Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ach, hier is het ook wat ze een moot point noemen. Heel vroegah hadden we in NL ook zomertijd, toen weer niet en ik geloof in de oliecrisisjaren begon men er weer mee, want het zou zo besparend werken. Nu is ook hier de discussie weer losgebarsten of we dat nou wel of niet moeten. De besparingen zijn geloof ik ongeveer nihil, het bioritme van mensen zou er door verstoord worden. Ik weet het allemaal niet meer, mijn bioritme heeft er weinig last van, de klokken verzetten zichzelf tegenwoordig, en 's avonds langer licht of niet maakt me ook niet veel uit. Maar ja, anderen roepen weer dat het juist wel goed zou werken.
Jan Huppeldepup die last van zijn bioritme heeft vliegt wel 3x per jaar naar Thailand, Australie, Bali of San Francisco en dat mag je 'm dus niet afnemen.
Mijn voorstel: laten we de helft doen. Gewoon het hele jaar de klok 1/2 uur vooruit vergeleken bij de oude wintertijd. Niks geen last meer van bioritme en je profiteert toch van een half uurtje langer licht. Of korter. Of niet. Of wel?
Nederland = vooroploper, nou laten we dat dan nu maar eens gaan doen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Doet u mij dan maar even een lekker straf bakkie, Maria. Geen 18 uur, geen alkohol :lol:
Louis

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ik zou gaan voor permanente wintertijd, want bij invoering van permanente zomertijd is het in de winter om half 4 's middags al donker...
Permanente wintertijd zou 's avonds voor een eerder donker betekenen: 10 uur 's avonds, ipv 11 uur nu...

Als je mensen die vraag stelt, kiest bijna iedereen zt, omdat men kiest voor zomer... Maar het gaat om de factor tijd in het woord, niet om het seizoen
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Zomertijd in de winter betekent om tien uur pas licht.
Lijkt me geen strak plan.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Dat lijkt me nou ook weer niet zo erg, want 's avonds kan je dan nog met licht thuiskomen. Ik vind nog steeds permanent een half uur voor op de huidige wintertijd een prima compromis: geen verstoring van bioritmes, een halve besparing en dat je dan in Belgie een half uurtje voor of achterloopt en in Duitsland net andersom, so what?
What is 30 minutes in a lifetime? Want ja, je gaat dus ook een half uur later of vroeger dood... :mrgreen:
Met natuurlijk weer verkiezingen in zicht op termijn denk ik maar een nieuwe partij te stichten: Groen Licht voor een half uur langer leven.

En Jinny, wees blij dat je niet in Finland woont. Zon op om 10 uur 's morgens, onder om 4 uur 's middags. En da's nog maar in het zuiden...
Louis
Martinus
Berichten: 1006
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

Ik haat dat gedoe winter/zomertijd.
SONO horario verao.jpg
SONO horario verao.jpg (74.12 KiB) 2243 keer bekeken
Zomertijd, wat gebeurt er in uw lichaam?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ik ben het eens met je halfuur-compromis, Louis.. En dat zou zeker een goed voorstel zijn voor het alternatief
...maar de vraag was wat je zou kiezen, zt of wt :-D

En Jinny: dan kan ook ik nu na pensionering zeggen dat ik met zonsopkomst opsta... :lol:

En Mart: wat zt of wt met je lichaam doet ?? In jouw geval zou ik zeggen: alleen wat meer kans op zonnebrand bij zt :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Ach, zolang ik om zeven uur op de bouw kan staan is er weinig mis.
Twee 1000W halogeen bakken erbij en we hebben ons eigen zonnetje...
Ik heb nooit last van bioritme problemen door de zomertijd..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ambuggiebar

Bericht door leo-shof »

Wat is er mis met de normale tijd ? , van oorsprong de wintertijd ! :roll:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Even de knuppel in het hoenderhok gooien...………..
Wat is er mis met de zomertijd ?. Heerlijk die lange avonden...………….. in je uppie. 8) :lol: :idea: :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

De avonden zijn geen moer langer, Roy. Alleen het licht heb je wat minder nodig. Als je dat al nodig hebt.
Ik vind met beide niks mis, maar ja, anderen vinden weer van wel.
Louis


Plaats reactie