Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
gr.Bas
Re: Mooie Vrachtschepen
bwj. 1966 sloop 1987 afm. 164 x 22 x 9.75 - 10.917 BRT. MAN- K9Z 86/160 -18.900 pk sn. 21 kn.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Nog ééntje van de Hapag Lloyd
LEVERKUSEN 1970 Gebouwd bij de HDW Hamburg LEVERKUSEN 1970 - 1978 in 1978 verlengd en omgebouwd tot container vessel
LEVERKUSEN EXPRESS 1978 - 1985
CGM LORRAINE 1985 - 1986
LEVERKUSEN EXPRESS 1986 - 1990
POL BALTIC 1990 - 1995
MSC ANASTASIA 1995 - 2009 in 2009 verkocht voor de sloop in India (Alang)
Bijna 40 jaar in de vaart geweest!!!!
+LEVERKUSEN 1970 Gebouwd bij de HDW Hamburg LEVERKUSEN 1970 - 1978 in 1978 verlengd en omgebouwd tot container vessel
LEVERKUSEN EXPRESS 1978 - 1985
CGM LORRAINE 1985 - 1986
LEVERKUSEN EXPRESS 1986 - 1990
POL BALTIC 1990 - 1995
MSC ANASTASIA 1995 - 2009 in 2009 verkocht voor de sloop in India (Alang)
Bijna 40 jaar in de vaart geweest!!!!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
Nog drie Blue Star liners
ARGENTINA STAR 1946 - 1972
+
PARAGUAY STAR 1948 - 1972 (Zus van de Argentina)
+
ULSTER STAR 1959 - 1979
+ARGENTINA STAR 1946 - 1972
+
PARAGUAY STAR 1948 - 1972 (Zus van de Argentina)
+
ULSTER STAR 1959 - 1979
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
TOWNSVILLE STAR 1957 - 1980
+
o n b e k e n d
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
HILARY 1931 - 1959
+
HILDEBRAND 1951 - 1957
+ +
Deze twee schepen voeren voor de ""The Boot Steamship Co. Liverpool'' op een dienst Europa - Zuid Amerika
en dan met name op de Amazone rivier. Hierbij werd na Manaus doorgevaren over de Rio Solimões en
Rio Marañon tot aan Iquitos (Peru). Naast vracht waren er ook passagiers aan boord voor vaak een hele rondreis.
Rubber was een veel vervoerd product op de terugreis.
Tijdens de 2e wereldoorlog werd de HILARY ingezet voor militaire missies.
In 1949 werd overgegaan van kolen stook naar diesel.
De HILDEBRAND heeft maar een kort leven gehad.
In 1957 liep het op de rotsen bij Lissabon en raakte total-loss.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
TURIAÇU 1960 Gebouwd by Valmet's Helsinki Shipyard voor Lloyd Brasileiro Rio de Janeiro.
In 1979 over gegaan naar Brasilmar Nav. S.A. Rio de Janeiro
In l980 hernoemd als VITORIA DA CONQUISTA.
In 1984 gesloopt bij Estaleiro So Porto Laguna (RS)
+ +
BARÃO DO RIO BRANCO 1963 Gebouwd bij CCN Estaleiro Mauá Niteroi (RJ) voor Lloyd Brasileiro Rio de Janeiro.
In 1972 verkocht naar Mansur Ltda Rio de Janeiro
In 1987 gesloopt te Niteroi
+ Buitenboord had wat beter in de verf moeten zitten. Helaas.
Re: Mooie Vrachtschepen
gr.Bas
Re: Mooie Vrachtschepen
Dat is dus één van de vier zussies van de "Bintang", 1950, S.M.N.
Wel gebouwd met toestemming van Klaveness natuurlijk.
m.v.g., Roy
Wel gebouwd met toestemming van Klaveness natuurlijk.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Vrachtschepen
Het schip zit toch prima in de verf? Moet je dan elke 2 weken bijtjetten omdan het weer niet meewerkte, dan wel het zout of de zee?A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: ↑21 mei 2019 02:17 lb_barao_do_rio_branco.jpg
Buitenboord had wat beter in de verf moeten zitten. Helaas.
Wat me opvalt zijn de A-masten, volgens mij een typisch verschijnsel voor duits gebouwde schepen in die tijd.
Allemaal strictly mine, of course
Louis