Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Nou....gezien het aantal pennen en potloden dat altijd spontaan verdween van de lessenaars (ook op centrales, trouwens: ik haalde eens een hele doos met 50 stuks...en twee dagen later lag de lege doos in de prullenbak), moeten er toch mensen zijn die wel zo'n pennen/potloodhouder kunnen gebruiken...
...maar er nog even over nadenkend: da's een aardig hoeveelheid...dus ik adviseer een zuiger van een Sulzer, en dan mét het lange hemd ! :lol: :lol:
..en die bieropeners ? Ik maakte ze by the dozen, maar dan met een grote splitpen als handvat. Ooit maar 1 of 2 met een bout...
Hier thuis zou er nog eentje moeten liggen, maar de kinderen vonden het ook een 'interessant ding'... :roll:
Oost, west...ook best

Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Maak je er toch gewoon een presse-papier van Harry :mrgreen:
Heb ik ook nog ergens zwerven, een ouwe klep. Kan je trouwens ook een ongewenste bezoeker een mooi gat in z'n kop mee slaan :)
Louis
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ik kan mij niet herinneren ooit een flessenopener gebruikt te hebben, altijd een verstelbare moersleutel (bahco) bij de hand.
Even een mep onder de kroonkurk en klaar. Hier in de Achterhoek leg je de kroonkurkrand op een stukkie ijzer van een trekker of hekwerk en ram met de zijkant van je hand op het kurkie, klaar. :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hier in de Achterhoek .........etc.
Tjaaaa.....DIE Achterhoek......daaaaaar woont zgn. " tough volk" Jan :roll: :mrgreen: DAT werd me vroegaaah langs D'n Iessel al wel verteld :roll:

Aaaahwel......kleppen om iemand een gat mee in de kop te slaan heppik ook nog wel Louie.....maar de dagen dat ik " zuigers van humo's met een hand optilde zijn ook voorbij :lol:
Maar wie weet, maak ik nog zo'n flessen opener.......loop ook niet meer elke dag nog met een Bahco in de zak....ergens moet ik trouwens nog HET Bahco'tje hebben??? dat ik als 7e massinist meenam op m'n eerste reis.Liet het uit m'n tengels vallen aan de BB kant van het vliegwiel van de " Forest Hill" kon het niet meer vinden ondanks pogingen onder de plaat......maaaar jaren later daar weer a/b zat me dat niet lekker en er nog maar weer eens een oud ketelpakkie aan gewaagd en waaarempel die Bahco weer gevonden....wel een paar zwaar ingeteerde plekkies er op....kniesoor die er op let, maar weer eens zoeken :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Da's een echte kouwuh gouwuh rakker flessies opener
Nooit geweten dattat zo heet :lol:

Afbeelding
Dit is de inbreng van mw. Breeze in onze uitzet ongeveer 100 jaar geleden. Het was ooit een relatiegeschenk. Moet zeggen dat ze zeer gebruikersvriendelijk zijn. Anders gezegd, ergonomisch gezien is er niks mis mee. Op de foto zie ik pas de gebruikssporen. Oops.


Afbeelding
Enige tijd geleden was er sprake van zelfbouw bankschroeven. Nou beeld ik mijzelf, als landlubber, niets in om ook maar enige indruk te maken hier op dit forum en bovendien is dit een gelast produkt uit de leerschool van een baggerwerfie langs den diek. Maar wel een degelijk produkt, want hij wordt regelmatig gebruikt. Dat is ook te zien aan de omringende kolerezooi, alternatief dat komt omdat ik te lui ben om op te ruimen.

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een gelast produkt uit de leerschool van een baggerwerfie langs den diek
Moooooi bankschroeffie........ik zou hier maar niet verder adverteren dat je lui bent Adri....DAT zijn "in de ogen van vele ouwe hap Langen Omvaarders" wel de meeste walslurpen die nooit "een zuiger hebben getrokken" :roll: ........ :mrgreen:
Breek me nou het rammelende gebit niet los over " leerscholen langs de diek"...ik had de jongens van de Bemetel -onder de scepter van een voorman waar ik NU aan denk :-D - toen heeeeeeel graag een mooi stalen S-spant zeiljacht laten bouwen...."als" ik maar eventjes had nagedacht! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Mooi degelijk stuk werk en goed gelast en nog in gebruik ook.
Voor een ijzerboer heb je wel een hoop zaagsel op je werkbankje liggen.
Mijn vrouw roept altijd: "Er zijn hier aan boord geen Chinezen die de zooi achter je kont opruimen! " , dus doe ik het zelf maar :wink:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

v+d schreef: 10 sep 2018 09:11Voor een ijzerboer heb je wel een hoop zaagsel op je werkbankje liggen.
Hoho, ik ben wel een geboren en opgeleide fietse(n)maker, maar na de bouw van mijn (houten) zweefvliegtuig

Afbeelding

was ik gediplomeerd houtbewerker.

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ik ben wel een geboren
Zo zoo.........geboren nog wel... :lol: en dan dat levensgevaarlijke vliegen in een zelfgemaakt houten kissie zonder zuigers :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Mooi, een vliegtuig bouwen. Ik vond een bootje bouwen al een hele uitdaging :wink:
Maar ja van een vliegtuig weet je zeker dat het nooit boven blijft drijven, met een bootje is dat niet zo zeker :lol:


Plaats reactie