Bulkcarriers
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Bulkcarriers
Beste medekombuizers,
een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over schepen met kranen i.p.v.
laad-en losbomen. Vroeger op schepen met laad-en losbomen werden die bediend
door plaatselijke havenarbeiders, echter hoe gaat dat tegenwoordig in de havens.
Zijn die bootwerkers tegenwoordig ervaren kraanmachinisten of gebeurt dat door eigen
opvarenden.
Jacob
een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over schepen met kranen i.p.v.
laad-en losbomen. Vroeger op schepen met laad-en losbomen werden die bediend
door plaatselijke havenarbeiders, echter hoe gaat dat tegenwoordig in de havens.
Zijn die bootwerkers tegenwoordig ervaren kraanmachinisten of gebeurt dat door eigen
opvarenden.
Jacob
Re: Bulkcarriers
Jacob, ik denk dat er niet veel verschil is tussen vroeger en nu. In de jaren 60/70 werden er nogal eens schepen verlengd met een extra ruim en bij de RIL werd er dan ook gelijk een nieuw dekkraantje bijgeplaatst. I.p.v. laad/losbomen een mooi elektrisch dan wel hydraulisch draaibaar kraantje incl. cabine waar je mooi droog zat. Nou, negertje, zo werkt dat en doe je best maar. Dus werd er door "locals" mee gewerkt. Leverde dat veel problemen op? Volgens mij niet echt.Jacob Bothof schreef: ↑05 jun 2019 17:28 Beste medekombuizers,
een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over schepen met kranen i.p.v.
laad-en losbomen. Vroeger op schepen met laad-en losbomen werden die bediend
door plaatselijke havenarbeiders, echter hoe gaat dat tegenwoordig in de havens.
Zijn die bootwerkers tegenwoordig ervaren kraanmachinisten of gebeurt dat door eigen
opvarenden.
Jacob
Moet je dan nu ineens "geschoolde kraanmachinisten" hebben? Ik denk het ook niet echt. Bovendien, wat nu 1 man kan doen, daar had je er vroeger twee van nodig die dan ook nog eens met elkaar konden samenwerken.
Ergo: ik denk dat er nog steeds door bosjesmannen, zulu's en wharffies gelost wordt. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een rederij-advertentie gezien "Gevraagd: ervaren en gediplomeerde kraanmachinisten om onze schepen te laden/lossen. Mensen met stuurmans- of machinekamerdiploma genieten de voorkeur".
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast
Louis
Re: Bulkcarriers
Zou dat met de verzekeringsmaatschappijen te maken kunnen hebben Louis
iedereen schuift graag de schuld van zich af in geval van
iedereen schuift graag de schuld van zich af in geval van
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
HIRATSUKA MARU 1970 Gebouwd bij JMU Maizuru Shipyard Maizuru Japan
Dwt 26682 lo.o.a. 175m br 25.5m
vessel type: bulk carrier, maar zal ook wel geschikt zijn geweest voor transport van automobielen.
1984 PANTANASSA
1993 ELENA A
1994 Bij Tamatave (Madagascar) als gevolg van een tropische storm in 1994 aan de grond gelopen.
Enkele bemanningsleden bleven aan boord, maar na twee jaar werd het schip total loss verklaard.
De eigenaar, George Dalakouras, Dalex Shipping Piraeus, was inmiddels failliet gegaan en de ITF
heeft de repatriatie kosten uiteindelijk betaald maar er werd geen gage uitgekeerd. Toen was het al eind 1996.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
CHINA STEEL ENDEAVOR 2014 Gebouwd bij JMU Tokyo voor China Steel Kaohsiung Taiwan
L.o.a. 299m Br 50m Dwt 209749t
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
NORDIC OLYMPIC 2015 Gebouwd bij Oshima Shipbuilding Co. Ltd SaiKai Japan
voor Nordic Bulkcarriers Helerup Denemarken
Dwt 76180t L.o.a. 225m Br 32m
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
Een heel ander type bulker. Moest ik aan denken n.a.v. verhaal over de voorsteven van de JAGERSFONTEIN (VNS topic)
+
Ice breaking Bulk Carriers voor het Canadese NUNAVIK nikkel en koper project in noord Quebec +
NUNAVIK 2014 Gebouwd bij Japan Marine United Corporation Tsu Japan voor Fednav Canada Transport naar west Europa
Dwt 27997t L.o.a. 188m Br 26.6m
Ze is een zusje van de in 2006 gebouwde UMIAK 1. Deze werd gebouwd bij Universal Maizura Shipyard Maizura Japan.
+ +
In april 2018 werd nog een derde schip besteld voor oplevering in 2020
+
+
Ice breaking Bulk Carriers voor het Canadese NUNAVIK nikkel en koper project in noord Quebec +
NUNAVIK 2014 Gebouwd bij Japan Marine United Corporation Tsu Japan voor Fednav Canada Transport naar west Europa
Dwt 27997t L.o.a. 188m Br 26.6m
Ze is een zusje van de in 2006 gebouwde UMIAK 1. Deze werd gebouwd bij Universal Maizura Shipyard Maizura Japan.
+ +
In april 2018 werd nog een derde schip besteld voor oplevering in 2020
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
2 Ex conbulk vrachtschepen van Delmas. In hun Afrikaanse tijd namen ze bulk, stukgoed en containers mee naar west Afrika
en afgeladen met boomstammen kwamen ze trug naar Europa. In totaal waren er vier van dit type.
+ +
BLANDINE DELMAS 1986 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique St Nazaire voor Delmas.
Dwt 33660t L.o.a. 176m Br 30m
2012 KING PRIDE (Nanjing King Ship)
+ +
2016 may B.U. te Alang India
+
CAROLINE DELMAS 1986 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique St Nazaire voor Delmas.
Dwt 33660t L.o.a. 176m Br 30m
2012 KING SPIRIT (Nanjing King Ship)
+ +
2016 may B.U. te Alang India
en afgeladen met boomstammen kwamen ze trug naar Europa. In totaal waren er vier van dit type.
+ +
BLANDINE DELMAS 1986 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique St Nazaire voor Delmas.
Dwt 33660t L.o.a. 176m Br 30m
2012 KING PRIDE (Nanjing King Ship)
+ +
2016 may B.U. te Alang India
+
CAROLINE DELMAS 1986 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique St Nazaire voor Delmas.
Dwt 33660t L.o.a. 176m Br 30m
2012 KING SPIRIT (Nanjing King Ship)
+ +
2016 may B.U. te Alang India
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
BERGE STAHL 1986 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Ulsan voor BergeBulk.
Dwt 364767t L.o.a. 342m Br 63.5m
Grootste bulkcarrier tot 2011 toen de ORE BRASIL werd gelanceerd (Valemax type)
Jarenlang contract gevaren voor Thyssen Krup Stahl Sao Luis (Br) - Rotterdam met ijzererts.
In totaal 249 reizen, een enkele keer werd geladen in Vitoria - Porto do Tubarão (ES)
De laatste reis was in 2016.
Sinds 2016 vaart ze tot op vandaag in charter voor VALE ijzererts van Porto do Tubarão naar het verre oosten.
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
FETESTI 1992 Gebouwd bij Mangalia Shipyard Romania
Dwt 25739t L.o.a. 171.6m Br 24.8m
Na de oplevering als FETESTI omgedoopt in
1992 KAVO MATAPAS
+ + +
2008 CARMEN SILVA
2014 RAM
2017 LADY MELIS