Het spoor
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
St. Louis-San Francisco Railway 4-6-4- herbouwde Pacific nu Hudson genoemd en gebouwd in 1910 staat klaar om met de Firefly te vertrekken, 1939.
- Bijlagen
-
- Frisco 10 019.jpg (150.86 KiB) 5132 keer bekeken
Re: Het spoor
dus een leeftijd van max 10 jaar.... da's een hele snelle afschrijving.
Kun je beter die stoommeloochums hebben; sommige gingen meer dan 100 jaar mee: tot aan vandaag de dag
Maar bedankt voor de antwoorden op m'n vraag, mensen !
"Men vraagt, en wij draaien" betekent hier tenminste iets. Kom daar maar eens om bij de pers. Daar is het steeds "Het gebeurt, en wij raaien"
...of bij de overheid "u heeft, dus wij graaien"
Kun je beter die stoommeloochums hebben; sommige gingen meer dan 100 jaar mee: tot aan vandaag de dag
Maar bedankt voor de antwoorden op m'n vraag, mensen !
"Men vraagt, en wij draaien" betekent hier tenminste iets. Kom daar maar eens om bij de pers. Daar is het steeds "Het gebeurt, en wij raaien"
...of bij de overheid "u heeft, dus wij graaien"
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
De Pennsylvania Rail Road Q2 4-4-6-4 nr. 6181 met een goederentrein in 1950. De Q's bleven in het westelijke deel van het PRR netwerk, meestal om en nabij Chicago.
- Bijlagen
-
- PRR Q2 020.jpg (150.85 KiB) 4944 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
Deze PRR Pacific nr. 5399 was gemodificeert en uitgerust met Poppet Valves, wat het de sterkste Pacific loc ooit maakte.
- Bijlagen
-
- PRR nr 5399 Pacific 021.jpg (114.86 KiB) 4942 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
De Duluth, Missabe and Iron Range Railway had een serie M4 2-8-8-4 locomotieven gebouwd door Baldwin voor het transport van zware ertstreinen. Een totaal gewicht van meer dan 18.000 ton was normaal. Op deze foto zien we de machinist alles nog eens controleren voor het vertrek.
- Bijlagen
-
- Missabe M 4 022.jpg (249.03 KiB) 4941 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
De Norfolk and Western Rail Road ontwierp en bouwde vaak zelf de locs. Deze in eigen werkplaats in 1918 gebouwde 2-8-8-2. Op de foto de eerste, nr. 1700, van een succesvolle serie.
- Bijlagen
-
- N & W Y 2 023.jpg (78.06 KiB) 4940 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
Een van de laatste Norfolk and Western locs van de Y series, de Y6b nr. 2196 met een kolentrein op weg naar Tidewater.
- Bijlagen
-
- N & W Y6b 024.jpg (282.51 KiB) 6029 keer bekeken
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Het spoor
De zaterdag j.l. geopende Schuttebusbrug slingert zich over het emplacement aan de westkant van Zwolle.
Een filmpje van de bouw.
https://indebuurt.nl/zwolle/video/indru ... uut~69625/
Groet, Paul G.
Een filmpje van de bouw.
https://indebuurt.nl/zwolle/video/indru ... uut~69625/
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Prachtig stukje bouwtechniek hoor !.
In mijn Zwolse periode reden de Busse van Schutte nog gewoon rond. En inderdaad, het waren zeer bekende verschijningen in het stadsvervoer.
Zelf heb ik er nooit in gezeten. Ik woonde eerst in de Wipstrik en later Assendorp en alles ging op de fiets. Diep in de nacht niet meer...……., maar daar waren de taxi's van Blok & Meuleman dan weer voor. Ook allang verleden tijd.
m.v.g., Roy
In mijn Zwolse periode reden de Busse van Schutte nog gewoon rond. En inderdaad, het waren zeer bekende verschijningen in het stadsvervoer.
Zelf heb ik er nooit in gezeten. Ik woonde eerst in de Wipstrik en later Assendorp en alles ging op de fiets. Diep in de nacht niet meer...……., maar daar waren de taxi's van Blok & Meuleman dan weer voor. Ook allang verleden tijd.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................