Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Nou om het maar eens positief af te sluiten, vroeger was niet alles beter.
Vroeger was ik al lang op reis geweest met de Never Come Back Line.
In een prachtig nieuw hospitaal in Enschede hebben ze wat roet geblazen en wat waterpijpen vernieuwd, jonge vakkundige mensen wellicht was de leiding in handen van zo'n moderne goochelaar, ook wel manager genoemd.
Op de een of andere manier moet er toch leiding zijn, net als vroeger aan boord van zo'n tankertje of pakjesbootje.
Je kunt wel een bak vol met vaklieden hebben maar vaak gaat het zonder leiding toch mis.
Enfin de kunst is van al die donkere zaken toch maar de lichte punten op te zoeken.
Het is toch prachtig als je een slagboom verhindert zijn werk te doen omdat je een paar buizen op het dak hebt liggen.
Had je een manager gehad dan had die dat wellicht voorkomen met een checklist die je voor vertrek in had moeten vullen :lol:
Voorlopig schijnt de zon, het is nog te vroeg voor drank dus doe maar een rondje sterke koffie.

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Het klopt allemaal wel hoor !!!.
Ik bedoel, dat er zo'n stelletje ouwe dozen bij die automaten staan die geacht worden je te helpen als je er niet uit komt. Alleen, meestal hebben ze het te druk met elkaar om over van alles met elkaar te ouwehoeren en prompt "vergeten" waarom ze daar eigenblijk staan.
Ergo conclusio; je moet minimaal Altsheimer light hebben om daar als medewerker / vrijwilliger in zo'n blits tenue te mogen staan.
Cheers, wat we ook aan het drinken zijn.
't Is mooi weer mensen, keep on smiling. 8) :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ambuggiebar

Bericht door Fluks »

Checklisten zijn er om overal (soms ongezien) ‘‘ja’’ aan te kruisen,anders kan je het schudden.Groet,Arie.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Linders »

Beste kombuizers we hebben de 4000 leden bereikt neem allemaal maar een lekker drankje op deze mijlpaal.

Oeps, wordt een dure dag vandaag. :oops:

Proost, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Jos Linders schreef: 20 apr 2019 16:53 Beste kombuizers we hebben de 4000 leden bereikt neem allemaal maar een lekker drankje op deze mijlpaal.

Oeps, wordt een dure dag vandaag. :oops:
Dan maak ik er ook ff iets speciaals van: Maria, heb je nog Ch. Margaux 1989? Lust ik wel een glaasje van. Overigens, 1961, 1966, 1970, 1975, 1978, 1982, 1985 of 1986 mag ook. Van later is nu nog te jong 8)
Louis
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Gefeliciteerd, laten we maar op het terras gaan zitten met zicht op wat scheepjes :-D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Goed idee dat op het terras zitten en al nippend aan iets lekkers schepen bekijken, mare a.u.b. geen drijvende Tupperware.
Vandaag zowel op de Afsluitdijk als bij Bolsward voor een geopende brug staan wachten. Ja, u raad het al lieve kijkbuisvriendjes; allemaal tupperware waar ik vanuit mijn stalen auto naar heb moeten kijken.
Graag nu even een oude sleepboot met een Brons, Bolnes, Industrie, Werkspoor, Stork, of welke andere buitenlandse langzaamloper in staat te stampen.
Een Irish coffee mag nu wel. De zon heeft per slot van rekening inmiddels ook de pleiterik gescheft.

Cheers en veel kijk plezier toegewenst.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

roy schreef: 20 apr 2019 20:03 De zon heeft per slot van rekening inmiddels ook de pleiterik gescheft.
Dat klinkt als een Marten Toonder uitspraak, die nadere uitleg behoeft.
Louis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Nou, dat is erg simpel hoor.
In een grijs verleden heb ik ruim 12 jaar in Zwolle gewoond. En daar was het een heel gebruikelijke uitdrukking bij de geboren en getogen Blauwvingers oom deze uitdrukking te gebruiken als men weg ging of aangaf wanneer iemand weggegaan was.
En tja, ik ging veel met originele Zwollenaren om. Gesteld dat ik niet aan het varen was natuurlijk.
Om achteraf toch nog kort te gaan; de pleiterik scheffen = weggaan.
Met alle respect, het heeft niets met de taal virtuoos Maarten Toonder van doen.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Zo leert met ten alle tijden weer wat bij. Dat dit een uitdrukking uit het De Haag van Overijssel was... Het kon heel goed een uitspraak van Kweetal zijn geweest.
Louis


Plaats reactie