Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
De British Justice in het droogdok van Falmouth.
IDNo: 5052802 Year: 1958
Name: BRITISH JUSTICE Type: Tanker Flag: GBR DWT: 31986
Country of build: GBR Builder: Cammell, Laird & Co Location of yard: Birkenhead
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15.5
73 SALAMIS
BU Kaohsiung 22.12.75
IDNo: 5052802 Year: 1958
Name: BRITISH JUSTICE Type: Tanker Flag: GBR DWT: 31986
Country of build: GBR Builder: Cammell, Laird & Co Location of yard: Birkenhead
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15.5
73 SALAMIS
BU Kaohsiung 22.12.75
Re: Mooie Tankers
De Borgny (1958) met een typische "Fred Olsen" schoorsteen.
IDNo: 5048784 Year: 1958
Name: BORGNY Type: Tanker Flag: NOR DWT: 39185
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-17.5
66 MANDOIL II
collision (SUWAHARU MARU) & fire 46.06N/132.18W 28.2.68 (11*) & bu Kaohsiung 11.12.68
IDNo: 5048784 Year: 1958
Name: BORGNY Type: Tanker Flag: NOR DWT: 39185
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-17.5
66 MANDOIL II
collision (SUWAHARU MARU) & fire 46.06N/132.18W 28.2.68 (11*) & bu Kaohsiung 11.12.68
Re: Mooie Tankers
Bedankt voor de aanvulling, Allen.
Een kleurrijk tankertje.
IDNo: 5159600 Year: 1948
Name: IMPERIAL SARNIA Type: Tanker Flag: CAN Tons: 4580
Country of build: CAN Builder: Collingwood SB Co Location of yard: Collingwood
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-12.5
[1954 Lg 124.5/117.4m, 4947gt/6832dw] - [1987 cv to storage tanker] - 87 PROVMAR TERMINAL II
BU Port Colborne 12.12
Een kleurrijk tankertje.
IDNo: 5159600 Year: 1948
Name: IMPERIAL SARNIA Type: Tanker Flag: CAN Tons: 4580
Country of build: CAN Builder: Collingwood SB Co Location of yard: Collingwood
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-12.5
[1954 Lg 124.5/117.4m, 4947gt/6832dw] - [1987 cv to storage tanker] - 87 PROVMAR TERMINAL II
BU Port Colborne 12.12
Re: Mooie Tankers
De Iris 1919
1942-02-15:
De IRIS, in gebruik als stationnair depotschip van de Koninklijke Marine te Pladjoe (bij Palembang), werd op 15 februari 1942 ter voorkoming van in-beslagname door de Japanners, door de eigen bemanning tot zinken gebracht. Op 14 oktober 1942 door de Japanners gelicht, hersteld en als KIKUSUI MARU in de vaart gebracht.
HIER alle gegevens van Marhisdata.
1942-02-15:
De IRIS, in gebruik als stationnair depotschip van de Koninklijke Marine te Pladjoe (bij Palembang), werd op 15 februari 1942 ter voorkoming van in-beslagname door de Japanners, door de eigen bemanning tot zinken gebracht. Op 14 oktober 1942 door de Japanners gelicht, hersteld en als KIKUSUI MARU in de vaart gebracht.
HIER alle gegevens van Marhisdata.
Re: Mooie Tankers
De Irenes Charisma met 2 zwarte ballen.
IDNo: 5152420 Year: 1954
Name: HOEGH SWORD Type: Tanker Flag: NOR DWT: 18100
Country of build: SWE Builder: Eriksbergs MV Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
65 SWORD - 79 IRENES CHARISMA - 79 ALASKAN TRADER
BU Gadani Beach 29.1.82
IDNo: 5152420 Year: 1954
Name: HOEGH SWORD Type: Tanker Flag: NOR DWT: 18100
Country of build: SWE Builder: Eriksbergs MV Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
65 SWORD - 79 IRENES CHARISMA - 79 ALASKAN TRADER
BU Gadani Beach 29.1.82
Re: Mooie Tankers
Zuigertrekken en/of klepschuren, natuurlijk, met de ene diesel2 zwarte ballen.
Oost, west...ook best
Re: Mooie Tankers
mwôh….nog effe roetblazen in die dieselpijp, "for old time's sake", en dan geven w'um weer een luchtinjectie...
Dus pet andersom opzetten, stormband onder de neus, en de stuurwielspaken onderhands beetpakken, want nou gaan we vaartmaken !
Dus pet andersom opzetten, stormband onder de neus, en de stuurwielspaken onderhands beetpakken, want nou gaan we vaartmaken !
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Tjonge jonge, dappere praat van die Vos, ooit heppik een tanker in dok gehad waar een Tjeutavarken Diesel in stond, kan me nog herinneren dat we een zuiger met stang in de draaibank hadden, kweet nait meer wat er mee was en zal de Motoornbijbel van Piek en/of Tijen/Kapsenberg er eens bij halen om te kijken hoe zo'n Sjeutavarken ook alweer in elkaar zat, staat me bij dat "ze" ook een typisch voorbeeld was van " waarom salluh we het makkelijk doen ast ook moeilijk kan"Zuigertrekken en/of klepschuren, natuurlijk, met de ene diesel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"