Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re:Website Gusto

Bericht door lodonk »

Voor die paar kombuizers die het nog niet weten: De website van Gusto is aangepast en nog mooier en overzichterlijker geworden

https://www.werf-gusto.com
Bijlagen
Tindredgers werf gusto.jpg
Tindredgers werf gusto.jpg (191.41 KiB) 5647 keer bekeken

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Voor die paar kombuizers die het nog niet weten: De website van Gusto etc.etc.
Bedankt Bert, bijzonder interessant!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door leo-shof »

Dit heb je ook nog : https://www.facebook.com/werfgusto/
Een openbare pagina, als er een logo in beeld komt, even onderaan op "nu niet" klikken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Een openbare pagina, als er een logo in beeld komt etc.
Bedankt Leo, die Gusto jongens konden er "een houtje" van, met name die tinbaggermolens blijven indrukwekkend.Bij het zien van die foto's van hun zeer kompetente machinefabriek loopt me nog steeds een beetje het water uit m'n mond! :lol:
In feite een zeer trieste zaak dat "ze" die werf in " de seventies" hebben gesloten en vervolgens afgebroken:roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

DC ORISANT. afbouwkade Kon. IHC Krimpen a/d IJssel.
P1090052.JPG
P1090052.JPG (152.22 KiB) 5061 keer bekeken
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.01.05_0_916-3395.jpg
NL-HaNA_2.24.01.05_0_916-3395.jpg (177.78 KiB) 4866 keer bekeken
NL-HaNA_2.24.01.03_0_916-3358.jpg
NL-HaNA_2.24.01.03_0_916-3358.jpg (203.97 KiB) 4866 keer bekeken
De Maasmond aan het baggeren voor de Merwehaven en de Linge aan de LLoyd kade in 1964.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Onderwerp Malaysian dikke mik sleephopper " Inai Kenanga".
Als ik het goed begrijp dan heeft de 2016 opgeleverde Giga Hopper " Inai Kenanga" een bakkie met een volgelopen MK?? Ik kan daar verder naks nada over vinden, maar op een foto in Piet Sinke z'n nieuwsbrief ziet ze er niet bepaald uit als een nieuwe hopper EN ligt ze ogenschijnlijk baaaie baaie diep aan de kont, maar verder geen kommentaar? Hadden ze misschien- net als bij de vroegere Reus van Zwartsluis- per ongeluk een patrijspoort in de stuurmachine kamer open laten staan? Wie kan mij wat uit de droom helpen. Bij een hopper denk ik dan altijd gelijk aan "een bakkie met de baggerpomp" maaaar wie weet???
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

Met alle respect, maar ik kom, al grasduinend door Wiki, geen rare dingen tegen. Behalve dat die Maleiers wel gelijk een groot formaat hopperzuigertje hebben gemaakt met 33 000 kuup. Assistentie van Vuyk (is volle dochter van IHC) vanaf basisontwerp t/m bouwbegeleiding.

Afbeelding

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Adri,
In de PietSinke nieuwsbrief van vandaag staat op blz. 18 het onderstaande bericht onder een de foto van een hopper die dus zwaar met de kont IN het water ligt. NU ik nog weer eens naar die P.S.foto kijk ( ik weet niet hoe de foto over te zetten en hier te plaatsen)...nu denk ik dat de hopper op de genoemde P.S.foto dus wel een IHC bootje is, maar dus NIET die Inai Kenanga.
Ik zal nog eens goegeluh met een andere Inai hopper naam. Ik vraag me trouwens even terzijde wel af OF die lieden de " Geopotus X" nog steeds baggerend houden, moeilijk voor te stellen??
The 2016 delivered 197 mtr long Malaysian flagged dredger INAI KENANGA flooded her engineroom in Malaysian waters near Tj Pelepas as seen above
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

Harry G. Hogeboom schreef: 06 okt 2018 23:07 Adri,
In de PietSinke nieuwsbrief van vandaag staat op blz. 18 het onderstaande bericht onder een de foto van een hopper die dus zwaar met de kont IN het water ligt. NU ik nog weer eens naar die P.S.foto kijk ( ik weet niet hoe de foto over te zetten en hier te plaatsen)...nu denk ik dat de hopper op de genoemde P.S.foto dus wel een IHC bootje is, maar dus NIET die Inai Kenanga.
Ik zal nog eens goegeluh met een andere Inai hopper naam. Ik vraag me trouwens even terzijde wel af OF die lieden de " Geopotus X" nog steeds baggerend houden, moeilijk voor te stellen??
The 2016 delivered 197 mtr long Malaysian flagged dredger INAI KENANGA flooded her engineroom in Malaysian waters near Tj Pelepas as seen above
https://www.royalihc.com/en/about-us/sp ... ai-kenanga

Harry even Googlen op de naam :wink: :wink:
tewaterlating duurt even


Plaats reactie