Kotters

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

UK197 Noorderlicht

De kotter UK197 Noorderlicht is in 1993 onder bouwnr. 97 gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van Meico Beheer B.V. uit Urk (M. & C. de Boer). De afbouw vond plaats bij Machinefabriek A. & L. Hoekman te Urk

Inhoud: 469 BRT
Afmetingen: 40,90 x 8,50 x 5,00 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1904 pk (1401 kW).

Geschiedenis:
1994 motor vermogen opgevoerd naar 1992 pk (1465 kW)
2007 eigenaar Noorderlicht B.V. te Urk

Jan
Bijlagen
UK197-Noorderlicht_150kB.jpg
UK197-Noorderlicht_150kB.jpg (73.01 KiB) 1888 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl


warbout
Berichten: 571
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Kotters

Bericht door warbout »

Wat een genot Jan om dit te zien.Prachtig!

grt, Willem. W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

PD63 Soli Deo Gloria

De kotter PD63 Soli Deo Gloria is in 1987 in Polen gebouwd bij Stocznia Komuny Parykiej te Gdynia onder bouwnr. 432 voor rekening van Visserij Mij. Albatros te Bruinisse. Het schip had toen de naam BR14 Cornelia. De afbouw vond plaats bij de firma Maaskant te Stellendam.

Inhoud: 557 BRT
Afmetingen: 44,68 x 9,01 x 5,31 m
Motor: Deutz met een vermogen van 4458 pk (3281 kW).

Geschiedenis:
1988: tenaamstelling gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens B.V. uit Breskens (J. Fenijn)
1990 naam van de eigenaar gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens II B.V. uit Breskens
1991 motorvermogen teruggebracht naar 3832 pk (2820 kW)
1996 tenaamstelling Zeevisserijbedrijf Cornelia uit Breskens
2004 overgenomen door Osprey Trawlers uit Peterhead (fam. De Boer uit Urk) en omgedoopt in PD63 Soli Deo Gloria; motorvermogen teruggebracht naar 2038 pk (1500 kW)
2012 Visnummer omgezet naar PH63 ivm Engelse wetgeving

Jan
Bijlagen
PH36-Soli-Deo-Gloria_150kB.jpg
PH36-Soli-Deo-Gloria_150kB.jpg (72.43 KiB) 1686 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

TX 5 Arie Senior
Deze kotter is in 1984 gebouwd en afgebouwd bij Scheepswerf Haak in Zaandam onder bouwnr. 965 voor rekening van P. van Dam uit Stellendam. Het schip had toen de naam Laurens Elizabeth met visnummer SL1.

Inhoud: 363 BRT
Afmetingen: 41,08 x 8,21 x 4,73 m
Voortstuwing: Stork Werkspoor dieselmotor 2400 pk (1765 kW).

Geschiedenis:
September 1987: TX 94 Avontuur van fa. Gebr. Boersen uit Oudeschild, motor vermogen: 3200 pk (2355 kW)
1989: tenaamstelling fa. Gebr. Boersen en Zn. uit Oudeschild
4-2-1992: TX 5 Arie Senior van fa. A. Ellen & zonen uit Oosterend, motor vermogen; 2400 pk (1765 kW)
Mei 1999: nieuwe Wärtsilä motor uit 1999 met een vermogen van 2400 pk (1765 kW)
8-7-2005: motor vermogen teruggebracht naar 2000 pk (1471 kW)
Jan
Bijlagen
TX5-Arie-Senior_150kB.jpg
TX5-Arie-Senior_150kB.jpg (73.22 KiB) 998 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 1253
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Kotters

Bericht door Jinny »

Mooi....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

roy
Berichten: 12720
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Kotters

Bericht door roy »

Daar heeft ex familie van me nog op gevaren...……………………. :roll: :idea:
Mooi schip. Typisch een kotter van Haak. Die bouwden m.i. de fraaiste kotters.
De werf is over de kop gegaan door grappen en grollen van een Urker opdrachtgever...................
Jammer dan. :twisted: :roll:

Wel een fraaie weergave Jan !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

KW145 Catharina

Het casco van de kotterKW145 Catharina is in 2006 gebouwd bij Crist Shipyard te Gdynia Polen voor rekening van Nico van der Plas en Zn te Katwijk aan Zee.. De afbouw vond plaats bij Hoekman Shipbuilding te Urk. De tewaterlating vond plaats op 19 december 2005 en het schip werd op 20 mei 2006 overgedragen

Inhoud: 491 BRT
Afmetingen: 41,22 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1999 pk (1470 kW).

Jan
Bijlagen
KW145-Catharina_150kB.jpg
KW145-Catharina_150kB.jpg (123.78 KiB) 387 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

ARM20 Geertruid Adriana

De kotter werd in 2003 gebouwd bij de Poolse werf Crist te Gdansk onder briefnr. 685/15 voor rekening van de Gebr. H&B Marijs BV uit Arnemuiden. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam.

Inhoud: 499 brt.
Afmetingen: 42,37 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz 2003 1999 pk (1471kW).

Jan
Bijlagen
ARM20-Geertruid-Adriana_150.jpg
ARM20-Geertruid-Adriana_150.jpg (140.01 KiB) 296 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus »

HD29 Morgenster

Het casco van deze kotter is in 1992 gebouwd bij Gdynia Shipyard te Polen onder briefnr. 8098/1 voor rekening van rederij Jac. Bakker & Zn. Bv uit Den Helder. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam onder nr. 488.

Inhoud: 546 brt.
Afmetingen: 43,99 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä type 6R.32 uit 1992 met een vermogen van 2000 pk (1471kW).

Geschiedenis:
12-07-1993: Gezonken na een aanvaring met het Zweedse vrachtschip Stig Gorthon. Het ongeluk gebeurde 30 kilometer benoorden Ameland. Alle zeven opvarenden zijn gered door het Zweedse schip.
08-08-1993 Gelicht door de Taklift 4 en naar Delfzijl gebracht. Nadat daar een noodreparatie was uitgevoerd, is de kotter naar Stellendam gebracht om daar gerepareerd te worden door scheepswerf Maaskant.

Jan
Bijlagen
HD29-Morgenster_150kB.jpg
HD29-Morgenster_150kB.jpg (65.85 KiB) 81 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl



Plaats reactie