Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jinny »

Hmm, die kop in die kraan is toch wel een slag kleiner dan de kop die ik op de foto had.
Kijk naar de trap die ernaast staat...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

Jinny schreef: 31 mar 2019 11:31 Hmm, die kop in die kraan is toch wel een slag kleiner dan de kop die ik op de foto had.
Kijk naar de trap die ernaast staat...
Zoals daar zijn Kleine en Grote schepen , Kleine en Grote mensen zullen er ook wel verschillende uitvoeringen van de kop zijn :idea: :idea:
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door kabo »

Prins_der_Nederlanden.png
Prins_der_Nederlanden.png (307.08 KiB) 3459 keer bekeken
Een mooi schip en in die tijd de grootste hopper, geb. Gusto 1968, afm. 143 x 22 en 10586 ton, gesloopt 2002.
gr.Bas
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Koos »

En hier gezusterlijk naast elkaar de "Prins der Nederlanden" en de W.D. Gataway.
Waarschijnlijk een foto in het week-end en denkelijk bij Verolme Rozenburg waar ze meestal gedurende het week-end aanmeerden.
Gr. Koos
Bijlagen
PdN en WD. Gateway Verolme Rzb.jpg
PdN en WD. Gateway Verolme Rzb.jpg (119.45 KiB) 3433 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

Boskalis acquires EUR 75 million dredging contracts in Indonesia.

Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) has been awarded two contracts in Indonesia. On the island of Sulawesi, Boskalis will expand the Makassar New Port container terminal and on the island of Java it will prepare land for a new petrochemical complex. Both projects will be executed in the second half of 2019 and carry a combined value of approximately EUR 75 million.
BK.jpg
BK.jpg (52.85 KiB) 6703 keer bekeken
The first project, awarded by construction company PT PP, entails the expansion of a new terminal for the Makassar New Port of port operator PT Pelindo IV by 45 hectares. The dredging scope includes the removal of soft clay followed by land reclamation work which requires the dredging and supply of sand. The port is a strategic maritime infrastructure project for the Indonesian government and designated as the gateway to the Eastern Indonesian Archipelago for international container carriers. One of Boskalis' mega trailing suction hopper dredgers will be deployed on this project for a period of approximately half a year.

For a new petrochemical complex of Lotte Chemical, which will be located in the coastal city Cilegon on the island of Java, Boskalis will prepare 95 hectares of land for construction purposes by supplying sand and improving the soil by means of vertical drainage executed by Boskalis subsidiary Cofra. This project will be executed for the engineering and construction arm of the South Korean conglomerate Lotte. Boskalis will deploy a jumbo trailing suction hopper dredger for the dredging activities.

Source: Boskalis
janvdgaag
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2019 09:15

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door janvdgaag »

Goedemorgen,

Mijn naam is Jan van der Gaag uit Capelle ad IJssel en ik ben splinternieuw op dit Forum. Ik doe vrijwilligerswerk voor het https://www.nederlandsfotomuseum.nl/captions-for-cas/ project (NL Fotomuseum Rotterdam) om het enorme fotoarchief van fotograaf Cas Oorthuys (1908 - 1975) te helpen ontsluiten. Het hele archief is verdeeld in heel veel onderwerpen en ik werk sinds deze week op het onderwerp Koninklijke Adriaan Volker Groep, één van de vele bedrijven waar Cas Oorthuys veel voor heeft gefotografeerd in de jaren zestig begin jaren zeventig en heel veel projecten heeft gefotografeerd o.a. de bouw van de Brouwersdam, zinkerlegging vanaf de Biesbosch naar Rotterdam en het hele project van de bouw van het Adriaan Volker Huis aan de Oostmaaslaan te Rotterdam. Veel van de gescande pagina's (hieronder een voorbeeld) hebben geen informatie soms alleen een datum wanneer foto's afgedrukt of doorgestuurd zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om sommige foto's beter te kunnen 'duiden qua maand, jaar en plaats en andere informatie.

Mijn verzoek om getoonde foto's niet te publiceren en alleen voor eigen gebruik te houden. Copyright ligt bij het NL Fotomuseum Rotterdam. Als we klaar zijn met het Captions for Cas project begin 2021 zijn alle Scans publiek te bekijken en te doorzoeken op onderwerp, locatie, jaar etc. Sommige onderwerpen zijn al publiek.

Zo had ik vanmorgen deze Scan over een project van Adriaan Volker vermoedelijk in Frankrijk maar voor mij niet zeker dus kan ik het niet gebruiken. Met een schip onder de naam "Aigburth" Sliedrecht. Mochten jullie informatie hebben over dit project en waar dit was zou ik het graag horen.

Vast bij voorbaat dank aan jullie allen en hoop op wat goeie informatie - Voor vragen kan je me altijd contacten natuurlijk ...

Vgr - Jan


P.S. bij dit project (kom ik nu achter bij een volgende Scan) was ook de Barracuda van Smit Tak aanwezig - zie foto hieronder.

.

Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding


Bedankt Koos en Roy voor de reacties!

Is er iemand die deze man herkent van Smit Tak en de andere man links met bedrijfs logo [ S as ] op de borst.
Dit was het zinker project voor een transportleiding stelsel van de Biesbosch naar Rotterdam (ca. 1971) waar Volker bij betrokken was.

Afbeelding
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Koos »

Hallo Jan,
Ten eerste succes met je project.
Wel niet je specifieke vraag dienende, maar hier wat spec's van de door je genoemde Grijper Hopper "Aigburth".
Mocht je er uberhaupt wat aan hebben :mrgreen:
gr. Koos
Bijlagen
Specs Aigburth.jpg
Specs Aigburth.jpg (363.74 KiB) 6415 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Zo staan de technische gegevens van de "Aigburth" netjes op een rijtje Koos.
Alleen, eind jaren 60, ( ik meen 1969 ), is dit schip bij Boele verbouwd. Ik weet niet meer wat er allemaal aan gerommeld is, maar als ik het me wel herinner was het nogal ingrijpend.
In mijn beleving heeft ze toen die Bolnes motor gekregen. M.a.w. er zou toch eerst een andere homo in gestaan moeten hebben. Welk merk en vermogen weet ik niet meer. Is het nog boven water te krijgen hoe dit zat ?.
Zover ik me kan herinneren is ze later als hopperzuiger vanuit Breskens gaan varen. Ja, ik weet het, ik ben nogal vaag, maar ik vraag me het wel af natuurlijk...……. :roll: :?: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door jan stolp »

Uit;
Ironfighters outfitters and bowler hatters.
Ze was het laatste schip dat deze werf gebouwd heeft.
Groeten
Jan
Bijlagen
aigburth141.jpg
aigburth141.jpg (75.18 KiB) 6351 keer bekeken
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Drentenier »

Hier een mooie foto van de Aigburth
Aigburth.jpg
Aigburth.jpg (117.31 KiB) 6343 keer bekeken
Bron: the Paul Strathdee Collection
Groet,
Hans


Plaats reactie