Reefers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Reefers

Bericht door Martinus »

Maar de indrukwekkende pijpen van sommige reefers gaven de schepen juist dat extra, wat ik er mooi aan vind
Ik vind ze ook indrukwekkend: indrukwekkend lelijk.

Patru (R.I.P)

Re: Reefers

Bericht door Patru (R.I.P) »

De meest buiten-proportionele schoorsteen vind ik nog steeds die van het ss Pasteur.
Hier in de sluis te IJmuiden op 24-2-1950. Op weg naar Amsterdam met meer dan 4000 gerepatrieerde militairen.
En afgemeerd aan de Javakade. Een reis in opdracht van de Nederlandse regering, onder management van de SMN.

Pasteur in IJmuiden 24-2-1950.jpg
Pasteur in IJmuiden 24-2-1950.jpg (170.73 KiB) 5740 keer bekeken
Pasteur Javakade 24-2-1950.jpg
Pasteur Javakade 24-2-1950.jpg (109.52 KiB) 5740 keer bekeken
Groet, Paul G.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Reefers

Bericht door v+d »

Bij de op de kop liggende T-boten zien de schoorstenen er in ieder geval wat bescheidener uit :)
Nou ja wellicht zat er in die schoorstenen een berg apparatuur en was dat nodig hoewel ik dat niet echt geloof.
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Reefers

Bericht door Sparks316 »

Ach, de ouwe Nieuw Amsterdam had ook twee kneiters, waarvan er maar één dienst deed. En misschien hebben Fransen wel weer een andere smaak dan Nederlanders. Waren trouwens die schoorstenen van de United States zo mooi?
Gelukkig maar dat Jan op blond valt en Piet op blauw... :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Reefers

Bericht door renirie »

Het maakt het wel ook imposant.
Een klein pijppie op zo'n opbouw zou ook niet staan.
En dan natuurlijk een dikke stoomfluit er bij
Had men vroeger in de schooltijd niet grotere schoorstenen nodig?

HR
keep on ringing the bells
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Reefers

Bericht door renirie »

Bedoel natuurlijk stoomtijd
keep on ringing the bells
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Reefers

Bericht door Jancorjoh »

peelander schreef: 08 apr 2019 18:21
jdbvos schreef: 08 apr 2019 16:40 Mooie schepen...De Orange Star, eigenlijk een sap tanker, ex naam Andalusian Star.
Prachtig schip vind ik net als veel andere reefers
Of ze nog ergens onder een andere naam vaart weet ik niet, maar het zullen intussen wel scheermesjes zijn.
groeten
Jan van der Pluijm
Inderdaad, inmiddels verworden tot scheermesjes.

http://www.bluestarline.org/andalucia2.html
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Reefers

Bericht door v+d »

In de stoomtijd althans in het begin hadden ze hoge schoorstenen nodig voor een goede trek, later gingen we dat allemaal regelen met mechanische ventilatie. Ongeveer zoals nu met die mooie zuinige gasketels thuis, wel weer meer kans op storing.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Reefers

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

AGUA FRUIT 2007 - 2010
+
agua fruit (vlissingen 2009).jpg
agua fruit (vlissingen 2009).jpg (83.23 KiB) 7711 keer bekeken
ROKO 2003 - 2007
+
roko kiel kanaal 2005.jpg
roko kiel kanaal 2005.jpg (67.66 KiB) 7711 keer bekeken
NAUTIC 1983 - 2003
+
nautic - proefvaart 1983 foto frits olinga.jpg
nautic - proefvaart 1983 foto frits olinga.jpg (63.87 KiB) 7711 keer bekeken
+
text bij nautic.jpg
text bij nautic.jpg (95.83 KiB) 7711 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Reefers

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

rafael_lotito 1969.jpg
rafael_lotito 1969.jpg (118.1 KiB) 7555 keer bekeken
+
RAFAEL LOTITO 1969 Gebouwd bij CCN Estaleiro Mauá Niteroi RJ Brasil voor Aliança S.A. Rio de Janeiro.
In 1983 verkocht aan Reefkyt Shipping Ltd Valeta als NYSSOS KYTHERA.
In 1988 verkocht aan Ta Sheng Navigation Co. Ltd Taipei als TA YU.
In 1990 verkocht aan Victor International Carriers Inc. Panama als PAN OCEAN.
Op 9 juli 1992 brak er brand uit a/b 50nm SE van Daio Saki Japan. 11 juli naar Yokohama gesleept en 31 augustus verkocht
voor de sloop in Zhenjiang (China).


Plaats reactie