Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote


Gerard schreef: er zijn hier veel wielrenners

jdbvos schreef:
...dat zie je niet aan af op die foto.
Je hebt gelijk Jan, maar heus het stikt van de wielrenners op dat eiland, veel meer dan in Tenerife. Ze staan in groepen op elkaar te wachten OP rotondes, voor de rest van het verkeer zijn ze vaak een probleem ondanks de fietspaden voor de dappere renners die de bergen van Tenerife niet aan durven. Het vreemde is, dat ik heb zo'n kleine 200 fotos gemaakt op Lanzarote, maar er maar een (komt nog) kunnen vinden met fietsers er op :oops:

Lanzarote heeft dus geen "echte" vulkaan zoals Teide op Tenerife, die af en toe eens rookt, maar er zijn verschillende plaatsen waar lava dicht bij het aard oppervlakte komt en hier dus voor de zoutwinning zorgt dat het water verdampt. Er is ergens een restaurant op Lanzarote waar ze een kippen bout in een gat in de grond laten zakken en het gebraden weer boven komt. Op de Vestman Eilanden (Iceland) werd mij eens gevraagt, toen ik een foto van een Orca wilde maken, of ik wel dikke zolen onder mijn schoenen had omdat de lava aan de kant van de weg nog behoorlijk heet was.

Afbeeldingexotic guys

Afbeelding

om even makkelijker te lezen voor de geene die geen Spaans kunnen lezen

Afbeeldingdo gas stations close at night

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

De Salinas strekken zich uit over een behoorlijke oppervlakte wat waaqrschijnlijk eenmaal een krater was

Afbeelding

Eris hier een winkel (geen foto van) die lalle mogelijke zoorten zout verkoop wat hier gewonnen en gemaakt word, van Zeezout tot Badzout
in alle mogelijke kleuren, smaken en verpakkingen

Afbeeldingnearest pnb atm

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

We gaan maar even door naar El Golfo zelf

Afbeelding

nauwe straatjes, een paar huisjes, restaurants aan het water daar moeten we toch een kop koffie kunnen krijgen

Afbeeldingnearest webster bank

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

En hier is hij dan, de eenigste foto die ik gemaakt hebt van wielrenners, nadat ik er hier en daar over geklaagt heb dat er zoveel wielrenners zijn op het eiland. Nou ja "Wielrenners" deze groep Hollanders die zich te goed doet aan koffie en cake heeft een gemiddelde leeftijd van rond de 50 en sommigen zouden er goed aan doen de cake maar te laten staan, maar goed ze doen geen kwaad en hebben plezier zo te zien. :roll:

Afbeelding

Na de koffie gaan we verder in het Nationaal Park Timanfaya, eerst genoeg zwart lava.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

Hoe noem je een groep Kameelen, een kudde?, ik weet het niet maar het zijn er in iedergeval een heel stel, ik denk van Afrika ingetrokken voor toerisme, ik denk niet dat de kameel een origineel beest is in Lanzarote met zijn lava en rotsen en weinig zand,

Afbeelding

Hier kun je dus een toer maken op een kameel naar plaatsen waar je met de auto of fiets niet komen kan

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Vreemde beesten die toeristen :lol: Je moet je toch wel helemaal te pletter vervelen om zin in zoiets te hebben, nou ja het brengt geld in het laatje :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

...en ze lopen allemaal achter elkaar, wellicht met een touwtje aan elkaar vast zodat 1 kamelenmachinist de zaak kan bedienen...
Een soort camel-tow…
Nou heb ik bij Ceuta eens zo'n trein gezien geheel gevuld met (bijna) naakte jongedames. Daar was óók sprake van een gelijkluidende camel-tow... :lol: :lol:
Nee, ik heb geen foto's ! :mrgreen:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

v+d schreef:
Je moet je toch wel helemaal te pletter vervelen om zin in zoiets te hebben,
Voor mij heb je gelijk Jan en er stond nog een stijve/koude bries ook en zoveel is er ook niet te zien, dan bruin(oker) zand

jdbvos schreef:
Nee, ik heb geen foto's !
:( :( :(

zeg nou selef, er is niet veel te zien, de caravaan gaat die richting uit en dan naar boven, hoe ver/lang weet ik eigenlijk niet. Op de berg daar in het midden daar staat ergens dat restaurant waar ze kippetje ondergronds braden, daar ben ik deze keer niet geweest :(

Afbeeldingdiesel close to me

hier is de bruine/oker kleur goed te zien

Afbeelding

Groeten van Tenerife.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

Genoeg van die kameelen, nog wel een paar op een rotonde, maar dit keer zijn het beelden :wink:

Afbeelding

Wij laten de kameelen achter ons, en gaan verder in de richting Teguise. Nu schreef ik wel dat Lanzarote vlak is maar er zijn wel bergen, maar niet zo hoog als in Tenerife en hoofdzakelijk in het midden van het eiland.

Afbeeldingbofa branch near me

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Lanzarote

We zijn ergens verkeert gereden en moesten dus de andere kant op toen we dit zagen, wat het is, geen iedee maar wel artistiek :roll:

Afbeeldingnearest gas station to my current location

maar we komen toch goed terecht, daar is kasteel Teguise, een piraten muzeum maar jammer genoeg gesloten, just my luck :roll:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie