Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Hoi Jacko,
Wat een gedoe voor jullie heilige verfhokje :-D
Maar we blijven net zo lang Jo-Jo-en totdat we er zijn.
En niet zonder de welzalige hulp van Patru/Paul die met die geweldige lay-out op de proppen kwam. :idea:
Ergo: na de hele handel nog eens bekeken te hebben, heb je denk ik inderdaad gelijk dat "jouw deur' niet "mijn deur" is.
Jouw deur zit er inderdaad naast, maar wat is dat !!! ????
Nu ga ik toch niet zo maar met je mee dat dit dan het verfhok zou moeten zijn :roll:
Heb met het niet aan Patru/Paul gevraagde welnemen zijn mooie Lay-out ook maar eens tevoorschijn gehaald en zie ik bij "jouw deur" daar maar een klein hokkie achter zitten en ook zo te zien een trap.
Gedachten kronkel: Zou dat niet de ingang/toegang zijn bij het provianderen om al het eetspul naar beneden te krijgen.
Althans dat idee krijg ik mede ingegeven door die trap en het hokje de toegangs corridor is.
Lijkt mij wat klein voor een verfhok en aangezien ik jullie altijd met verf zag sjouwen en met tjetten bezig waren, heb ik het flauwe vermoeden dat de door jou bedoelde ruimte niet toereikend zou zijn voor jullie hobby.
Maarja nogmaals, kan het fallikant mis hebben, want ik was dus niet van dek !!!! :lol: :mrgreen:
Heb nog niet gekeken naar de bak op die lay-out en zal dat zo even doen (tand des tijds) maar in ieder geval al bijgesloten een uitgelicht stukje van de midscheeps waar jij op doelt.
"Hoe was die spreuk ook alweer ? Doorgaan tot het gaatje of zoiets ?
Gr. Koos
Bijlagen
Amstelland Midscheeps lay out.png
Amstelland Midscheeps lay out.png (115.63 KiB) 2197 keer bekeken

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Hallo Jacko/Hans/Patru/Paul en en overige zoekers,
Heb ook nog even de bak bekeken en plaatje uitgelicht (zie onder).
Weliswaar niet specifiek ter plekke een "verfhok" genoemd, maar wel een geschrift met iets van "Bootsman en nog wat" zal wel werkplaats zijn of zo.
En kan mijzelf niet geheel aan de indruk onttrekken, zonder dat dit "onomstotelijk" vast staat, dat het bedoelde en alreeds zeer moeilijk gezochte verfhok daar ook mogelijkerwijs wel in de buurt zal zitten.
Maaaaar misschien heb ik het wel helemaal mis :mrgreen: :mrgreen: :oops: :oops:
Maar we blijven zoeken naar de bevestiging :arrow:
Gr. Koos
Bijlagen
Amstelland bak lay-out.png
Amstelland bak lay-out.png (62.19 KiB) 2192 keer bekeken
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Drentenier »

Heren,
Op pagina 9 van dit topic (viewtopic.php?f=1&t=680&start=128) staat een foto van het achterdek van de Amstelland alsmede een opmerking van Hans (Jacko) over het verfhok en de reactie van Koos hierop.
Misschien brengt dat duidelijkheid.
Groet,
Hans
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Hoi Drentenier,
Wist mij inderdaad te herinneren dat er al eens foto's waren geplaatst van de betreffende locaties en ook van achterzijde midscheeps.
Had alleen geen trek om al die pagina's door te worstelen om dat nog even "en passant" te bezien. :cry:
Had het idee dat het korter terug was, maar zie maar weer hoeveel pagina's er al niet bij gekomen zijn (goed voor het Topic en verdienste van Hans).
Ergo: Hans noemde daar destijds ook al iets van een verfhok en ben ik daar toen niet specifiek op ingegaan omdat dat toen niet zo aan de orde was en allen genoemd de gangdeur van oa.MK om naar achterschip te komen.
Maarja, nu blijkt Hans het verfhok kwijt te zijn :oops: en moeten we dus "Sherlock H. gaan spelen. :shock:
Kijk, bij ons in de MK stond de verf keurig netjes bij elkaar en wisten wij dat ook te vinden. :idea:
Maar als ik die foto zie op die eerdere pagina dat is de door Hans bedoelde deur toch zo te zien een stuk breder als de normale deuren.
En bij mijn weten kregen we geen 200 liter liter drums verf aan boord die daar dan doorheen zouden hebben gemoeten :lol: :lol:
Vanwege die brede deur blijf ik nog steeds het donkerbruine vermoeden hebben dat dat deur was om de stores naar beneden te brengen.
Nu had dat gemiddeld genomen ook wel allerlei kleuren maar heeft dat weinig met verf te maken. :cry:
Als ik moet gokken, gok ik nog steeds op onder de bak nabij het heiligdom van de bootsman.
Maar "was niet van dek" maar vond het altijd best wel interessant wat die "zonaanbidders" zo de hele dag uit spookten. :wink:
Gr. Koos
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Drentenier »

Had alleen geen trek om al die pagina's door te worstelen om dat nog even "en passant" te bezien
Heb ik ook niet gedaan, Koos.
Even 'verfhok' intikken bij 'Doorzoek dit onderwerp' en het rolde er zo uit :-D
Groet,
Hans
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Koos »

Oei 👮‍♂️
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

We wachten geduldig op het verlossende woord..

Groet
Hans
Bijlagen
SI1460000020.jpg
SI1460000020.jpg (10.87 KiB) 3308 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Patru (R.I.P)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Patru (R.I.P) »

Spotprenten over de ondergang van de Tubantia staan er meerdere op dit topic, maar deze ben ik niet tegen gekomen.
Verwijderd. Paul
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Luguber plaatje.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Vraagstuk verfhok Amstelland.
In het dekhuis tussen ruim 4 en 5 op het achterdek aan bakboord was waarschijnlijk nog een verfhok. Of in ieder geval als zodanig in gebruik.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie