Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ja, daar kwam ik ook op uit, maar makkelijk was het beslist niet.
Immers, er waren 4 schepen van dit type t.w. "Ophir", "Wilis", "Rindjani" en "Kawi". En hou die maar eens uit elkaar !.
Ze hadden in hun begintijd ook nog paalkokers tegen het brugfront staan maar die lijken er in de loop der jaren wel van verwijderd te zijn.
Nu zijn die oude foto's niet allemaal van een geweldige kwaliteit maar het lijkt er op dat de "Rindjani" de enige was die vooraan op het promenadedek een stukje gesloten verschansing had waar 2 rechthoekige staande gaten of ramen zaten. Eigenlijk is dat m'n enige punt van houvast om op dit schip uit te komen.
Vandaar allemaal !.
m.v.g., Roy
Immers, er waren 4 schepen van dit type t.w. "Ophir", "Wilis", "Rindjani" en "Kawi". En hou die maar eens uit elkaar !.
Ze hadden in hun begintijd ook nog paalkokers tegen het brugfront staan maar die lijken er in de loop der jaren wel van verwijderd te zijn.
Nu zijn die oude foto's niet allemaal van een geweldige kwaliteit maar het lijkt er op dat de "Rindjani" de enige was die vooraan op het promenadedek een stukje gesloten verschansing had waar 2 rechthoekige staande gaten of ramen zaten. Eigenlijk is dat m'n enige punt van houvast om op dit schip uit te komen.
Vandaar allemaal !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Roy en knopenkees ik denk ook de Rindjani zie foto heb er een pijl
bij gezet die ra of wat het heten mag zie je op de foto in dok heel goed.
En op de foto van knopenkees ook.
Cor Boer
bij gezet die ra of wat het heten mag zie je op de foto in dok heel goed.
En op de foto van knopenkees ook.
Cor Boer
- Bijlagen
-
- Onbekend%20Rotterdamsche%20Lloyd.jpg (199.94 KiB) 8433 keer bekeken
-
- Rindjani p.jpg (51.33 KiB) 8433 keer bekeken
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Roy en Cor bedankt. Weer een klein maritiem probleempje minder in de wereld. De oude knopen uit die tijds waren pareltjes.
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Onder het motto : Als je goed zoekt vind je wat :
Als afsluiting nog een plaatje van de Rindjani met maatschappij vlag in top.
Als afsluiting nog een plaatje van de Rindjani met maatschappij vlag in top.
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Heren KRL-ers,
Nog een stukje nostalgie.
Gr. Koos
Nog een stukje nostalgie.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- KRL bord voorz.1.JPG (62.4 KiB) 7712 keer bekeken
-
- KRL bord voorz.2.JPG (61.81 KiB) 7712 keer bekeken
-
- KRL bord acht.z.1.JPG (72.3 KiB) 7712 keer bekeken
-
- KRL bord acht.z.2.JPG (58.24 KiB) 7712 keer bekeken
- peter snijders
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
- Locatie: Beverwijk
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ik ben opzoek naar info over Salatica
Zijn er 2 stuks 1 van 1945 en 1 van 1959?
Dit in verband met aanvulling op onze website www.pdrh.nl
Webmaster
Peter
Zijn er 2 stuks 1 van 1945 en 1 van 1959?
Dit in verband met aanvulling op onze website www.pdrh.nl
Webmaster
Peter
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Peter
Er zijn 2 Salatiga geweest geweest 1e in 1920 en de 2e in1947
1e Salatiga is geweest van 1920 t/m 1926 de 2e Salatiga van 1947 t/m 1963
De Eerste Salatiga P.R.N.S is gebouwd bij Sun Shipbuilding Co Chester en is tijdens de bouw
in 1919 aangekocht.
7650b 5667 N en 11370 od 132,73-17,59-8,59 en had een 3cylinder triple expansie machine 9 juni 1920 proefvaart
en de zelfde maand opgeleverd aan de RL het was in die tijd het enige met een oliestookinstallatie
stoomschip in die tijd
27 juni 1920 maiden voyage van Philadelphia naar de Pacific. In december 1925 is dit schip verkocht aan de
USA aan Alasca Packers Association Sanfrancisco en in februari 1926 opgeleverd in januari 1927 herdoopt in
Bering.
In 1946 verkocht naar Honduras aan Cia International de Vapores , Puerto Cortes herdoopt in Hellenic
en in 1951verkocht naar Panama aan Globe de Navigacion SA Panama en herdoopt in Venus 1959 verkocht voor sloop
naar Japan
De Salatiga 2 P.H.H.J gebouwd door Bethlehem Faifield Shipbuilding Co Baltimore. 7647b 4472n 1077 od-138,88-18,94-8,71
er stond een turbine van Westinghouse Elec &MFG Co 6000 pk in goed voor 15 knopen het schip was van het type Victory VC2-S-AP2.
Kiel is gelegd op 16maart 1945 en op 7 mei 1945 te water gelaten en op 30 mei 1945 opgeleverd aan de US WSA te Baltimore
als Williams Victory.
Te 12 maart 1947 opgeleverd aan de Nederlandse regering en is onder Nederlandse vlag van San Francisco vertrokken
op 28mei 1947 is het schip aangekocht door de RL en herdoopt in Salatiga.
In 1963 verkocht aan Magellan Strait Development Corp Monrovia Liberia op 19 November 1963 opgeleverdTe Singapore
en herdoopt in Salamat.
In april 1969 verkocht naar Italie voor sloop aldaar aangekomen voor sloop in La Spezia 12 mei 1969
Er zijn 2 Salatiga geweest geweest 1e in 1920 en de 2e in1947
1e Salatiga is geweest van 1920 t/m 1926 de 2e Salatiga van 1947 t/m 1963
De Eerste Salatiga P.R.N.S is gebouwd bij Sun Shipbuilding Co Chester en is tijdens de bouw
in 1919 aangekocht.
7650b 5667 N en 11370 od 132,73-17,59-8,59 en had een 3cylinder triple expansie machine 9 juni 1920 proefvaart
en de zelfde maand opgeleverd aan de RL het was in die tijd het enige met een oliestookinstallatie
stoomschip in die tijd
27 juni 1920 maiden voyage van Philadelphia naar de Pacific. In december 1925 is dit schip verkocht aan de
USA aan Alasca Packers Association Sanfrancisco en in februari 1926 opgeleverd in januari 1927 herdoopt in
Bering.
In 1946 verkocht naar Honduras aan Cia International de Vapores , Puerto Cortes herdoopt in Hellenic
en in 1951verkocht naar Panama aan Globe de Navigacion SA Panama en herdoopt in Venus 1959 verkocht voor sloop
naar Japan
De Salatiga 2 P.H.H.J gebouwd door Bethlehem Faifield Shipbuilding Co Baltimore. 7647b 4472n 1077 od-138,88-18,94-8,71
er stond een turbine van Westinghouse Elec &MFG Co 6000 pk in goed voor 15 knopen het schip was van het type Victory VC2-S-AP2.
Kiel is gelegd op 16maart 1945 en op 7 mei 1945 te water gelaten en op 30 mei 1945 opgeleverd aan de US WSA te Baltimore
als Williams Victory.
Te 12 maart 1947 opgeleverd aan de Nederlandse regering en is onder Nederlandse vlag van San Francisco vertrokken
op 28mei 1947 is het schip aangekocht door de RL en herdoopt in Salatiga.
In 1963 verkocht aan Magellan Strait Development Corp Monrovia Liberia op 19 November 1963 opgeleverdTe Singapore
en herdoopt in Salamat.
In april 1969 verkocht naar Italie voor sloop aldaar aangekomen voor sloop in La Spezia 12 mei 1969
- Bijlagen
-
- 1e Salatiga.JPG (68.67 KiB) 7488 keer bekeken
-
- 2e Salatiga.JPG (70.15 KiB) 7488 keer bekeken
- peter snijders
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
- Locatie: Beverwijk
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hi Cor
Hartelijk bedankt voor de aanvulling.
Groetjes
Peter
Hartelijk bedankt voor de aanvulling.
Groetjes
Peter
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Op pagina 71 van dit fraaie topic staat een foto van de aankomst te Tandjong Priok van het ms. "Kota Inten".
Er wordt haven assistentie verleend door de ssb."Simson" van de N.I.S.H.M. Deze sleepboot werd in 1932 door de Zeehaven en Kolenstation, Sabang, ( Sabang Bay Harbour & Coal Co. Ltd.), nieuw opgeleverd aan de Atjeh Trading Mij. Na in jan.-'42 door de Kon. Marine gevorderd te zijn werd het Hr.Ms."Simson"" genoemd en in mrt.-'42 dienst doend als bewakingsvaartuig t.z.g. Na door de Japse bezetter gelicht te zijn werd de "Simson" weer als sleepboot in dienst gesteld. Onder welke naam is mij niet bekend. Eind 1945 werd ze te Soerabaja teruggevonden. In 1948 werd ze aan de vloot van de N.I.S.H.M. toegevoegd.
Weet iemand misschien tot wanneer dit geweest is en wat er van deze 600 ipk. sterke sleepboot geworden is ?.
Een mogelijkheid zou het jaar 1959 zijn gezien toen de vloot van de N.I.S.H.M. door de Indonesische overheid genationaliseerd werd. Toch is er ook een mogelijkheid dat er eerder iets met deze sleepboot gebeurd is en ze uit de vloot van de N.I.S.H.M. verdween.
Wie weet hier meer over te vertellen ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Er wordt haven assistentie verleend door de ssb."Simson" van de N.I.S.H.M. Deze sleepboot werd in 1932 door de Zeehaven en Kolenstation, Sabang, ( Sabang Bay Harbour & Coal Co. Ltd.), nieuw opgeleverd aan de Atjeh Trading Mij. Na in jan.-'42 door de Kon. Marine gevorderd te zijn werd het Hr.Ms."Simson"" genoemd en in mrt.-'42 dienst doend als bewakingsvaartuig t.z.g. Na door de Japse bezetter gelicht te zijn werd de "Simson" weer als sleepboot in dienst gesteld. Onder welke naam is mij niet bekend. Eind 1945 werd ze te Soerabaja teruggevonden. In 1948 werd ze aan de vloot van de N.I.S.H.M. toegevoegd.
Weet iemand misschien tot wanneer dit geweest is en wat er van deze 600 ipk. sterke sleepboot geworden is ?.
Een mogelijkheid zou het jaar 1959 zijn gezien toen de vloot van de N.I.S.H.M. door de Indonesische overheid genationaliseerd werd. Toch is er ook een mogelijkheid dat er eerder iets met deze sleepboot gebeurd is en ze uit de vloot van de N.I.S.H.M. verdween.
Wie weet hier meer over te vertellen ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Roy
Ik kan wel dit stukje vinden klik op linkk http://www.go2war2.nl/artikel/2307/Nede ... htm?page=8
Cor Boer
Ik kan wel dit stukje vinden klik op linkk http://www.go2war2.nl/artikel/2307/Nede ... htm?page=8
Cor Boer