Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

We nemen een andere weg terug naar de bewoonde wereld,
een monument,

Afbeelding

wat huisjes met balkonnetjes

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Ik ben weer een beetje laat vanavond, of vroeg als je in Nederland woont.
Als je zo door al die kleine straatjes loopt kom je van alles tegen, dus ook een kerkhof

Afbeelding

Ik heb dit in Nederalnd of Engeland nooit gezien dat mensen in een muur begraven, is dat het juiste woord, worden. Elk vakje is dus een graf en het spaart neem ik aan een hoop ruimte en het is toch zeer indrukwekkend. Ik heb hier dus een begravenis meegemaakt en had dit nooit eerder gezien.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door leo-shof »

gerard Tenerife

Ik heb dit in de jaren 90 veel in Italie gezien, toen ik op de vrachtwagen zat
Mijn maat en ik zijn er ook nog eens wezen kijken op een mooie dag, en inderdaad heel indrukwekkend.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Samenlevingen in -hoe zal ik het noemen- Grieks/Romaanse(Spaanse) samenlevingen (dus ook de Carieb en m&z Amerika) gaan heel anders om met de verscheidden voorouders... Die graven zijn op sommige dagen familie-reunie plaatsen voor een feestje...
Men gaat dus heel wat mooier om met de doden, en houden de herinneringen veel levendiger, dan wij hier, vind ik...
Hier wordt een steen besteld van ettelijke duizenden euri, en zga niemand komt daar ooit terug.... Eigenlijk onbegrijpelijk...
Het "nuchtere noorden" is eigenlijk maar een heel klein stapje verwijderd van de toekomstvisie van een film als Solumn Green (Met McQueen en Borgnine, askmenievergis) De somberste film die ik ooit zag, maar heeft toch een diepe indruk gemaakt, want ik herinner me hem als de dag van gisteren....
De dood hoort bij het leven, en dus hoort dat ook in de samenleving op eoa manier. En zo'n muur begint hier langzaam aan een beetje in zwang te komen als bijzet bij crematoria. Maar ook daar zie je niet veel familiepicnicks…
Nee...ik vind een "zuidelijke" visie wel wat hebben...vind het eigenlijk wel mooi...
Ikzelf ben bij diverse graven van familie (die ik heb gekend) geweest...Bij vele moet ik nog een keertje langs: ik laat naar Joods voorbeeld een steen achter (ipv een Joods steentje) met de mbv een graveermachientje en wat blauwe verf aangebrachte tekst "ik denk aan je"
Klinkt heel sentimenteel, en zo beleef ik dat ook. Ik kwam op dat idee vanwege mijn eigen kanker die ik had, tegelijk met 2 andere collegae, en alle drie bleven we zoveel mogelijk doorwerken. Alleen ik ben er nog, van die 3...
Met 1 ervan had ik een wat diepere band: hij maakte zich om religieuze redenen erg druk over alles rondom z'n dood, en ik zei toen dat zolang er iemand aan je denkt, je niet dood bent. Dus bij het dagelijkse afscheid riep ik altijd "Ik denk aan je !" Van z'n weduwe hoorde ik bij z'n afscheidsdienst hoeveel impact dat op hem heeft gehad. Dus schreef ik die woorden op een papiertje en legde die op z'n kist. En zo is hij, met dat briefje, gecremeerd...
Noem me maar sentimenteel....kammenieschele: Ik heb op die stoep gestaan, maar ze hadden nog geen vacature voor een wtk bij de NCBL...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

jdbvos schreef:
Noem me maar sentimenteel....kammenieschele:
Dat mag hoor Jan dit is een forum waar een (ex) zeeman zich thuiskan voelen, ik ben met je eens dat in andere landen een begrafenis heel wat spontaner belevenis is dan ik in Holland gewoon was, maar zeer zeker respektabel zonder zwarte pakken en stropdassen , hier in korte broeken en kleurige hemden. Maar wat voor mij hier op een begravenis veel indruk maakte was het volgende. De kist werd voor het graf neer gezet met open deksel, verschillende toespraken en gebeden. Na afscheid genomen te hebben werd de kist dicht geschoeft en werd er door naaste vrienden 3 maal op de kist geslagen en zijn naam uitgeschreeuwd voor dat hij in de muur geschoven werd. Je kan dit zien als, dat dit een ouderwetse gewoonte is om er zeker van te zijn dat hij dood was, maar zo voelde ik dat niet aan, dit uitroepen van zijn naam door zijn vrienden betekende meer, wat ik niet kan uitdrukken.

Terug van de begravenis gaan we Puerto de La Cruz weer in.

We hebben vanavond even een klein regenbuitje gehad :(

Afbeelding

maar dat is goed voor het gras :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

En hier op een binnenplaats van een hotel is het ook goed vertoeven :)

Afbeelding

je kan hier rustig zitten, in het midden van de stad, zonder gehindert te worden :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

gedurende de wandeling komen we nog een theater tegen

Afbeelding

en natuurlijk een andere kerk

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

We zakken nog eens even af naar het water,, de haven ingang

Afbeelding

deze jongen zit rustig te kijken of er nog wat te vissen valt

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Puerto de La Cruz

Het is niet altijd mooi meer in Puerto, het is soms ook druilerig met wind :(

Afbeelding

maar de volgende dag schijnt de zon weer :-D we gaan nu naar de wat hoger gelegen buiten wijk van Puerto, "La Paz" of te wel de vrede.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Nou Gerard, hier schijnt de zon al enkele dagen niet en je waait bekant uit je hemd.
Mooi stukje wereld waar jij gestrand bent :wink:


Plaats reactie