Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Nee Jacob... Al meer dan een halve eeuw m'n favorietste schoeisel, tot afgrijzen van m'n vechtgenote, sandalen.
's Winters noodgedwongen schoenen, maar zodra het kan: sandalen...
Het liefst, net als aan boord, met losse hielband, maar dat mag niet meer van de vechtgenote: "..je loopt gewoon voor gek !"
...kan mij dat nou schelen...
:lol: :lol:
Oost, west...ook best

Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Ik snap het helemaal Jan :) ,ik liep vroeger altijd op van die leren instappers aan boord, in de gangen en in de hut,
gekocht bij Jos.Cohen. Nu draag ik nog steeds van dat soort slippers, het loopt zo lekker. :wink:
Alleen in de bar en eetsalon waren ze niet toegestaan, ben zelfs door de tweede stuurman (tafelhoofd) van tafel
gestuurd om schoenen aan te doen :mrgreen:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja, dat gebeurde wel eens, Jacob. :wink:
Kort Wit en wat denk je?
De 7e massinist kwam een keer aan tafel met een kort tennisbroekie met daaronder geitenwollen sokken en plaatschoenen. :lol:
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Tjaaa, zo kantie welweer :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Heb ik ook eens gedaan, op de AbelTasman…
"Half wit" stond op het mededelingsbord…
Dus ik keurig in wit overhemd+stropdas, colbert, en eronder de korte witte broek met kniekousen....
Kapitein Tillema brulde me terug naar de hut om me om te kleden :-D :-D
…leerlingen in die tijd ook.... :roll:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De 7e massinist kwam een keer aan tafel
Kommik met een kleddernat bezweet grijs ketelpakkie de MK uit...ik denk dat ik 4e was, zal wel om 12 uur zijn geweest of zo... en zak neer half in de gang en half op de drempel onder het gordijn van de hut van de 2e waar "ze" mij gelijk een kouwe pot in de handen drukten.
Komt de baas even later voorbij-zal wel door al dat kabaal in de gang- en geeft mij een uitbrander dat " officieren zich eerst fatsoenlijk met een stropdas kleden etc. etc." voooor ze bier gaan drinken. Ik stond op, zei niks...moeilijk voor te stellen maar waar...ging naar mijn hokkie en kwam evenm later spiernakend weer terug " gekleed in stropdas en met zwarte sokkies en slippers" en zei tegen die 2e : "Heppie nog meer koud bier ik ben er nu klaar voor" :lol: Er waren voor zover ik het me herinner geen dames a/b, maar dat gebeuren was nog lang onderwerp van gesprek :mrgreen:
Aaaahwel...." Them days op Den Langen Oliepotten Omvaart"....zo zeker als wat bij DE best van m'n leven!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Potje na de wacht op een Nedgulftanker. :)

potje na de wacht.jpg
potje na de wacht.jpg (77.13 KiB) 2542 keer bekeken
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Zoo. Over tankeritis gesproken . . .
Ziet er ff anders uit, dan officieren in jasje tutup!
Flesje export-Heineken in de hand, waarvan boze tongen beweerden dat er arsenicum in zat om het langer goed te houden . . .
en wat die middelste figuur dronk? Doe mij toch maar een Tusker of Tiger! Al waren die beide niet te krijgen in de Hamburgbar.
Off topic!, zou onze Theo bij leven gezegd hebben.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Potje na de wacht op een Nedgulftanker.
Foei foei foei Jossie, niet eens een schoon poetslappie onder de kont en met die vuile ketelpakkies ZO op dat mooie meubilair :lol: het was zeker een lange reis :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Die foto is van na Mien Tied, Harry.
Is afkomstig van de Nedgulfsite.

https://sites.google.com/site/nedgulf/

Als die gasten van beneje bij mij in de hut een potje na de wacht kwamen drinken dan gingen ze inderdaad op een schoon poetslappie of een krant zitten. :wink:


Plaats reactie