Ms Poeldijk

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Havank
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2019 12:29

Ms Poeldijk

Bericht door Havank »

Hallo, even voorstellen. Mijn naam is Harmen Veenstra, heb gevaren op de Poeldijk als kok bakker vanaf febr. 1965.
De reis ging via Bahama,s,, Freeport,, Tampico, Veracruz en New Orleans, terugweg Le Havre. Ben opzoek naar mensen die destijds op die boot zaten
met name, volgens mij een pantry of passagiers bediende uit Groningen. Heeft dacht ik veel foto,s gemaakt mogelijk was de naam Bert.
keywoord Elvis. Spele varen met ,geleend bootje, opgebracht door kustwacht. Doorzoeken boot ivm gestolen goederen, drossen van bemannings lid
De chefkok was dacht ik een Hagenees, de jongste chef destijds.
Hopelijk heeft iemand nog foto,s van die reis. mvg H.Herinner me nog een naam, dacht passagiers bediende , Rinus, ?.

Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Ms Poeldijk

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Harmen welkom op dit forum, Ik verwacht dat Jos Linders je wel verder zal kunnen helpen. Hij heeft rond die tijd op de Poeldijk als WTK gevaren en is actief op dit forum.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Ms Poeldijk

Bericht door Jos Linders »

Ik zat van sept.1968 tot eind 1969 als 4de wtk op de poeldijk en liep op wacht bij 2de wtk Gilles de Regt, verder ken ik alleen nog wat namen van wtk's.
De enige foto die ik heb is van het pleintje in Vera Cruz
pleintje%20Vera%20Cruze%20(Medium).jpg
pleintje%20Vera%20Cruze%20(Medium).jpg (90.31 KiB) 3126 keer bekeken
Groetjes, Jos Linders
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Havank
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2019 12:29

Re: Ms Poeldijk

Bericht door Havank »

Beste Jos hartelijk dank voor je antwoord, dat pleintje herinner ik mij nog, alhoewel niemand mij bekend voorkomt. andere reis, ander tafeltje? De naam Jos zegt mij wel iets, met permissie iets gezet of breed met donker haar? verder was er een oude hofmeester en een rossige wasman die Arie heette. Een matroos, grote snor,indien gericht vuren. was z,n mantra,.Zijn er ergens bemannings- lijsten te vinden ? met vriendelijke groet, Harmen Veenstra.


Plaats reactie