen mee
Over meren, rivieren, de verre, verre horizon tegemoet
Oceanen, golven eeuwig in beweging, met Eb en Vloed.
Goede reis, behouden vaart.
Geepin en Geep

Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Frans de Lijster »

Afbeelding


Afbeelding
Theo in actie tijdens de Kombuispraatdag 2010 in Maassluis.


Familie gecondoleerd en veel sterkte.
Het was een fijn mens, ik ben blij dat ik hem ontmoet heb.
Vroeger genoot ik al van zijn verhalen in De Blauwe Wimpel.
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Theo in actie
Terwijl zijn energie niveau recentelijk terug bleef lopen bleef hij toch wel " in actie" met zijn jassie uit, niet alleen met zijn bovenkamer en schrijverij maar ook zoals vroegaah met z'n klauwtjes...getuige deze pergola die hij in de laatste weken voor zijn overlijden nog fabriceerde. Het lokale hout was niet naar zijn zin en werd in Thessaloniki opgehaald.Mierenneuker zoals hij zelf zei dattie was :lol: ...........ook was hij niet tevreden over het lokaal gefabriceerde zonnezeiltje en was dus doende om zelf een "ouderwets canvas zeiltje" met de hand te gaan naaien, de stiknaden waren afgetekend en de koperen ringen waren lokaal niet beschikbaar en die hattie in Engeland besteld.Dus tot vrijwel het laatste moment " aan het roer".......In Memoriam.
Bijlagen
Pergola-TheoHorsten-Mei-2018.jpg
Pergola-TheoHorsten-Mei-2018.jpg (211.94 KiB) 6785 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Stavenuiter »

Familie Horsten gecondoleerd met dit grote verlies,heel veel sterkte en moed voor de komende tijd.

Nico.
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Otter »

Familie van Theo gecondoleerd met dit verlies ik las zijn uitleggen en adviezen graag, want van een een zeeman kan je iets leren Theo was een zeeman en verwoorde dit precies ik hoop dat de familie de kracht kan vinden om dit verlies te dragen.
Wie onder weg is, vorderd
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Co »

Beste mede-kombuizers,
Net het Kieler kanaal door, nog even op de "kombuis" kijken.....en dan dit....
Wat Jos al zegt, gelukkig geen lang ziekbed....maar toch.
Niet geheel on-omstreden bij een paar van ons maar dat hoort erbij.

Beste famillie, hij zal worden GEMIST. (hoofdletters!)

Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Jan Sprong »

Dat is even schrikken, Theo op de grote reis gegaan, ik las altijd graag zijn belevenissen en uitleg van het één en ander.
Familie van Theo gecondoleerd ,sterkte en wij zullen hem op het Kombuis gaan missen.
groet,Jan
Jos Komen (R.I.P)

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Harry G. Hogeboom schreef: 05 jun 2018 20:26 Het lokale hout was niet naar zijn zin en werd in Thessaloniki opgehaald.Mierenneuker zoals hij zelf zei dattie was :lol: ...........ook was hij niet tevreden over het lokaal gefabriceerde zonnezeiltje en was dus doende om zelf een "ouderwets canvas zeiltje" met de hand te gaan naaien, de stiknaden waren afgetekend en de koperen ringen waren lokaal niet beschikbaar en die hattie in Engeland besteld.Dus tot vrijwel het laatste moment " aan het roer".......In Memoriam.
Ik vraag me al jaren lang af waar Theo de tijd en energie vandaan haalde.
Naast deze fysieke activiteiten las hij en passant in een paar dagen tijd nog drie boeken over de ramp met de El Faro en gaf daar op Kombuispraat ook nog even uitgebreid en uiteraard deskundig commentaar op, met foto's.
Tussen de bedrijven door nog een boek vertalen en bezig met het vervolg van zijn meesterwerk: "De Prijs".
Theo had uiteraard al een mooi plekkie geregeld om te worden begraven, als ik het wel heb ergens op een heuveltje.

Ik ben nog steeds bezig om het overlijden van Theo te verwerken, het grijpt me erg aan.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door rspeur »

Mevrouw Horsten, Theo jr. verdere familie en vrienden, mijn meer dan oprechte deelneming.
Ik heb altijd genoten van zijn bijdragen aan Kombuispraat, ook zo af en toe met veel plezier van gedachten gewisseld als het ging om aspecten van de Nederlandse taal en van schrijvers, ook ik zal hem natuurlijk heel erg missen.
René Speur
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Hanseaat »

Tjeetje wat schrik ik daarvan....

Uit zijn schrijfsels sprak helderheid van geest en, en dan vergat je -ik althans- dat Theo een oude man was die lichamelijk steeds verder achteruit ging, ook al schreef hij daar af en toe, met grote gelijkmoedigheid, wel eens over. Niet alleen een vakman maar ook iemand met een heldere kijk op de wereld en het leven in het algemeen. De grote spraakmaker op dit forum is er dus niet meer. Moeilijk om aan dat idee te wennen. Ik wens de familie veel sterkte. Hotze Bergsma.
(voorheen deventer05)


Plaats reactie