Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Bedoel je nou de bovenste foto Harry? :mrgreen:
Zij (Corry of Corrie) was de dochter van een/de sluismeester/hoofdsluismeester van IJmuiden destijds.

Op een reis zouden ze gaan trouwen en wij waren uiteraard ook uitgenodigd.
Hadden we T-shirts laten maken met : "GEERTJE BUISMAN drinking team" erop geborduurd en zo kwamen we in spijkerbroek met 6,7 man sterk tijdens de receptie binnengewandeld, tot hilariteit van Leen en Corrie, maar tot ergernis van een hoop anderen.
Good ole times!
Louis

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 10 sep 2018 16:51Ik moet NU dus denken aan de Massinisten school.....ronde assies vierkant vijlen...en dan weer rond vijlen...
Watjes zijn dat. Ik had een collega die lekker had gestapeld van LTS, UTS? MTS, HTS naar TH en die bezwoer mij dat hij als basisopleiding vijlen van een bol via een kubus en terug naar een bol had gehad.

Harry G. Hogeboom schreef: 10 sep 2018 16:51vierkante plaatjes in vierkante gaatjes maken...
Dit is echt een technisch hoogstandje Harry.

Adri

PS, ik denk dat ik me even gedeisd ga houden, want anders denken jullie nog dat ik misschien wel denk dat ik ook een zeeman ben.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

PS, ik denk dat ik me even gedeisd ga houden
NIET doen @Adri niet doen. :-D
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Moet wel lachen om jullie bakkies en aanverwante artikelen..
Hieronder een bakkie van mij, cijfertje mis en dan is de ineens de meszekering 'iets' gegroeid...

Helaas kan ik het niet via de forumsoftware uploaden omdat ik nog altijd een probleem heb via mijn eigen ip...
Via veesboek dus dan maar...


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C2B9718
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar tot ergernis van een hoop anderen.Good ole times!
Veelal dus lieden Louitje die wat last hebben van wat ik noem " HET -Hero in one own's mind- syndroom"........naaast een gierende tekortkoming aan " gevoel voor humor" en ZEKER nog nooit 24/7 voor maanden met de zelfde gebakkies aan het ontbijt-lunch EN avond-eten gezeeetuh!! :) .....ik zal hier nu niet een flinke "zig zag" koers voor gaan legguh en het heeel kort houden, maar dit doet me denken aan een situatie a/b van de " Forest Hill" op een reissie onderweg van de PG naar Nippon of zo waar een zeer ludiek stel- waaronder vanselluf ook de Vonkentrekker- aan tafel kwam en druk tegen elkaar aan ouweneelden alsof er geen mens in de buurt was EN het deden voorkomen alsof ze " groente-boeren op de markt waren"....EN aan het overleggen waren om " Morgen naar Amsterdam te gaan om verse groente IN te gaan kopen" en " hoe laat ze dan zouden vertrekken" met de vrachtauto met aanhanger :mrgreen: .......ik voelde het al aankomen als een trein op de rails, maar mijn toenmalige jeugdige echtgenote miste die eerste kletsmajoor verhalen en trapte er in toen de heren plotsklaps heel vriendelijk vroegen "OF Mevrouw Hogeboom misschien wel van de gelegenheid gebruik wilde maken om even in Amsterdam te gaan winkelen terwijl zij de vrachtauto aan het opladen waren" :mrgreen: ....Jaaaa dat vondt Mevr. H. wel leuk dat ze werd uitgenodigd :lol:
Wij bivakkeerden toen in de eigenaarshut en de volgende morgen om 3 uur of zo stonden de maten voor de deur te toeteren en " Brrrroem bbbbroooeeeem" te roepen en ander vrachtauto kabaal te maken wat fanselluf niet ophield tot ze voor den dag kwam.........aaahwel " waaar is de humor Meneer Sonneberg....waaar is de humor :lol:
Ik zal nu maar niet gaan uitwijden over de " Willem met de Waterpomp tang" en " Isadora de Paradijsvogel" en " Het Enge Bos" want dan denken "ze" in Twente weer dat ik dat uit m'n linker plat-geslagen duim zuig. :lol:
ik denk dat ik me even gedeisd ga houden,etc.
Nou Adri........ik weet niet zo net of dat wel een goed idee is......want "wij" zijn hier niet zo " van de gedeisde'n"...maar ik kan me wel voorstellen dat je misschien even wat tijd nodig hebt "om het e.e.a. te overdenken" nu je d'r achter bent gekomen " dat je d'r in feite maar bij IN woont"....."wij" als oud zee-varenden hebben daar reeds op relatief jeugdige leeftijd mee leren leven.......maar op je ouwe dag is dat wel een schokkende ervaring " stel ik me zo voor" :mrgreen: :wink: ....maar gelijk dan even tijd om je werkbankie wat op te schonen.
die bezwoer mij dat hij als basisopleiding vijlen van een bol via een kubus en terug naar een bol had gehad.
Die kollega van je Adri had zeker een kursus " koelkasten aan Inuit verkopen" gehad :roll:
eeen bijkomend voordeel van een regelmatig verblijf in het pikheethok van een Langen Omvaart Oliepot IS o.a. dat je je niet meer "van alles" wijs laat maken...op de vroegere " Langen Omvaart" ging dat vaak in een exponentieel versneld tempo.......OF je liep snel in de pas.......OF het was na een reissie wel afgelopen :roll: en ik heb het persoonlijk meegemaakt dat er een jonge gozer zo van school voor de eerste reis a/b kwam in de tropen en vanzelf gelijk de MK in werd gestuurd waar het "sissend heet was" en ZEKER bovenin de MK. Als je dan nog niet hebt geleerd om met een lappie in je tengels als een raket langs de leuning naar beneden te glijden, maar zogezeid "achteruit stap voor stap" de trap af komt....DAN heppie i.v.m. die "sissend hete stalen leuninkies" al blaren in je fluweel zachte schoolse potlood-handjes voor je op het koppenbordes bent en je loopt te hijgen als een oud paard tegen de tijd dat je op de plaat bent aan geland........over het ketelruim praat ik nu dus maar even niet. DIE persoon ging dus "linea recta" weer naar boven en vroeg de ouwe te spreken waar hij " formeel" de zak nam.....de agent die hem had gebracht was nog aan boord! :roll: Ik werd zelf toevallig afgelost- door iemand anders- en kwam drie maanden later weer terug a/b in Durban Zuid-Afrika en hij ging toen naar huis...als je toen " op de reis" de zak nam, dan MOESTEN ze je na 3 maanden naar huis terug sturen. Ik heb zijn " besluitvaardigheid" altijd mateloos bewonderd en hij vertelde me dattie " voor verkeersleider" ging studeren...volgens mij wassie een kei in het nemen van beslissingen. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Met gedeisd houden blijft de kroeg niet open, Marietje heeft net een beetje omzet, gewoon doorgaan.
Overigens dat kubusje rondvijlen en weer terug naar kubus, zo ontstonden die dobbelstenen :wink:
Door omstandigheden had ik al zeer vroeg geleerd voor mijzelf te zorgen, mijn dobbelsteen heb ik dus gewoon (na de lesuren) machinaal vervaardigd.
Niets is wat het lijkt, dat is altijd een goed uitgangspunt geweest om de volgende horde te nemen :lol:

Nou Maria zet nog maar een paar kratjes Grolsch op tafel, ja die pijpjes met kroonkurken, die krijgen ze wel open.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik hoorde zojuist van de kok dat Adri vandaag jarig is, dat komt mooi uit, want ik sta zo rood als een kreeft. :wink:
Zal maar met een Hertog Janneke beginnen!
Salute en dat je ze nog lang mag lusten, Adri. :-D
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Adri, ik wil niet stoken maar kijk uit met die zeelui die hebben de gewoonte te pas en te onpas iemand jarig te verklaren.
Enfin als de dorst maar gelest wordt :wink:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Was echt van plan om me een poosje gedeisd te gaan houden, maar ja als Jos de eerste zich ermee bemoeit, wie ben ik dan om daar geen gehoor aan te geven.

Even een paar zaken op een rij:
- over 6 maanden ben ik jarig maar vandaag lijkt me een prima gelegenheid om dat alvast te vieren.
- Aangezien mijn kotelet-quotiënt (aka BMI) de laatste tijd nogal omhoog was gegaan, had ik vanaf deze week het vaste plan opgevat om geen kouwe gouwe rakkers meer te nuttigen vóór het eten (en ook niet erna).
- Net even gesjekt, maar er staan nog een paar Hoegjes in de koeling.
- Vanavond zal ik er een heffen op: Jos en vooral op zijn gezondheid, alle andere kombuizers, hoewel ik nog een beetje twijfel over Harry, want die zegt af en toe niet zulke aardige dingen over mij. (ACH LAAT OOK MAAR).

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Gefeliciteerd Adri, dat je ZE nog maar lang weg mag geven, ik heb toevallig een Bahco in de kontzak dus geef mij dan maar zo'n koud groen Grolschje met een kroondoppie Maria.....prutjes Adri :lol:
over 6 maanden ben ik jarig maar vandaag lijkt me een prima gelegenheid om dat alvast te vieren.
Wel well.......DAN moeten we dat nu wekelijks " BIJ gaan houden"...........da's OOK wat :roll:
WAS DIT DE REDEN -je verjaardag dus- OM JE GEDEISD TE HOUDEN
Walslurpen Allen....walslurpen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie