Alle Oldtimers [No ships]
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Wat is het verschil tussen een 813 en een 808 ?.
Was dat alleen maar het vermogen ?. Ik zie trouwens ook verschillen in deze twee Mercedes cabines.
m.v.g., Roy
Was dat alleen maar het vermogen ?. Ik zie trouwens ook verschillen in deze twee Mercedes cabines.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ja 8 staat voor 8 ton , en 13 staat voor PK
maar in dit geval : een Neckerman (onder de truckers) staat het voor Donkey power
maar in dit geval : een Neckerman (onder de truckers) staat het voor Donkey power
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Het verschil tussen een 808 en een 813 ligt in de motorisatie, de 808 had een vier cylinders 3.8 liters motor, type OM 314 en de 813 was met een OM 352 zes cylinders 5.7 liters motor uitgerust. Versnellingsbakken waren van verschillende types met allebei 5 snelheden.
Beide motoren deelden enkele stukken, zoals zuigers, drijfstangen, injectoren, luchtcompressor.
Mijne LP heeft momenteel 357 000 kms.
En inderdaad, de cabine verschillen, de op de grond liggend eentje is van de eerste generatie (1965-1976) terwijl de oorspronkelijke cabine op de mijne is van de tweede generatie (1976-1984).
Deze cabine heben dezelfde structuur, beglazing is hetzelfde, de eerste generatie is gemakkelijk te herkennen aan de horizontale "Adidas" strepen rondom de cabine en de koplampen in de grille, de tweede generatie heeft op de cabine gladde wanden en de koplampen zijn in de bumper gelegen
Ik heb een tijdje tevergeefs nar een tweede generatie cabine gezocht, maar vond geen tegen een degelijke prijs, en heb dan deze van de eerste generatie dicht bij mij ontdekt, tegen een 500€ en heb dan deze gekocht.
Hier een 808 met zijn typische geluid
https://www.youtube.com/watch?v=D7hHQPaleHI
en hier een 813 met ook zijn typische 6 cylinders geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=KKoHdYV1KBY
Beide motoren deelden enkele stukken, zoals zuigers, drijfstangen, injectoren, luchtcompressor.
Mijne LP heeft momenteel 357 000 kms.
En inderdaad, de cabine verschillen, de op de grond liggend eentje is van de eerste generatie (1965-1976) terwijl de oorspronkelijke cabine op de mijne is van de tweede generatie (1976-1984).
Deze cabine heben dezelfde structuur, beglazing is hetzelfde, de eerste generatie is gemakkelijk te herkennen aan de horizontale "Adidas" strepen rondom de cabine en de koplampen in de grille, de tweede generatie heeft op de cabine gladde wanden en de koplampen zijn in de bumper gelegen
Ik heb een tijdje tevergeefs nar een tweede generatie cabine gezocht, maar vond geen tegen een degelijke prijs, en heb dan deze van de eerste generatie dicht bij mij ontdekt, tegen een 500€ en heb dan deze gekocht.
Hier een 808 met zijn typische geluid
https://www.youtube.com/watch?v=D7hHQPaleHI
en hier een 813 met ook zijn typische 6 cylinders geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=KKoHdYV1KBY
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Leo en Laurent bedankt voor de uitleg.
Zo'n 20 jaar geleden heb ik eens illegaal met zo'n vrachtwagen gereden...…………. Het was een voormalige auto ambulance van de A.N.W.B., geweest, maar omgebouwd tot een gesloten bak vrachtwagen. Reed eigenlijk best wel lekker.
Maar ja, welk type het nu was...………, I don't know !.
m.v.g., Roy
Zo'n 20 jaar geleden heb ik eens illegaal met zo'n vrachtwagen gereden...…………. Het was een voormalige auto ambulance van de A.N.W.B., geweest, maar omgebouwd tot een gesloten bak vrachtwagen. Reed eigenlijk best wel lekker.
Maar ja, welk type het nu was...………, I don't know !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Die past maar net in het parkeervak
Brandstof : benzine
Heeft hij ook een trekhaak om een tankaanhangwagentje mee te zeulen , lijkt mij
geen overbodige luxe met zo'n benzinesleurper
Brandstof : benzine
Heeft hij ook een trekhaak om een tankaanhangwagentje mee te zeulen , lijkt mij
geen overbodige luxe met zo'n benzinesleurper
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Inderdaad Jacob er zit ook trekhaak op
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Alle Oldtimers [No ships]
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Niet echt een oldtimer, maar ook niet nieuw
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO