Het spoor
Re: Het spoor
In die Buffel in Nijmegen is iets zwaarders dan een rotje ontploft.
Wat een bende.
Groet, Paul G.
Wat een bende.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
't Is mij een raadsel wat er nu werkelijk gebeurd is.
Is het een poging geweest om de zaak verzieken was het zelfmoord, was het een poging tot aanslag ?.
Doodzonde van de trein. Ik meen dat het hele zooitje al naar Roemenië verkocht was of zou worden.
Wat een kapitaal vernietiging...………...
m.v.g., Roy
Is het een poging geweest om de zaak verzieken was het zelfmoord, was het een poging tot aanslag ?.
Doodzonde van de trein. Ik meen dat het hele zooitje al naar Roemenië verkocht was of zou worden.
Wat een kapitaal vernietiging...………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
De serie DM'90 is ook verkocht, maar de Roemeense koper Ferotrans heeft bij mijn weten nog steeds z'n in 2011 ingetrokken vervoerslicentie niet terug. Dit is een voorwaarde om de stellen over te kunnen dragen.
Bij het afschuimen van internet nog een aardig plaatje gevonden van een kleine line-up van 1200'en. Op de materieeldag van 2 oktober 1999 in Hengelo werden de stroomafnemers opgezet, maar de machinist van de 1253 kwam niet van z'n plek.
Groet, Paul G
Bij het afschuimen van internet nog een aardig plaatje gevonden van een kleine line-up van 1200'en. Op de materieeldag van 2 oktober 1999 in Hengelo werden de stroomafnemers opgezet, maar de machinist van de 1253 kwam niet van z'n plek.
Groet, Paul G
Re: Het spoor
Waren z'n accu's ook zeker leeg... .
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: Het spoor
Mooi plaatje hoor.
Ik blijf het indrukwekkende locs vinden.
m.v.g., Roy
Ik blijf het indrukwekkende locs vinden.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
de 1253 kwam niet van z'n plek
…en de startmotor was ook nog afgekoppeld, en de slinger lag nog onder het bed van de olieman …accu's ook zeker leeg
Maar alle frontjes zijn verschillend...de middelste zelfs met afwijkende lampen....
Zit er zoveel diversiteit is die seriebouw, want dat lijkt bijna een contradictie-in-termino… En dan blijft ook de vraag natuurlijk: waarom, in vredesnaam ?
Oost, west...ook best
Re: Het spoor
Ja, dat klopt wel Jan.
In de loop der jaren zijn de frontseinen aan verandering onderhevig geweest. De weergave is dus actueel voor de tijd waarin ze reden.
Voor de goede orde;
Pruisisch blauw is de oudeste kleur.
Geel / grijs id de tweede kleur.
En blauw mte brede gele band is de derde kleur.
Voor de goede orde; toen ze op de rails kwamen was de 1e serie turkoois en de tweede serie roestbruin. Kort hierna werden ze allen Pruisisch blauw.
Er zijn 25 van deze locs gebouwd.
m.v.g., Roy
In de loop der jaren zijn de frontseinen aan verandering onderhevig geweest. De weergave is dus actueel voor de tijd waarin ze reden.
Voor de goede orde;
Pruisisch blauw is de oudeste kleur.
Geel / grijs id de tweede kleur.
En blauw mte brede gele band is de derde kleur.
Voor de goede orde; toen ze op de rails kwamen was de 1e serie turkoois en de tweede serie roestbruin. Kort hierna werden ze allen Pruisisch blauw.
Er zijn 25 van deze locs gebouwd.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
In aanvulling op Roy.
Vanaf mei 1976 was zo'n middenboven frontsein verplicht om in Duitsland te mogen rijden o.a na de elektrificatie op het baanvak Hengelo-Bentheim. In Bentheim werd de lok dan gewisseld.
De DE-22/2300 had ze ook wel om naar Emmerich te mogen rijden.
Groet, Paul G.
Vanaf mei 1976 was zo'n middenboven frontsein verplicht om in Duitsland te mogen rijden o.a na de elektrificatie op het baanvak Hengelo-Bentheim. In Bentheim werd de lok dan gewisseld.
De DE-22/2300 had ze ook wel om naar Emmerich te mogen rijden.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Mooi treintje
https://youtu.be/q4ftIM4jP0A
Hier nog zo´n mooi stoom dingetje , jammer dat er geen luchie bij zit.
https://youtu.be/dWpODg11xkI
Het duurt anders wel even voor dat het fluitje het doet
https://youtu.be/q4ftIM4jP0A
Hier nog zo´n mooi stoom dingetje , jammer dat er geen luchie bij zit.
https://youtu.be/dWpODg11xkI
Het duurt anders wel even voor dat het fluitje het doet
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Het spoor
De nieuwe Intercity van NS (de ICNG) met nummer 602 001 op 10 mei op weg voor de testritten.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ste-meters
Op deze plaat staat het stel op 15 februari 2019 nog met nummer 6001 net voor de fabriek.
Groet, Paul G.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ste-meters
Op deze plaat staat het stel op 15 februari 2019 nog met nummer 6001 net voor de fabriek.
Groet, Paul G.