Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Dick Stomp

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door Dick Stomp »

Maarten Stomp, mijn broer, is, wegens dementie, in februari 2011 opgenomen in een psycho-geriatrische inrichting in Gouda.
Dick Stomp

Gebruikersavatar
surfeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 okt 2005 15:55
Locatie: Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door surfeur »

Beste Dick,

Triest te moeten vernemen dat je broer Maarten aan dementie lijdt.
Uiteraard wil ik je bedanken dat je mij/ons daarvan in kennis heb gesteld.
Ik wens jullie veel sterkte met deze toch ernstige en lastige ziekte voor de nabestaanden!

Groet,
Dirk
Lachend kan men duizend dingen doen die met tranen onmogelijk zijn. Afbeelding

Afbeelding

Groeten uit Hoek van Holland sur Mer
Gebruikersavatar
surfeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 okt 2005 15:55
Locatie: Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door surfeur »

Alles wel aan boord?

Tot nu toe weinig nieuws te melden, behalve dat ik iedereen op dit forum een Voorspoedig en Gezond Nieuwjaar toe wens! Is er nieuws te melden laat ik het hier weten, maar tot nu toe is het stil gebleven, vandaar!
Lachend kan men duizend dingen doen die met tranen onmogelijk zijn. Afbeelding

Afbeelding

Groeten uit Hoek van Holland sur Mer
Dick Stomp

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door Dick Stomp »

Hedenmorgen, 21 november 2013, is mijn broer Maarten Stomp overleden.
Hij verbleef sinds 2011 in de Riethoek/Prinsenhof te Gouda, alwaar hij verpleegd werd wegens ernstige dementie. Het laatste halfjaar was hij niet meer aanspreekbaar.
Dick Stomp
g.sap46@kpnmail.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2018 00:23

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door g.sap46@kpnmail.nl »

Gerard Sap is mijn man.Helaas 3jr, geleden plotseling overleden. Kort na zijn overlijden kwam ik bij toeval deze site tegen. Wat zou hij dit leuk gevonden hebben. Mijn zoon en ik hebben heel wat verhalen gehoord. Kort na ons trouwen in 1962 is hij gestopt met varen. Gerard is 80 jaar geworden. Hij was kok hofmeester en in 1964 is hij nog een jaren in de walploeg geweest /slijmploeg/ tot het ter ziele ging. Ik woon nu alweer 46jr. in heerjansdam,waar wij een dorpscafe gehad hebben en daarvoor een engels zeemanshuis in Pernis Mijn man op de foto’s is degene met zijn duim tegen zijn lip.Ik hoop dat ik het niet te lang heb gemaakt enjullie met je zoekt geholpen hebt.Groetjes Greta Sap
g.sap46@kpnmail.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2018 00:23

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door g.sap46@kpnmail.nl »

Hallo,
Ik ben Greta Sap, mijn man is in 2015 overleden, daar heb ik een bericht van gestuurd.
Toendertijd stonden er 2 foto’s van hem op, een waar hij zijn vinger tegen zijn lip aanhoud.
Die foto’s kan ik niet meer terug vinden en die vond ik mooi.
Is het mogelijk dat die opgestuurd worden naar mij.
Mijn zoon en ik zouden daar heel blij mee zijn.
Ik vond het zo jammer dat wij niets wisten van deze site.
Hij had altijd hele verhalen uit die periode en altijd naar zijn zin gehad en die kapitein die jullie zoeken is volgens mij een Groninger.
Ook hele verhalen over een kapitein.
Ik denk dat hij niet zo geliefd was.
Ik hoop dat jullie ze op kunnen sturen.
Ik wens jullie een hele fijne laatste reünie.
Groeten Greta Sap.
Oh mijn adres is, g.sap Julianastraat7 2995 Heerjansdam.
Robert1944l
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2022 19:02

Re: Gezocht: bemanningsleden Maasym-N begin '60

Bericht door Robert1944l »

Hallo, ook ik heb 1 reis gedaan op de Maasym-N, aangemonsterd als matroos o/g op 13-1-961, hiervoor paar reisjes gedaan op de Muphrid-N, 4 maanden later overgestapt op de Nusakan, daarna op de Anne Christina op de lijn naar z-amerika-amerika .
Van de tijd op de Maasym-N kan ik mij nog wel goed herinneren ene Willem met hond, die in de kroeg ook bier kreeg op een schoteltje, ik dacht dat Willem in de machinekamer werkte , maar kan dat niet zo goed meer plaatsen.
Heel leuk om zo af en toe wat te lezen van die goede oude tijd waar heel veel gebeurd is met goede herinneringen, ben op het ogenblik 78 jaar en ging voor het eerst naar zee toen ik 15 jaar was.
groet Rob


Plaats reactie