Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Hallo,
Naar mijn mening is er maar 1 oorzaak, niet goed gesjord, als er op de bovenlaag horizontaal sjorstangen waren geplaatst had dit nooit gebeurd.
maar ja, e.e.a kost tijd/geld.
denk ook niet dat het met verkeerd beladen te maken heeft, computer is slim genoeg om zware dozen laag te plaatsen, ook zijn containers op de corner's sterk genoeg om 11 volbeladen dozen op elkaar te stapelen, gebeurd onderdeks ook regelmatig.
kustreis?,
laatste haven voor Bremerhaven was Sines in Portugal, aardig eind fietsen, niet echt een kustreis denk ik.
grtz,
Maarten
ter info: ben 20+ jaar werkzaam geweest op een grote container terminal gelegen op de maasvlakte, heb niet het idee dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wel e.e.a meegemaakt.
Naar mijn mening is er maar 1 oorzaak, niet goed gesjord, als er op de bovenlaag horizontaal sjorstangen waren geplaatst had dit nooit gebeurd.
maar ja, e.e.a kost tijd/geld.
denk ook niet dat het met verkeerd beladen te maken heeft, computer is slim genoeg om zware dozen laag te plaatsen, ook zijn containers op de corner's sterk genoeg om 11 volbeladen dozen op elkaar te stapelen, gebeurd onderdeks ook regelmatig.
kustreis?,
laatste haven voor Bremerhaven was Sines in Portugal, aardig eind fietsen, niet echt een kustreis denk ik.
grtz,
Maarten
ter info: ben 20+ jaar werkzaam geweest op een grote container terminal gelegen op de maasvlakte, heb niet het idee dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wel e.e.a meegemaakt.
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Acht hoog containers, slecht gesjord, snelheid 9 knopen ,wind en zee uit de NW boven de waden meter of 13 diepgang.
die boot heeft gewoon liggen slingeren op het zeetje met een breedte van pakweg 45meter zijn dat behoorlijk krachten die dan gaan spelen, en dan krijg je dit als het niet goed gesjord is.
kijk maar eens naar de track van de MSC Zoe ,hij heeft waarschijnlijk na het eerste verlies van containers in de wind en zee opgestoomd ,heeft daarna liggen kloten om weer rond te komen met lage snelheid en is daarna zijn weg vervolgt naar Bremerhaven.
MSC schepen hebben geen beste reputatie.
Hans
die boot heeft gewoon liggen slingeren op het zeetje met een breedte van pakweg 45meter zijn dat behoorlijk krachten die dan gaan spelen, en dan krijg je dit als het niet goed gesjord is.
kijk maar eens naar de track van de MSC Zoe ,hij heeft waarschijnlijk na het eerste verlies van containers in de wind en zee opgestoomd ,heeft daarna liggen kloten om weer rond te komen met lage snelheid en is daarna zijn weg vervolgt naar Bremerhaven.
MSC schepen hebben geen beste reputatie.
Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
is dit niet de tol die we betalen om al die goedkope spullen uit china en omstreken te halen.
containers vol met ikea spullen,maar ikea dat is toch een zweeds bedrijf?
waarschijnlijk hebben al die opruimers wel iets gevonden wat ze bij alibaba besteld hebben.
fjonges
containers vol met ikea spullen,maar ikea dat is toch een zweeds bedrijf?
waarschijnlijk hebben al die opruimers wel iets gevonden wat ze bij alibaba besteld hebben.
fjonges
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Is dit niet een beetje kort door de bocht fjongens ?
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Zelf vanaf 1971 in de sjor wereld bezig geweest tot mijn pensioen
in 2015 maar weet zeker dat er geen boot weg gaat zonder
gesjord te zijn wand laag 4 en 5 worden gesjord en je loop gelijk mee met
laden en dan gaat er nog 5 of 6 lagen met twistlocks bovenop meer dan 100 containers
daar zijn ze nog een paar uur mee bezig dus alle tijd om te sjorren en vanaf het luik
zitten ze vast met twistlocks en de kapitein moet mijn bon tekenen die laat dat nooit toe
groet Joop
in 2015 maar weet zeker dat er geen boot weg gaat zonder
gesjord te zijn wand laag 4 en 5 worden gesjord en je loop gelijk mee met
laden en dan gaat er nog 5 of 6 lagen met twistlocks bovenop meer dan 100 containers
daar zijn ze nog een paar uur mee bezig dus alle tijd om te sjorren en vanaf het luik
zitten ze vast met twistlocks en de kapitein moet mijn bon tekenen die laat dat nooit toe
groet Joop
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Kijk leuk, allemaal vers forumbloed met ervaring in de doosjeswereld en dus deskundige meningen.
Toch mis ik wel de heldere kijk en bezonken mening van Theo.
Adri
Toch mis ik wel de heldere kijk en bezonken mening van Theo.
Adri
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ik dacht ook zo´n opmerking te plaatsen.....
Wat zou hij er met graagte ingedoken zijn,tsja jammer.
groeten
Jan
Wat zou hij er met graagte ingedoken zijn,tsja jammer.
groeten
Jan
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Op de pagina van Schuttevaer een artikel welke een blik werpt op de praktijk van dit soort schepen.
Een enorme GM met bijbehorend wreed gedrag in zeegang.:
https://www.schuttevaer.nl/nieuws/zeeva ... c-zoe.html
M.v.g.
Wim
P.s Hier kwam net nog iemand met het verhaal dat ze misschien geraakt (zeebodem) zou hebben door het geslinger. Daar eens even naar gekeken maar boven Borkum is de waterdiepte minder dan 20mtr CD op sommige plekken in de E bound lane. Met 60 mtr breedte en een diepgang van 14mtr zit je bij 10gr slingeren al aan de max!
Een enorme GM met bijbehorend wreed gedrag in zeegang.:
https://www.schuttevaer.nl/nieuws/zeeva ... c-zoe.html
M.v.g.
Wim
P.s Hier kwam net nog iemand met het verhaal dat ze misschien geraakt (zeebodem) zou hebben door het geslinger. Daar eens even naar gekeken maar boven Borkum is de waterdiepte minder dan 20mtr CD op sommige plekken in de E bound lane. Met 60 mtr breedte en een diepgang van 14mtr zit je bij 10gr slingeren al aan de max!
"Beauty is in the eye of the beholder"
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Helaas alleen voor abonnees....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Jinny. Goede morgen, ben ik direct met je eens!
Heb lang genoeg gevaren om het nu nog niet snappen.
Wel aan boord af en toe een grote laadkist, als vracht met een ferme stier ergens naar toe!
Heb ook een zeiljacht, meegemaakt, op de ,,Oranje’ ’n pracht, een mooi zacht huidje als van een baby! Stond op stevige hijsjukken op het voordek!
Was jaloers op de eigenaar, ik had graag de Flevo Race er mee willen zeilen.
Elke dag kwam de eigenaar even langs. Zout weg spoelen.
Zijn plan was, langs de van eilanden, van Indonesië, te gaan.
In Tandjong Priok ging het jacht van boord, op de Oranje stonden 2 man te huilen, Hij en ik!
’t Viel uit de singels, door de klap, brak de kiel, die versplinterde…..
Vrgr.Geep
Heb lang genoeg gevaren om het nu nog niet snappen.
Wel aan boord af en toe een grote laadkist, als vracht met een ferme stier ergens naar toe!
Heb ook een zeiljacht, meegemaakt, op de ,,Oranje’ ’n pracht, een mooi zacht huidje als van een baby! Stond op stevige hijsjukken op het voordek!
Was jaloers op de eigenaar, ik had graag de Flevo Race er mee willen zeilen.
Elke dag kwam de eigenaar even langs. Zout weg spoelen.
Zijn plan was, langs de van eilanden, van Indonesië, te gaan.
In Tandjong Priok ging het jacht van boord, op de Oranje stonden 2 man te huilen, Hij en ik!
’t Viel uit de singels, door de klap, brak de kiel, die versplinterde…..
Vrgr.Geep