Reefers
Re: Reefers
Ik vind ze ook indrukwekkend: indrukwekkend lelijk.Maar de indrukwekkende pijpen van sommige reefers gaven de schepen juist dat extra, wat ik er mooi aan vind
Re: Reefers
De meest buiten-proportionele schoorsteen vind ik nog steeds die van het ss Pasteur.
Hier in de sluis te IJmuiden op 24-2-1950. Op weg naar Amsterdam met meer dan 4000 gerepatrieerde militairen.
En afgemeerd aan de Javakade. Een reis in opdracht van de Nederlandse regering, onder management van de SMN.
Groet, Paul G.
Hier in de sluis te IJmuiden op 24-2-1950. Op weg naar Amsterdam met meer dan 4000 gerepatrieerde militairen.
En afgemeerd aan de Javakade. Een reis in opdracht van de Nederlandse regering, onder management van de SMN.
Groet, Paul G.
Re: Reefers
Bij de op de kop liggende T-boten zien de schoorstenen er in ieder geval wat bescheidener uit
Nou ja wellicht zat er in die schoorstenen een berg apparatuur en was dat nodig hoewel ik dat niet echt geloof.
Nou ja wellicht zat er in die schoorstenen een berg apparatuur en was dat nodig hoewel ik dat niet echt geloof.
Re: Reefers
Ach, de ouwe Nieuw Amsterdam had ook twee kneiters, waarvan er maar één dienst deed. En misschien hebben Fransen wel weer een andere smaak dan Nederlanders. Waren trouwens die schoorstenen van de United States zo mooi?
Gelukkig maar dat Jan op blond valt en Piet op blauw...
Gelukkig maar dat Jan op blond valt en Piet op blauw...
Louis
Re: Reefers
Het maakt het wel ook imposant.
Een klein pijppie op zo'n opbouw zou ook niet staan.
En dan natuurlijk een dikke stoomfluit er bij
Had men vroeger in de schooltijd niet grotere schoorstenen nodig?
HR
Een klein pijppie op zo'n opbouw zou ook niet staan.
En dan natuurlijk een dikke stoomfluit er bij
Had men vroeger in de schooltijd niet grotere schoorstenen nodig?
HR
keep on ringing the bells
Re: Reefers
peelander schreef: ↑08 apr 2019 18:21Inderdaad, inmiddels verworden tot scheermesjes.jdbvos schreef: ↑08 apr 2019 16:40 Mooie schepen...De Orange Star, eigenlijk een sap tanker, ex naam Andalusian Star.
Prachtig schip vind ik net als veel andere reefers
Of ze nog ergens onder een andere naam vaart weet ik niet, maar het zullen intussen wel scheermesjes zijn.
groeten
Jan van der Pluijm
http://www.bluestarline.org/andalucia2.html
Re: Reefers
In de stoomtijd althans in het begin hadden ze hoge schoorstenen nodig voor een goede trek, later gingen we dat allemaal regelen met mechanische ventilatie. Ongeveer zoals nu met die mooie zuinige gasketels thuis, wel weer meer kans op storing.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
AGUA FRUIT 2007 - 2010
+ ROKO 2003 - 2007
+ NAUTIC 1983 - 2003
+ +
+ ROKO 2003 - 2007
+ NAUTIC 1983 - 2003
+ +
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
RAFAEL LOTITO 1969 Gebouwd bij CCN Estaleiro Mauá Niteroi RJ Brasil voor Aliança S.A. Rio de Janeiro.
In 1983 verkocht aan Reefkyt Shipping Ltd Valeta als NYSSOS KYTHERA.
In 1988 verkocht aan Ta Sheng Navigation Co. Ltd Taipei als TA YU.
In 1990 verkocht aan Victor International Carriers Inc. Panama als PAN OCEAN.
Op 9 juli 1992 brak er brand uit a/b 50nm SE van Daio Saki Japan. 11 juli naar Yokohama gesleept en 31 augustus verkocht
voor de sloop in Zhenjiang (China).