Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

De pleiterik maken ken ik... scheffen hoor ik ook voor 't eerst...
Vandaag zowel op de Afsluitdijk als bij Bolsward voor een geopende brug staan wachten
Had dan ook om wat anders gevraagd, Roy: die boten/schepen hebben nooit gevraagd om die belemmeringen in het vaarwater, de wandelaars, fietsers, en autorijders wilden dat...
Nou heb ik gisteren m'n boot van Onderdendam naar Joure gevaren tbv de vaardrift van m'n oudste dochter en haar vriend, en dat ging grotendeels via van Starkenborgkanaal/PrinsesMargrietkanaal. De bruggen in het PM-kanaal zijn allemaal hoog zat, maar als je in het Groningse hebt gereden en het vS-kanaal hebt gekruisd, is er kans dat je op mij hebt staan wachten :-D
Gelukkig worden bruggen tegenwoordig hoger gebouwd, of men verkiest een tunnel. Zijn beide kampen weer tevree en kunnen weer gezamenlijk mijlen maken, of zoals hier: een vuil potje doen... :lol:
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Gisteren druk dagje gehad, eerst de ronde op 145.225 MHz en daarna naar Schagen om het bijbehorende gebakje te consumeren..
Het was de 2000ste.
Toen door naar Nieuwegein om een dubbele verjaardag te vieren.
Er werd een nichtje van een (overleden) vriendin 12 jaar en de bewuste vriendin zou dezelfde dag 40 geworden zijn..
Ware het niet dat het 25 11 2016 einde reis was voor haar...
Laat thuis..
Mixed emotions..
Doe iedereen maar wat lekkers Maria....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

et bijbehorende gebakje te consumeren..Het was de 2000ste
Dat zijn nogal wat gebakjes op 1 dag ! :lol:
Oost, west...ook best
TonyfH
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Ambuggiebar

Bericht door TonyfH »

Goedenavond,

Lees ik net hele verhalen over ziekenhuisbezoeken, je zou het toch verrekken.
Gelukkig gaat het hier bij het JBZ wat eenvoudiger, bij je eerste bezoek aan het ziekenhuis een patiëntenpasje laten maken.
Als je een afspraak het gemaakt, direkt naar de betreffende afdeling of poli, bij een paal je pasje scannen en terwijl het bonnetje wordt afgedrukt staat er op het beeldschermpje ook waar je moet zijn om hoe laat en het parkeren gaat gewoon met kaartje trekken bij inrijden en met pinpas of contant betalen aan een automaat bij het parkeerterrein/garage.

En Roy, het is wel geen sleepboot, maar wel een traditioneel Noors vissersscheepje met een lekker klappende Noorse 1 cyl. diesel.
Een van de bemanningsleden vertelde mij dat die diesel de tweede motor was van wel 50 PK, de eerste was een Deense 2 cyl. met een open krukkast geweest.
Ik doe niet aan jijbuis of zo, dus het filmpje staat in mijn dropbox en blijft daar minimaal een aantal weken staan.
https://www.dropbox.com/s/lvavqs70j0ew2 ... 5.m4v?dl=0

Neem verder allemaal maar iets te drinken van mij, ik heb goede zin na een hele mooie Hurtigruten reis.

Teun
Tot een volgende keer, Teun.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Dit is toch een pracht !!!.
Enne, die mensen komen ook waar ze wezen willen. :idea: :wink:
Onder zo'n geluidje neem ik toch even een JBL-BLO.
En Maria, wat ik u bidden wilde; doe de rest ook maar even wat in. Ik zie hier en daar enige scheuren in het hoofd verschijnen en gebarsten lippen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn !?

de rust, gr., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Ahhhhh, heerlijk, je kunt met je gehoor en een horloge het toerental bepalen...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

jdbvos schreef: 22 apr 2019 21:07
et bijbehorende gebakje te consumeren..Het was de 2000ste
Dat zijn nogal wat gebakjes op 1 dag ! :lol:
Uitzending lieve jongen...
Uitzending...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Goedenavond allemaal,

Zoals TonyfH zijn ziekenhuisbezoek beschrijft ging het hier "vroeger" net zo. Heb tijdens het bruinbakken met de Paasdagen m'n gedachten er nog eens over laten gaan en heb de volgende bedenkingen tegen het "nieuwe systeem".

Vroeger liet je ter controle je identiteit bewijs zien aan de desbetreffende balie waar je incheckte. Nu moet
je je identiteit bewijs in een machine stoppen welke volgens mij daar een copie van maakt. Wat gaat er nu met deze gegevens gebeuren?? Worden die straks verkocht? Zou mij niets verbazen, ben nu eenmaal achterdochtig. Nu deden twee van die toestellen het niet zei men. Komt er straks een monteur langs die het even repareert en wellicht de gegevens die er toch instaan ook alvast maar een copie van maakt voor de meest biedende? Je ziet het, m'n achterdocht wordt al groter... Met het zorgvuldig omgaan met de persoonlijke gegevens hebben de ziekenhuizen als een "geweldige" reputatie opgebouwd dus zit mijzelf nu af te vragen of men dit op deze manier wel mag doen.
Hoorde dat men in Amstelveen dit ook al op deze manier doet dus vraag mij af van wie deze instructies komen gezien de meerdere plaatsen waar dit nu plaats vind.

Groeten, K.Brouwer.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Teun bedankt, in Noorwegen hebben ze nog mooie oude scheepjes maar daar worden ze ook nog gebruikt. De beste manier om de spullen gangbaar te houden.
TonyfH
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Ambuggiebar

Bericht door TonyfH »

Bedankt voor alle reacties.

Roy, ik heb het scheepje later de fjord in zien varen en daarbij viel mij op dat hij al hakkepuffend toch een behoorlijke vaart maakte met verrassing, weinig golven en weinig schroefwatergeweld, prachtig om dat te mogen zien.

Ik kwam er ook maar toevallig bij terecht, bij mijn wandeling door de stad wilde ik net afslaan en via een andere weg weer terug naar ons schip toen ik hoorde hoe er een 1 cylinder motor werd gestart.
Dus nieuwsgierig als ik ben toch maar even door gelopen en daar lag hij tevreden kringetjes te maken tot de werkzaamheden aan dek klaar waren.
Aan het roer stond een oudere man die het bootje precies neerlegde waar hij hem hebben wilde, zulke schippers maken ze volgens mij tegenwoordig niet meer.
Mooi hoor.

Groeten, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.


Plaats reactie