Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door Johnny »

Vallen mooie bardames daar ook onder??
Zo ja, dan heb ik een aardige verzameling kroegtijgers, vrouw, lang geleden in stamkroeg en daar is een alleraardigste dochter uit voortgekomen en die is nu gastvrouw daar.
Had daar nu graag op het terras gezeten, maar vanochtend zijn in het Maasstadziekenhuis tandjes en schamel overschot
van kiezen getrokken, dus ff kruis...
Het leven is geen facebook

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

'k Kom net bij de medicijnman vandaan.
Gelukkig, ik mag weer alles zien. :!: :idea: 8)
Dus Maria, het lijkt mij een bijzonder leuk idee om de kelken nog eens te vullen.
Voor mij graag een dubbele gin and bitterlemon in een longdrinkglas zonder ijs. De conditie van de tandjes zijn per slot van rekening ook niet meer wat ze geweest zijn.
Vraag maar aan de rest van het schurrefie wat ze te keilen willen hebben. Ik ben bang dat het ze geen enen lor kan schelen dat ik ook maar een eenvoudige pensionado ben...……….
Proost, een Vrolijk Pasen.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Kijk eens aan...Eentje voor naks! Die laat ik niet glippen, doe mij maar een rum-cola, wel een Appelton rum,
de rest is wat van mindere kwaliteit 8) .

Ben laatst ook nog even in het ziekenhuis geweest (kom daar gelukkig nooit!) en ben zo'n 3x onderste boven gevallen van wat weer zo'n nitwit van een manager vanachter z'n bureau bedacht heeft. Houd u even vast.

Als je binnenkomt moet je jezelf eerst inchecken met je indentieficatie bewijs aan de ZIJKANT van de ingang.
Die mist iedereen geheid daar je vanaf de ingang al rechtuit kijkt naar de zuil die je verwijst naar alle afdelingen dus de pijltjes volgen. Kom je bij de desbetreffende balie aan wordt je weer teruggestuurd want je moet beneden eerst inchecken wat je dus gemist hebt. Na twee bij verschillende automaten geweigerd te zijn naar een balie waar twee dames zaten die mij wel konden inchecken :cry: . Dan op naar de afdeling waar je behandeld moet worden en daar staat een automaat waar je een gekregen kaartje in moet frommelen en die geeft dan aan in welke wachtkamer je moet plaatsnemen. Na de behandeling moet je nog een keer terugkomen en dan krijg je een afsprakenkaart van de balie met de tijd/datum/afdelingsnr. etc. Dus klaar denk je. De volgende keer loop je dus direct door naar de afdeling welke op de kaart staat en meld je bij de balie. Foute boel meneer...u moet zich beneden bij de ingang eerst weer indentificeren en nummertje trekken en hier bij de balie dat nummertje weer in de automaat stoppen en dan geeft die aan in welke wachtkamer u moet zijn. Waar die baliemedewerkster er nu voor zit?? Afijn, in de wachtkamer wordt er ook nog een filmpje voor je afgedraaid welke je doodleuk verteld dat als je het allemaal niet begrijpt je maar iemand mee moet nemen die je het allemaal kan uitleggen/voordoen!! Serieus!! Ben in een andere wereld terecht gekomen denk ik.

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Pfoei Koert Alkmaar?
Daar ben ik vandaag geweest met eenenhetzelfde ongein.

Doe mij maar een lekker oud portje, rood graag en dank U wel.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Klopt Jinny, heb je je ook zo verbaasd over de gedachtengang van zo'n "halve zool manager"? Die krijgt er nog dik voor betaald ook! Mafkezen zijn het :shock: . Snap nu wel waarom er plots een paar ziekenhuizen naar de knoppen zijn gegaan.

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Echt wel, ik kwam binnen via de Metiusgracht, daar staat dat ding recht voor je neus.
Maar het rijbewijs slikte het ding niet.
Dus door naar een mevrouw aan de balie.
Er stonden overigens vrijwilligers om oudere mensen of andere digibeten te helpen...

Maar ik zag mijn schoonma van 90 al binnenkomen met haar rollator...
Dat wordt helemaal niks natuurlijk.
Managers zijn de meest overbodige mafkezen die er zijn.
Maar een liedje erbij..

https://www.youtube.com/watch?v=J9Da8XJXJu8
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Mooi Koert, zo doen ze het hier in het hospitaal van Zutphen ook.
Ik vergeet nog wel eens dat je daar voor parkeren moet betalen en dat je je paspoort bij je moet hebben, enfin zolang je er weer uit mag is er niets aan de hand.
Ik probeer er altijd maar om te lachen maar vraag mij wel eens af hoe we ooit groot geworden zijn zonder beeldschermpjes en chagrijnige automaten.
Iemand heeft mij al eens gered door het parkeergeld voor mij te betalen en ik heb de hele zooi al eens dood schip bezorgd door de parkeerautomaat onklaar te maken(kaartje in de verkeerde gleuf gefrommeld met enige kracht). Het slagboomding heeft daarna de gehele middag iedereen gratis eruit gelaten heb ik mij laten vertellen.
Doe maar een rondje voor de hele zaak, Maria ziet tegenwoordig zelden klanten :wink:
Ik lees net het commentaar van Jinny: voor oudere mensen en digibeten staan vrijwilligers klaar! En die spreken je dan aan met Opa :lol:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Pff, ik ben voor die slagboom wel eens vergeten dat ik op mijn auto een paar bundels buis had vastgebonden...
Vond slagboomding ook niet echt fijn...
Was ze vergeten en doorgereden tot de slagboom bijna tegen mijn voorruit stond.... :mrgreen: :mrgreen:

Doe van dit ouwe wijf ook maar een rondje, ik nog een portje graag.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Leuk liedje Jinny. Wat mij nog het meest verbaasd is dat die gabbers als ze zo'n zaak compleet naar de Filistijnen hebben geholpen nooit bij een rechtbank hoeven te verschijnen. Als ik vroeger b.w.v. spreken
per ongeluk één druppeltje olie over de muur liet vallen werd ik direct gearresteerd en met handboeien om
voor de groene tafel geleid! Maar ja, ik had natuurlijk een vak geleerd. Wat zij geleerd hebben is mij een raadsel :roll: .

Groeten, K.Brouwer.
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Ambuggiebar

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Helaas komt dit me ook heel bekend voor. En als je per ongeluk zo'n incheck post mist, laten ze je gewoon zitten. Niemand zegt er wat. Als je dan naar de balie gaat om te vragen, wanneer je aan de beurt komt is het begrip 0,0. Laatst een stel, nog ouder dan wij, waren een paar minuten te laat. De oorzaak, het door de gemeente georganiseerde vervoer kwam te laat. Die mensen werden gewoon naar huis gestuurd, door een autoriteit achter een balie. Alleen zijne heiligheid, mag te laat komen. We nemen er nog maar een borreltje op en hopen dat we niet te veel afhankelijk worden van die knakkers. Iedereen een fijn paasweekend.
Grt.
Klaas


Plaats reactie