Radio Officers Association (ROA) bijeenkomst Rotterdam

Alle reünies op een rijtje.
Plaats reactie
Sparks990
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:44

Radio Officers Association (ROA) bijeenkomst Rotterdam

Bericht door Sparks990 »

Hallo ex collega Sparksen,

In het weekeinde van 15 november 2019 houdt de ROA in Rotterdam/Vlaardingen haar jaarlijkse bijeenkomst. De ROA is een zeer actieve club van mensen die zich ooit professioneel bezig gehouden hebben met radio communicatie. Deze Engelse club bestaat al heel lang (www.radioofficers.com) en had tot 2 jaar geleden voornamelijk leden uit het Britse Gemenebest. Ex-collega Lourens Vissers werd lid van deze club en bezocht één van hun jaarlijkse bijeenkomsten. Hij was zo enthousiast dat hij ook mij lid maakte ( € 20 per jaar) en tijdens de laatste RH reunie kwamen we nog 2 klasgenoten tegen (Tieleman Nootenboom en David Kegel) en die werden ook lid gemaakt. Met z'n vieren zijn we naar Chatham gereden, waar de club bijeenkwam voor haar mid term reunion. Hoewel wij niemand kenden, voelde het aan als een warm bad. Een 50-tal collega's variërend in leeftijd van 65 tot 80 verwelkomden ons met groot enthousiasme. Alhoewel we een andere taal spraken, spraken we allemaal toch dezelfde taal. Havens, schepen, zendinstallaties, Rh, Marconi, landen, mooie herinneringen, goede tijden, slechte tijden, lachen.
Deze bijeenkomsten zijn zo georganiseerd dat op dag één de leden aankomen in het hotel waar de bijeenkomst plaats vindt. Er wordt een slokje gegeten en gedronken in een informele sfeer. De volgende dag is er een programma met een maritieme insteek. Hier kan iedere deelnemer aan meedoen. Die avond is er een formeel diner (jasje, dasje) en daarna kan het nog laat worden in de bar. De volgende dag keert iedereen terug naar huis.
Deze bijeenkomst beviel ons zo goed, dat we vorig jaar met zijn vieren naar Belfast geweest zijn. Wederom een warm welkom en een interessante dag en leuke avond. Tony, de voorzitter van de ROA, leek het een goed idee om de volgende bijeenkomst eens in Rotterdam te houden. Tenslotte was iedereen daar regelmatig geweest toen de havens nog niet helemaal naar de Noordzee verschoven waren. Aan ons werd gevraagd om dit te organiseren. Slapen en eten op het s.s. Rotterdam bleek een beetje te prijzig uit te vallen, maar het Delta hotel in Vlaardingen was een goed alternatief. Verder staat een bezoek aan het RH Oud Roest museum op het programma en een boottocht door de haven op de oud zeesleper "Elbe". Het belooft dus een leuke en gezellige bijeenkomst te worden.
Heeft ons verhaal je enthousiast of nieuwsgierig gemaakt of ken je iemand die het misschien ook wel leuk zou vinden om er bij te zijn. Laat het me even weten via dit forum of stuur een mailtje naar jckarels@gmail.com.

Sparks N978
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
Locatie: Pijnacker

Re: Radio Officers Association (ROA) bijeenkomst Rotterdam

Bericht door Sparks N978 »

Collega's (ex)R/O's.

Ter aanvulling van bovenstaande informatie van Johan:
momenteel ben ik bezig om in overleg met de twee amateurs die het radiostation van de Elbe (PI4DWN) beheren, de mogelijkheid te creëren om ook een amateur transceiver operationeel te hebben, dit op verzoek van enkele ROA leden.
Een aparte transceiver is n.l. wat flexibeler, met de MT 600 van PDWN kan maar op één amateur frequentie gezonden worden omdat er maar één kristal voor die band is. En als die frequentie dan vol met QRM of een contest is, dan kunnen we toch elders terecht.
Zodra er meer bekend is laten we het hier weten.

Het zou plezierig zijn als er ook een aantal Nederlandse R/O's komen opdagen. Tenslotte hoe meer zielen hoe meer vreugd. En je hoeft geen lid van de ROA te zijn om toch deel te kunnen nemen aan deze reunie. We zien jullie graag.

Groet, Tiel. RH978 PA3KG@veron.nl
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Radio Officers Association (ROA) bijeenkomst Rotterdam

Bericht door Brazuca »

Leuk initiatief, maar voor mij een beetje te ver weg...
Misschien de volgende reunie in Santos ?

Ik ben ook lid van een virtuele R/O club op het internet, zal het daar ook melden dat deze activiteit gepland staat.
Alvast succes gewenst,
--
Dick/ PY2UDB (ex-PA3ALV)
São Paulo
Sparks N978
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
Locatie: Pijnacker

Re: Radio Officers Association (ROA) bijeenkomst Rotterdam

Bericht door Sparks N978 »

Ha Dick, dankjewel, elders melden is altijd goed.
Leuk voor de liefhebbers onder ons.

Permanent expat geworden zo te zien: Sao Paulo ken ik niet maar Santos wel. Goede herinneringen aan.
Las wel ergens dat de modernisering daar ook heeft toegeslagen dus de Hamburg bar (als ik me goed herinner) kunnen we in ieder geval niet meer als uitvalsbasis benutten zoals in de '70-er jaren.

Veel succes daar en als je in hier de buurt komt graag melden voor een klamme vaas ofzo.

Groet Tiel. (RH 1972 - 1980)


Plaats reactie