Machinekamers
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Machinekamers
Dom gebooor'n en het weinige dat ik later in Sallandse hoofdstad heb bijgeleerd alweer haast allemaal vergeeet'n .........Maaaaar Adri, je moet toch zo zachies aan wel weeet'n dat je niet alles wat je leest zomaar voetstoots en voor zoete koek aanneemt. Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken. Dus wees maar gerust.....gelukkig nooit met Pielstick gevaaarn, maaar er dus wel " met het zweet des aanschijns" aan gesleuteld etc. ....ook al; weer vroegaah toen ik bij gelegenheid nog wel eens anderen behulpzaam was voor een plakkie kaas op de boterhamHarry toch. Nooit gehoord van de middelsnellopers van SEMT-Pielstick
Vroegaah op die grote Damco en andere Rijn slepers kregen die karren ook niks kado als die hele hap naar Zwitserland moest " tegen de bult op" In mijn Sleeuwijkse dagen idem dito met een sterretje op die grote duwboten met een zwik geladen bakken ervoor op de Merwede kon je ze 'snachts horen "scheuren" op de rivier.In Sliedrecht zag ik ze dan zo'n serie geladen bakken achteruit de Merwede op trekken en dan VOL an met 3 of misschien wel 4 karren om de hele hap op gang te krijgen tegenstrooms.Ik denk dat er teugenswoordig ook zomaar 3 of wellicht 4000 van die paarden daar beneden staan!Drie Sulzers van 850 pk in een sleepboot. De Damco 9 etc. etc.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Machinekamers
De duwboot Wiking had 3 x 2.200 pk MAK.Groet,Arie.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Machinekamers
There we go.......daaar konden vroegaah vele pakkies bootjes slechts van dromen3 x 2.200 pk MAK
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Machinekamers
LOL, ik had je motorenkennis onderschat.Harry G. Hogeboom schreef: ↑09 nov 2018 23:44Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken.
Dat allemaal gezegd hebbende, ik rijd nu in Frans voertuig met een Franse Ottomotor, die mijns inziens één van de betere is die er de laatste 50 jaar op 's Heerenwegen heeft rondgereden.
ES9J4, 3 liter V6. Gezamenlijke ontwikkeling van PSA en Renault. Sterk, soepel en zeer betrouwbaar. Ten prooi gevallen aan milieubezuinigingswoede.
Adri
Re: Machinekamers
Adri ben je er zo gek op dat je hem binnen hebt gezet?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 dec 2011 23:12
Re: Machinekamers
Ja en m'n racefiets staat 's nachts naast m'n bed.
Adri
Re: Machinekamers
In de Peugeot 404 (die met die vleugeltjes naar de achterlichten toe) stonden geweldige dieselmotoren. Onverwoestbaar waren ze... Heel goed bekend in de jachtvaart (en kleine binnenvaart) , die Perkins-motoren.
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren
Oost, west...ook best
Re: Machinekamers
'k Denk dat je je vergist Jan. Perkins heeft niets met Peugeot te maken.
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.
Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor
Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.
Adri
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.
Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor
Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.
Adri