Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Had zomaar ik kunnen zijn , maar foto is in scene gezet.
Zo een hagelwit blousje blijft geen 5 minuten wit met ijzer...
Wel een mooie foto..
Zo een hagelwit blousje blijft geen 5 minuten wit met ijzer...
Wel een mooie foto..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ik denk dat die foto werd gemaakt in het kader van vrouwen werven voor de productie van verdedigingstuig tijdens WW2, het is ook geen scheepsklinkwerk
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Nee, dit is aluminium, bij de produktie van de B17 (?)…
De foto komt van de serie van Kodak...ergens bij topic ww2 heb ik daar al eens een kleine serie geplaatst, geloof ik...
Ging idd over de inzet van vrouwen tijdens ww2. En die inzet van die Amerikaanse vrouwen hebben de geallieerden de oorlog door geholpen !
1 Van dergelijke vrouwen gaf mij ooit een cd/dvd met die foto's.... Maar vele staan tegenwoordig ook gewoon online, ter meerdere eer en glory van deze unsung heroes !
Lest we not forget !
De foto komt van de serie van Kodak...ergens bij topic ww2 heb ik daar al eens een kleine serie geplaatst, geloof ik...
Ging idd over de inzet van vrouwen tijdens ww2. En die inzet van die Amerikaanse vrouwen hebben de geallieerden de oorlog door geholpen !
1 Van dergelijke vrouwen gaf mij ooit een cd/dvd met die foto's.... Maar vele staan tegenwoordig ook gewoon online, ter meerdere eer en glory van deze unsung heroes !
Lest we not forget !
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Waarschijnlijk/mogelijk is naar aanleiding van die foto de beroemde poster Rosie the Riveter gemaakt?
Daar zag ze er wat meer uit als "smoezelig"
Daar zag ze er wat meer uit als "smoezelig"
Louis
Re: Scheepvaartfoto's diversen
'k Vind dit allemaal baje interessant mannen. Wat mij opvalt in dit filmpje is dat ze keurig de gaten aftekenen, maar daarna niet even centeren. Dus je ziet de boor zwabberen bij het inboren. Maar de toleranties waren waarschijnlijk dermate ruim dat dat probleemloos past.
In mijn opleiding heb ik (behalve stoomtheorie) ook nog berekeningen van klinkverbindingen gehad. Twee en drievoudige overlap met verlopende dikte en weet ik al wat niet meer. De oude leraar zei toen, ja ik weet dat je hoogstwaarschijnlijk nooit meer tegen een klinkverbinding zal aanlopen, maar dit geeft veel inzicht in sterkteverbindingen, of zoiets.
Zijn voorspelling is natuurlijk uitgekomen, maar leuk om zo'n filmpje te zien met de praktijk.
En ja, klinken in de vliegtuigindustrie is nog steeds in gebruik, hoewel verlijming, gepionierd door Fokker, steeds meer wordt gebruikt. En ik geloof niet dat ze composietmaterialen nog klinken.
Adri
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Toentertijd ook een beroep.
Links op de achtergrond het Pr. Hendrik dok.
Links op de achtergrond het Pr. Hendrik dok.
Grtn @Allen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Lampies wisselen in palen is nog steeds een beroep....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ja, rond 1898 werd er nog zo kolen geladen. Dan lag je wel eventjes als je een paar duizend ton moest laden. En dan hadden deze karretjes nog verhoogde kop- en zijschotten zodat ze meer mee konden nemen
Zo lagen we met de Anco Spray na afloop van de braztour in Maceio "effe" 16000 ton molasses te laden voor Amsterdam. Dat werd vanuit de binnenlanden aangevoerd met tankautootjes van maximaal zeg eens 5 ton. Daar stond een file van ca 1 km van te wachten tot ze aan de beurt waren, maar dat moest ook weer niet te lang duren anders koelde die stroop teveel af. Aangezien er maar 1 pompje was die het vanaf de walsteiger naar het schip kon pompen lagen we wel even (had trouwens niemand moeite mee)
Zo lagen we met de Anco Spray na afloop van de braztour in Maceio "effe" 16000 ton molasses te laden voor Amsterdam. Dat werd vanuit de binnenlanden aangevoerd met tankautootjes van maximaal zeg eens 5 ton. Daar stond een file van ca 1 km van te wachten tot ze aan de beurt waren, maar dat moest ook weer niet te lang duren anders koelde die stroop teveel af. Aangezien er maar 1 pompje was die het vanaf de walsteiger naar het schip kon pompen lagen we wel even (had trouwens niemand moeite mee)
Louis
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Alleen je maandbrief had je zeker tussentijds even stopgezet.