Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Het schip heeft later als Regina Magna nog wel eens in de IJ-haven gelegen aan de Oostelijke Handelskade bij de oude Passengers Terminal.
Maar toen was die bizarre schoorsteen al vervangen.
Groet, Paul G.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hier nog wat gegevens van de Pasteur. geb. 1938 werf Penhoet, St Nazeire red. Cie. Sudatlantique, Bordeaux. afm. 212,40 x 26,80, 4 schroeven en 60.000 pk. Parsons turbine. snelheid max. 25,5 knoop.
gr.Bas
gr.Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Dit indrukwekkende passagiersschip kennen we ook als "Bremen" van de N.D.L. want daar werd ze in 1957 aan verkocht.
Hierop is ze flink verbouwd bij de Bremer Vulcan. In de zomer van 1959 werd ze pas in dienst genomen. Later heeft ze meer aanpassingen in de m.k. moeten ondergaan.
Ruim een jaar na de fusie met de HAPAG is ze aan Chandris verkocht en in januari 1972 overgedragen aan Chandris die er geen passagier lijndienst meer mee ging varen maar haar als cruiseschip inzette. Ik meen dat ze op haar, ( gesleepte ), reis naar Far East breakers gekapseisd en gezonken is. Dat overkwam in die dagen wel meer passagiersschepen, vreemd genoeg...………….
m.v.g, Roy
Hierop is ze flink verbouwd bij de Bremer Vulcan. In de zomer van 1959 werd ze pas in dienst genomen. Later heeft ze meer aanpassingen in de m.k. moeten ondergaan.
Ruim een jaar na de fusie met de HAPAG is ze aan Chandris verkocht en in januari 1972 overgedragen aan Chandris die er geen passagier lijndienst meer mee ging varen maar haar als cruiseschip inzette. Ik meen dat ze op haar, ( gesleepte ), reis naar Far East breakers gekapseisd en gezonken is. Dat overkwam in die dagen wel meer passagiersschepen, vreemd genoeg...………….
m.v.g, Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr.Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De ss. Sea Land Resource in de Hoek, een van de 8 snelle zusterschepen geb. in 1972 en 1973 voor Sea Land. Zijn in 1981 en ´82 allemaal naar de Marine verkocht en verbouwd. Afm. 288 x 32 m. vermogen 2 stoomturbines 120 000 pk. Snelheid 33 knopen. Dan waai je van dek af!!!!
gr. Bas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Sea land Mclean
Sea land Resource
Sea land exchange
Alle 3 het achterschip bij de RDM en het voorschip bij WF gebouwd
en bij de RDM in het drijvende dok aan elkaar gelast
De bouw van alle drie meegemaakt
De andere 5 zijn in Duitsland gebouwd
groet Joop
Sea land Resource
Sea land exchange
Alle 3 het achterschip bij de RDM en het voorschip bij WF gebouwd
en bij de RDM in het drijvende dok aan elkaar gelast
De bouw van alle drie meegemaakt
De andere 5 zijn in Duitsland gebouwd
groet Joop
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Wat zijn dit voor zijtanks ? Stabiliteit of extra lading ?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Kijk eens aan...een cofferschip als wowo…
Da's een 'first' voor mij...!
Da's een 'first' voor mij...!
Oost, west...ook best
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Had mogelijk iets met het Suez kanaal te maken, daar werden de pasage kosten berekent met de beladen maten dus op het plimsolmerk, had de Oranje ook niet zo'n buikje? dacht dat ik daar ooit eens iets over gelezen heb.
mvg Gerard
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Het had idd een reden, en dat is door Theo destijds eens uitgelegd. Ik kan het zo snel meer terugvinden wáár precies.....
Maar er was een reden voor.
Men was na een paar jaar weer van het concept afgestapt omdat de bouwkosten hoger waren dan het terugverdienen, meen ik.
Op eoa manier was ook die 'zijtank'-top belangrijk...
Maar het was geen succes...
NL had ook een kudde ervan: zoals de Grangesberg, bijvoorbeeld... En voor zover mij bekend: bijna allemaal tbv van bulkladingen, maar ze volstouwen met stukgoed was ook destijds al 'common practice'..
Maar er was een reden voor.
Men was na een paar jaar weer van het concept afgestapt omdat de bouwkosten hoger waren dan het terugverdienen, meen ik.
Op eoa manier was ook die 'zijtank'-top belangrijk...
Maar het was geen succes...
NL had ook een kudde ervan: zoals de Grangesberg, bijvoorbeeld... En voor zover mij bekend: bijna allemaal tbv van bulkladingen, maar ze volstouwen met stukgoed was ook destijds al 'common practice'..
- Bijlagen
-
- Grangesberg Amsterdam ca 1910.jpg (175.44 KiB) 5177 keer bekeken
-
- grangesberg wert.jpg (55.01 KiB) 5177 keer bekeken
-
- grangesberg19031bog3nv5.jpg (120.86 KiB) 5177 keer bekeken
Oost, west...ook best